AnonymBruker Skrevet 12. mai 2020 #1 Skrevet 12. mai 2020 De i barnehagen vet at jeg har 6 uker sommerferie fra jobben i sommer, men vi velger å ikke ta ut mer enn 3 uker ferie fra barnehagen. Pedagogisk leder påpekte dette ved henting i dag. Hun sa at det hadde vært veldig hyggelig for lille «Per» å være litt mer hjemme med mamma i sommer, det er ikke så mange i barnehagen i uke x og y. Jeg synes det var fryktelig uprofesjonelt av henne. Det er vår sak hvordan vi velger å fordele ferien. Og vi betaler for at poden skal gå der. Anonymkode: 8147c...67d 13
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2020 #2 Skrevet 12. mai 2020 Javel. Hvorfor vet barnehagen at du har seks uker ferie i sommer? Dersom dere skal ha tre uker ferie alene med barnet i barnehagen, så er jo det litt uvanlig. Anonymkode: ad096...d7b 28
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2020 #3 Skrevet 12. mai 2020 Sikkert vanskelig med ferieavvikling siden de fleste tenker det holder med tre ukers ferie fra barnehagen etter så lang tid hjemme nå i vår. Men ja, du har rett til plassen. Vi gjør det samme som deg. Anonymkode: 6af67...fd4 5
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2020 #4 Skrevet 12. mai 2020 Rimelig frekt av henne å blande seg oppi dette. Anonymkode: 26d98...bc3 11
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2020 #5 Skrevet 12. mai 2020 Alle disse trådene der foreldre klager på at barnehagen har foreslått lengre ferie for deres barn. Nei, du er ikke uglesett fordi pedagogisk leder foreslo lengre ferie for lille Per. Anonymkode: 815c4...4d6 41
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2020 #6 Skrevet 12. mai 2020 Men du, ta lengre ferie for barnet ditt. Barnet kan vel få lov å være hjemme med deg? Anonymkode: b849d...dce 22
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 12. mai 2020 Populært innlegg #7 Skrevet 12. mai 2020 Barnet fortjener minst like lang sommerferie som du selv tar. Synes det er mange voksne som burde skamme seg over dette. Vi snakker om små barn her (barnehagebarn), som virkelig fortjener å få tid med foreldre når det er mulig. Barnehagen er noe man bruker fordi man må jobbe, ikke fordi man skal kose seg med barnefri. Anonymkode: 8b5ef...1de 58
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2020 #8 Skrevet 12. mai 2020 Men barn skal man ha... Anonymkode: 205d2...59b 46
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2020 #9 Skrevet 12. mai 2020 Nå spørs det litt alderen til barnet her, men det kan hende de har sagt dette pga det er lite andre barn som «Per» leker med disse ukene. Veldig kjedelig å være 2 uker i bhg som eneste 5 åring sammen med to 3-åring f.eks. Men må man så må man, vi i bhg prøver alltid å gjøre det beste ut av det. Men vi kan ikke trylle frem beste kameraten liksom. Anonymkode: 01f3a...fff 11
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2020 #10 Skrevet 12. mai 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Barnet fortjener minst like lang sommerferie som du selv tar. Synes det er mange voksne som burde skamme seg over dette. Vi snakker om små barn her (barnehagebarn), som virkelig fortjener å få tid med foreldre når det er mulig. Barnehagen er noe man bruker fordi man må jobbe, ikke fordi man skal kose seg med barnefri. Anonymkode: 8b5ef...1de Men du vet jo ingenting om hvorfor TS eller andre foreldre velger å legge opp ferien til barna sånn eller slik? Skal foreldrene skamme seg, bare fordi du velger å tolke gitt informasjon på verst mulig måte? Anonymkode: 166de...b9b 9
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2020 #11 Skrevet 12. mai 2020 Tipper du jobber i skolen siden du har 6 uker ferie. Derfor vet bhg det. Anonymkode: 7c981...6d8 4
Fjaselina Skrevet 12. mai 2020 #12 Skrevet 12. mai 2020 Eg trur barn toler heilt fint å vere i barnehagen også nokre ekstra sommarveker, men eg håper eigentleg at barnet får kortare dagar når mor har ferie. Likevel: det kan vere heilt supert for barnet å ha nokre timar i barnehagen, dersom det er andre barn å leike med der. Og dersom "alle andre" har fri, vert det kjedeleg for både barnet og dei som skal vere på jobb. Då forstår eg at dei tilsette i barnehagen kanskje ymtar om fri... 4
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2020 #13 Skrevet 12. mai 2020 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: De i barnehagen vet at jeg har 6 uker sommerferie fra jobben i sommer, men vi velger å ikke ta ut mer enn 3 uker ferie fra barnehagen. Pedagogisk leder påpekte dette ved henting i dag. Hun sa at det hadde vært veldig hyggelig for lille «Per» å være litt mer hjemme med mamma i sommer, det er ikke så mange i barnehagen i uke x og y. Jeg synes det var fryktelig uprofesjonelt av henne. Det er vår sak hvordan vi velger å fordele ferien. Og vi betaler for at poden skal gå der. Anonymkode: 8147c...67d Hvis du er blant disse som har lange dager for Per så er det sikkert en grunn til at de sier som de gjør. Anonymkode: c4704...27b 7
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2020 #14 Skrevet 12. mai 2020 Tenker ikke at det var så uprofesjonelt. Hun tenkte kanskje på lille Per sitt beste, og at det vil være mer ålerit for han hjemme når driften er annerledes og mange barn har fri. Barn trenger jo ferie på lik linje som oss voksne. Anonymkode: 0229d...c79 29
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2020 #15 Skrevet 12. mai 2020 Det er jo veldig rart at man som mamma velger å ikke være sammen med barnet sitt når man er så heldig og har muligheten til det. Det er mulig du har en veldig god grunn, men jeg klarer ikke å skjønne hva som er god nok grunn til å ha 3 uker fri uten barnet sitt. De barnehageansatte er vel kanskje like mye, eller mer sammen med barnet ditt enn deg da, og ser at han har behov for å være med foreldrene sine, som de aller fleste barn har. Kanskje han viser tegn til, eller forteller at han skulle ønske han kunne være mer med mamma. De mener nok ikke å være frekk mot deg, men de tenker på barnet ditt sitt beste. Anonymkode: 037e5...f4a 16
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2020 #16 Skrevet 12. mai 2020 Det naturlige ville jo vært å fortelle barnehagen den GODE grunnen til at det blir slikt. For jeg må bare anta at dere har en skikkelig god grunn til å ikke ville ha barnet hjemme. Anonymkode: d18f5...689 20
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2020 #17 Skrevet 12. mai 2020 51 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men du, ta lengre ferie for barnet ditt. Barnet kan vel få lov å være hjemme med deg? Anonymkode: b849d...dce Barnet har selvsagt lov til og skal være hjemme med meg. Bare fordi jeg ikke tar mer enn «pliktferien» betyr ikke at jeg ikke er glad i barnet mitt. Anonymkode: 8147c...67d 3
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2020 #18 Skrevet 12. mai 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Barnet har selvsagt lov til og skal være hjemme med meg. Bare fordi jeg ikke tar mer enn «pliktferien» betyr ikke at jeg ikke er glad i barnet mitt. Anonymkode: 8147c...67d Hvorfor skal barnet være i barnehagen i 3 uker når du var ferie? Anonymkode: db63b...991 17
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2020 #19 Skrevet 12. mai 2020 Når foreldrene ikke er så veldig lysten å bruke ferien sin på barnet sitt, så har barnet det faktisk bedre i barnehagen 😊 Anonymkode: 496a8...401 11
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2020 #20 Skrevet 12. mai 2020 49 minutter siden, AnonymBruker skrev: Barnet fortjener minst like lang sommerferie som du selv tar. Synes det er mange voksne som burde skamme seg over dette. Vi snakker om små barn her (barnehagebarn), som virkelig fortjener å få tid med foreldre når det er mulig. Barnehagen er noe man bruker fordi man må jobbe, ikke fordi man skal kose seg med barnefri. Anonymkode: 8b5ef...1de Barnet mitt kommer ikke til å være i barnehagen 9 timer hver dag når jeg har fri, og nei jeg skal ikke kose meg med barnefri. Det er for barnets beste at jeg ikke har tatt ut mer enn 3 uker ferie fra barnehagen. Mitt barn er enebarn så dvs ingen lekekamerater hjemme, i barnehagen har han alle kompisene sine, og vi har valgt å ta ferien sammen med dem. Planen var at poden skulle være 3-4 timer i barnehagen hver dag, slik at han fikk lekt med kompisene i barnehagen. I mellomtiden får jeg drive med oppussing hjemme, og samt fått unna ærend slik at jeg kan tilbringe kvalitetstid med poden når han er tilbake. Istedenfor at han skal sitte med iPaden alene hjemme, mens jeg maler gangen. Han har vært hjemme i noen uker nå, mens jeg har hatt hjemmekontor. Og han kjedet vettet av seg. Selvsagt finner vi to på ting sammen, men jeg kan ikke erstatte kompisene i barnehagen og det sosiale samspillet han er en del av der. Han savnet barnehagen veldig når han var hjemme i tre uker, dette var noe han selv sa. Anonymkode: 8147c...67d 28
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå