Gå til innhold

Aksept i samfunnet att kvinner slår/klapper til menn?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest2
Skrevet

Både i diskusjoner på nett, filmer og i det daglige liv virker det som om det er aksept for att det er greit att en kvinne slår hvis hun blir sint. Folk løfter nesten ikke ett blikk på f.eks byen når en kvinne står å skriker/kjefter og slår mannen hun er sammen med. Mens for menn er dette totalt uakseptert, og folk ville i mange sammenhenger grepet inn. På film og serier ser vi det også. En mann sier kanskje en spydig eller upassende kommentar hvor kvinnen gir han ett slag i ansiktet (Vel og merke som regel med handflaten)

Mitt spørsmål er, Hvorfor er det sånn? Selv slår jeg ingen når jeg blir sur /forbannet og synes egentlig dette er helt uakseptabel oppførsel da det bare viser hvor dårlig kommunikasjonen er.

Videoannonse
Annonse
Gjest Sukkerert
Skrevet

Jeg er enig med deg. Det er mer akseptert at en kvinne slår en mann med flat hånd enn motsatt.

En kan si at det kommer av at kvinner er svakere og sjeldnere vil komme til å skade mannen alvorlig, men jeg tror ikke det er grunnen til at det er mer akseptert.

Det kommer kanskje av at konemishandling har blitt satt søkelys på i mye større grad enn mannemishandling (vi har jo ikke en gang et ord for det) og at varselklokkene derfor vil ringe tidligere når en kvinne blir slått enn når en mann blir det.

Gjest gjest1
Skrevet

ingen skal slå noen. Med mindre noen slår først. Og det skal de jo ikke!

Gjest Tincy
Skrevet

Jeg slår hvis han klår. Dvs om fremmede menn klår på meg så slår jeg de med flat hånd i ansiktet (ikke hardt altså).

Jeg har prøvd å snakke til de også, men det fungerer vanligvis dårlig, det virker som om de bare blir fornøyde med at jeg prater med dem...

Gjest Bellatrix
Skrevet

Hverken menn eller kvinner skal slå.

Gjest Mito24
Skrevet

Forskjellen er at om en kvinne slår meg, merker jeg det knapt.

Gjest Anonymous
Skrevet
Hverken menn eller kvinner skal slå.

Enig. Men jeg må innrømme at jeg ikke vil bry meg i like stor grad om jeg ser en kvinne slå en mann, som om en mann slår en kvinne. Det har kanskje noe med "styrkeforskjellen" å gjøre.

Skrevet

Jeg synes det er like ille hvis en kvinne slår, som en mann slår.

Mvh Yvonne :heiajente:

Gjest kenneth
Skrevet
Forskjellen er at om en kvinne slår meg' date=' merker jeg det knapt.[/quote']Hehe, hørte dere kvinner? Dere slår som noen kjerringer! (En annen teori er at Mito24 kun omgås damer når han har 3,2 i promille og således er medisinert mot smerte der og da).

Kjæresten til en venn av meg klasket til han en gang for mange år siden. Han klasket tilbake. Hun påsto det var kjempebra, for da fikk hun respekt. Sikkert noe i det.

Men jeg er enig, det er litt gammeldags tankegods å tro/mene det er fritt fram for damene å slå.

Skrevet
En kan si at det kommer av at kvinner er svakere og sjeldnere vil komme til å skade mannen alvorlig' date=' men jeg tror ikke det er grunnen til at det er mer akseptert. [/quote']

Naivt. Hva hvis kvinnen treffer mannen i tinningen med en velplassert høyre? Eller er ikke kvinner sterke nok til å påføre noe som helst skade uansett om svake punkter treffes?

Skrevet

Kan man metodene, så behøver man ikke særlige muskler for å treffe hardt og lage store skader. Treffer man slik at man får med kroppsvekten, så kan en kvinne gjøre like stor skade som noen mann. Teknikken må kanskje ligge der, men selv har jeg trent karate i ganske mange år, og jeg har sett utallige eksempler på dette. Det er feil å tro at muskler er det samme som at et slag blir hardt. :roll:

Gjest Sukkerert
Skrevet

Leste du hva jeg skrev? Jeg skrev at jeg ikke tror at det er pga lavere muskelstyrke at det er mer akseptert at kvinner slår menn. Videre kommer jeg med en forklaring jeg tror er mer sansynlig. Les hva som står før du svarer.

Skrevet

Eller så er det kanskje det kjente kg-spøkelset som holder på...?? :ler: Men er enig i at det kan være noe i det du skriver sukkerert..

Skrevet

Hu i svingens måte å kose på er å klaske meg i trynet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...