'Lilly' Skrevet 13. september 2002 #1 Skrevet 13. september 2002 Jeg har fått elveblest, og det startet for 2-3 år siden. Det blir utløst av reker (skalldyr) og hvis jeg blir varm og fuktig (hvis jeg jogger/går - særlig når det dusker og regner ute) Jeg er lei av å sitte i ro, og lurte på om det finnes en kur for dette. Tar noen ganger Zyrtec, men det hjelper bare der og da (som regel hjelper det ikke!!!!!) :-? Takknemlig for alle svar!!
Henna Skrevet 15. september 2002 #2 Skrevet 15. september 2002 Ser du ikke har fått noe svar ennå, så jeg tok en kikk i legehåndboka mi. Over alternative behandlingsmåter står det: *Kosthold:rik på A, B og E -vitaminer, sink og omega-6-fettsyrer. *Urter: salve eller krem som inneholder kamille, påsmøres 2 ganger daglig *Havmuslyse: preparatet DErmar 211 fåes kjøpt i kelsekostforretninger. Gammelt folkemedisinsk preparat. Håper dette hjalp litt
Gjest florence Skrevet 18. september 2002 #3 Skrevet 18. september 2002 Sannsynligvis kan du forebygge ved å ta Zyrtec daglig, det er i alle fall verdt forsøket.
aline Skrevet 19. september 2002 #4 Skrevet 19. september 2002 Elveblest kan komme av litt forskjellige ting, Jeg har selv fått det både pga fukt/ klammhet, varme. Fikk vel en salve fra legen mener jeg. Jeg "pleier" også å få det av endel antibiotika/pensilin, dette er en slags allergisk reaksjon. den bør kunne forebygges med Zyrtec, i forkant!! Når blemmene/ utslettene først har kommet, skal du kunne få klø-lindrende og beroligende salve av lege, det har jeg fått, og da har det vært over neste dag. Har du snakket med legen din om det? Har ikke han noen råd/tips?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå