Gjest Inverto Skrevet 12. mai 2020 #1 Del Skrevet 12. mai 2020 (endret) Det er mye flott å si om Norge, men ingenting er perfekt. Jeg får inntrykket av at mange Nordmenn ikke ønsker å innse at vårt land kan ha et par feil det også. Og det er jo litt creepy Derfor vil jeg høre deres meninger. Er det noe du synes er dårlig eller litt negativt med vårt land? Noe du synes kunne vært annerledes eller bedre osv? Endret 12. mai 2020 av Inverto Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2020 #2 Del Skrevet 12. mai 2020 Vet ikke helt hvilke feil det skulle være. Jeg ville ikke bodd i noe annet land. Anonymkode: cba62...01d 13 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2020 #3 Del Skrevet 12. mai 2020 Syns det er mye stygg arkitektur og dårlig planlagt bosetning. Anonymkode: 8a67e...71b 35 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Optimo Skrevet 12. mai 2020 #4 Del Skrevet 12. mai 2020 Det kunne godt ha vært litt bedre vær. Snø i mai liksom, hva er det for noe? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2020 #5 Del Skrevet 12. mai 2020 Folk ser ikke ut til å ha evne til å tenke kritisk eller for selv, virker som mediene tenker for de fleste her. Vet ikke om det bare er noe jeg har lagt merke til... Så ja, noe jeg ikke liker. Anonymkode: 32864...38d 19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2020 #6 Del Skrevet 12. mai 2020 Været er vel det eneste jeg kommer på nå. Uendelig glad for at jeg bort i Norge, spesielt akkurat nå. Anonymkode: c52ae...1d8 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2020 #7 Del Skrevet 12. mai 2020 Er nok mye som ikke er "perfekt" i Norge, men likevel kunne jeg aldri tenkt å være statsborger i et annet land. Kunne gjerne tenkt meg å bo noen år i et annet land, men det er i Norge jeg ønsker å bli gammel. Og ja jeg vet at eldreomsorgen ikke er på topp men jeg vet at de aller fleste som jobber innad denne sektoren bryr seg om pasientene sine og gjør det beste de kan ut av situasjonen (dårlig økonomi, dårlig bemanning osv). Er vell ingen som strengt talt ønsker å være på sykehjem men kommer den tiden så kommer den. Som kvinne tror jeg også at det absolutt beste landet for meg å bo i, det er Norge. Anonymkode: 4b6b8...f86 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
youcancallmejune Skrevet 12. mai 2020 #8 Del Skrevet 12. mai 2020 At så mange mener de fortjener å bæres på gullstol bare fordi de lever og fortjener ros omtrent bare for å gidde å løfte rumpa fra sofaen. Det er så mange late og bortskjemte folk her. 13 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Petra75 Skrevet 12. mai 2020 #9 Del Skrevet 12. mai 2020 Folket. Alle har huet langt opp i sin egen ræv, og derfra har de kun utsikt til sin egen navle. Vi aner ikke hvor godt vi faktisk har det, og surver over absolutt alt, og at de eksepsjonelt gode velferdsordningene vi har er for dårlige. Vi har et ekstremt overforbruk, og tenker ikke lenger enn nesa rekker. Men det gjelder vel strengt tatt ikke bare nordmenn, men mennesket generelt. Bortsett fra det så priser jeg meg lykkelig over det å være født og oppvokst i Norge. Jeg kunne ikke tenkt meg et bedre land å bo. 21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2020 #10 Del Skrevet 12. mai 2020 At Erna Solberg vil at vi skal føde flere barn, men å legge til rette for det vil ikkje ho. Da tenke e på fordelinga av foreldrepermisjonen. Anonymkode: bb300...80f 12 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2020 #11 Del Skrevet 12. mai 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er nok mye som ikke er "perfekt" i Norge, men likevel kunne jeg aldri tenkt å være statsborger i et annet land. Kunne gjerne tenkt meg å bo noen år i et annet land, men det er i Norge jeg ønsker å bli gammel. Og ja jeg vet at eldreomsorgen ikke er på topp men jeg vet at de aller fleste som jobber innad denne sektoren bryr seg om pasientene sine og gjør det beste de kan ut av situasjonen (dårlig økonomi, dårlig bemanning osv). Er vell ingen som strengt talt ønsker å være på sykehjem men kommer den tiden så kommer den. Som kvinne tror jeg også at det absolutt beste landet for meg å bo i, det er Norge. Anonymkode: 4b6b8...f86 Men hva om dette endrer seg i , la oss si, 20 år fra nå? Tror du at det er det samme å være kvinne i Norge da? Hva hvis nordmenn blir en minoritet i fremtiden, muslimer blir fleratallet, det kan jo skje... lurer på om folk har tenkt på dette, og hvordan det kan bli med kvinnerettigheter langt langt frem i tid... Anonymkode: 32864...38d 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bombibit Skrevet 12. mai 2020 #12 Del Skrevet 12. mai 2020 Veiene våre er en skandale. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2020 #13 Del Skrevet 12. mai 2020 2 minutter siden, AnonymBruker said: Men hva om dette endrer seg i , la oss si, 20 år fra nå? Tror du at det er det samme å være kvinne i Norge da? Hva hvis nordmenn blir en minoritet i fremtiden, muslimer blir fleratallet, det kan jo skje... lurer på om folk har tenkt på dette, og hvordan det kan bli med kvinnerettigheter langt langt frem i tid... Anonymkode: 32864...38d Du ser visst spøkelser ved høylys dag! Anonymkode: cba62...01d 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2020 #14 Del Skrevet 12. mai 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Du ser visst spøkelser ved høylys dag! Anonymkode: cba62...01d ?? Spøkelser ved høylys, må da gå ann å stille spørsmål til et samfunn som er i stadig forandring.. 🙄 Når Erna kommer med ting som ''nordmdenn bør få flere barn'' fordi fødselsraten har synket kraftig, må det vel være greit å spørre? Som kvinne er jeg naturligvis bekymret for å bli frattat rettigheter som forfedre har jobbet hardt for... Anonymkode: 32864...38d 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2020 #15 Del Skrevet 12. mai 2020 Veldige, veldige høye priser. Herreklipp? over 500. Kaffe? 50. Reisekollektivt? Nesten 40 for en time. Lista går ON. Tannlege, bilutgifter, bom, husleie, strøm, mobil etc. Anonymkode: 06000...bac 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jegerikkeminskyld Skrevet 12. mai 2020 #16 Del Skrevet 12. mai 2020 Været. Kommer ikke på noe annet. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Inverto Skrevet 12. mai 2020 #17 Del Skrevet 12. mai 2020 Det eneste jeg kan si er: jeg forstår godt hvorfor de lagde en komiserie basert på NAV Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2020 #18 Del Skrevet 12. mai 2020 21 minutter siden, AnonymBruker said: Folk ser ikke ut til å ha evne til å tenke kritisk eller for selv, virker som mediene tenker for de fleste her. Vet ikke om det bare er noe jeg har lagt merke til... Så ja, noe jeg ikke liker. Anonymkode: 32864...38d Det er langt flere som lar youtube tenke for seg tror jeg. Selvsagt er det mange ting man kan mislike med landet, men når slike ting dukker opp så ser jeg gjerne til utlandet og tenker "er det noe bedre andre steder?". Og da kommer jeg gjerne til konklusjonen at alt i alt, så synes jeg det er best her. Enkelte småting kan være bedre i andre land, men det har da gjerne en følge som er negativ. For eksempel: i mange land er det mindre skatt, men også da mindre velferdsgoder. Jeg kunne tenke meg å betale mindre skatt sånn enkelt tenkt, men jeg liker at vi har velferdsstaten, og dermed så veier den mer enn opp for den tanken. Anonymkode: 62dcb...50c 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jegern Puahate Skrevet 12. mai 2020 #19 Del Skrevet 12. mai 2020 Fasadejaget, flokkmentaliteten, boligprisene, innvandringspolitkken, hovedstrømsmediene, demaskuleringen, drikkekulturen, narkotikapolitkken og sikkert mye mer. Er dog mye jeg liker med dette landet også, enn så lenge. 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2020 #20 Del Skrevet 12. mai 2020 6 minutter siden, AnonymBruker said: ?? Spøkelser ved høylys, må da gå ann å stille spørsmål til et samfunn som er i stadig forandring.. 🙄 Når Erna kommer med ting som ''nordmdenn bør få flere barn'' fordi fødselsraten har synket kraftig, må det vel være greit å spørre? Som kvinne er jeg naturligvis bekymret for å bli frattat rettigheter som forfedre har jobbet hardt for... Anonymkode: 32864...38d Du har ikke hørt uttrykket før? Fødselsraten har sunket. Du mener kvinners rettigheter som formødre har jobbet hardt for? Anonymkode: cba62...01d 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå