Gå til innhold

Hva misliker du med Norge?

Gjest Inverto

Anbefalte innlegg

Gjest Inverto

Det er mye flott å si om Norge, men ingenting er perfekt.
Jeg får inntrykket av at mange Nordmenn ikke ønsker å innse at vårt land kan ha et par feil det også.
Og det er jo litt creepy

Derfor vil jeg høre deres meninger. Er det noe du synes er dårlig eller litt negativt med vårt land?
Noe du synes kunne vært annerledes eller bedre osv?

Endret av Inverto
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Vet ikke helt hvilke feil det skulle være. Jeg ville ikke bodd i noe annet land.

Anonymkode: cba62...01d

• Liker 13
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Syns det er mye stygg arkitektur og dårlig planlagt bosetning. 

Anonymkode: 8a67e...71b

• Liker 35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Folk ser ikke ut til å ha evne til å tenke kritisk eller for selv, virker som mediene tenker for de fleste her.

Vet ikke om det bare er noe jeg har lagt merke til...

Så ja, noe jeg ikke liker.

Anonymkode: 32864...38d

• Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Været er vel det eneste jeg kommer på nå. Uendelig glad for at jeg bort i Norge, spesielt akkurat nå.

Anonymkode: c52ae...1d8

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Er nok mye som ikke er "perfekt" i Norge, men likevel kunne jeg aldri tenkt å være statsborger i et annet land. Kunne gjerne tenkt meg å bo noen år i et annet land, men det er i Norge jeg ønsker å bli gammel. Og ja jeg vet at eldreomsorgen ikke er på topp men jeg vet at de aller fleste som jobber innad denne sektoren bryr seg om pasientene sine og gjør det beste de kan ut av situasjonen (dårlig økonomi, dårlig bemanning osv). Er vell ingen som strengt talt ønsker å være på sykehjem men kommer den tiden så kommer den. Som kvinne tror jeg også at det absolutt beste landet for meg å bo i, det er Norge. 

Anonymkode: 4b6b8...f86

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At så mange mener de fortjener å bæres på gullstol bare fordi de lever og fortjener ros omtrent bare for å gidde å løfte rumpa fra sofaen. Det er så mange late og bortskjemte folk her.

• Liker 13
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folket. Alle har huet langt opp i sin egen ræv, og derfra har de kun utsikt til sin egen navle. Vi aner ikke hvor godt vi faktisk har det, og surver over absolutt alt, og at de eksepsjonelt gode velferdsordningene vi har er for dårlige. Vi har et ekstremt overforbruk, og tenker ikke lenger enn nesa rekker.

Men det gjelder vel strengt tatt ikke bare nordmenn, men mennesket generelt.

Bortsett fra det så priser jeg meg lykkelig over det å være født og oppvokst i Norge. Jeg kunne ikke tenkt meg et bedre land å bo.

• Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

At Erna Solberg vil at vi skal føde flere barn, men å legge til rette for det vil ikkje ho. Da tenke e på fordelinga av foreldrepermisjonen. 

Anonymkode: bb300...80f

• Liker 12
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er nok mye som ikke er "perfekt" i Norge, men likevel kunne jeg aldri tenkt å være statsborger i et annet land. Kunne gjerne tenkt meg å bo noen år i et annet land, men det er i Norge jeg ønsker å bli gammel. Og ja jeg vet at eldreomsorgen ikke er på topp men jeg vet at de aller fleste som jobber innad denne sektoren bryr seg om pasientene sine og gjør det beste de kan ut av situasjonen (dårlig økonomi, dårlig bemanning osv). Er vell ingen som strengt talt ønsker å være på sykehjem men kommer den tiden så kommer den. Som kvinne tror jeg også at det absolutt beste landet for meg å bo i, det er Norge. 

Anonymkode: 4b6b8...f86

Men hva om dette endrer seg i , la oss si, 20 år fra nå? Tror du at det er det samme å være kvinne i Norge da?

Hva hvis nordmenn blir en minoritet i fremtiden, muslimer blir fleratallet, det kan jo skje... lurer på om folk har tenkt på dette, og hvordan det kan bli med kvinnerettigheter langt langt frem i tid...

• Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Men hva om dette endrer seg i , la oss si, 20 år fra nå? Tror du at det er det samme å være kvinne i Norge da?

Hva hvis nordmenn blir en minoritet i fremtiden, muslimer blir fleratallet, det kan jo skje... lurer på om folk har tenkt på dette, og hvordan det kan bli med kvinnerettigheter langt langt frem i tid...

Du ser visst spøkelser ved høylys dag!

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Du ser visst spøkelser ved høylys dag!

?? Spøkelser ved høylys,

må da gå ann å stille spørsmål til et samfunn som er i stadig forandring.. 🙄 Når Erna kommer med ting som ''nordmdenn bør få flere barn'' fordi fødselsraten har synket kraftig, må det vel være greit å spørre?

Som kvinne er jeg naturligvis bekymret for å  bli frattat rettigheter som forfedre har jobbet hardt for...

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Veldige, veldige høye priser. Herreklipp? over 500. Kaffe? 50. Reisekollektivt? Nesten 40 for en time. Lista går ON. Tannlege, bilutgifter, bom, husleie, strøm, mobil etc. 

Anonymkode: 06000...bac

• Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
21 minutter siden, AnonymBruker said:

Folk ser ikke ut til å ha evne til å tenke kritisk eller for selv, virker som mediene tenker for de fleste her.

Vet ikke om det bare er noe jeg har lagt merke til...

Så ja, noe jeg ikke liker.

Det er langt flere som lar youtube tenke for seg tror jeg.

Selvsagt er det mange ting man kan mislike med landet, men når slike ting dukker opp så ser jeg gjerne til utlandet og tenker "er det noe bedre andre steder?". Og da kommer jeg gjerne til konklusjonen at alt i alt, så synes jeg det er best her. Enkelte småting kan være bedre i andre land, men det har da gjerne en følge som er negativ. For eksempel: i mange land er det mindre skatt, men også da mindre velferdsgoder. Jeg kunne tenke meg å betale mindre skatt sånn enkelt tenkt, men jeg liker at vi har velferdsstaten, og dermed så veier den mer enn opp for den tanken.

Anonymkode: 62dcb...50c

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fasadejaget, flokkmentaliteten, boligprisene, innvandringspolitkken, hovedstrømsmediene, demaskuleringen, drikkekulturen, narkotikapolitkken og sikkert mye mer. Er dog mye jeg liker med dette landet også, enn så lenge.

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
6 minutter siden, AnonymBruker said:

?? Spøkelser ved høylys,

må da gå ann å stille spørsmål til et samfunn som er i stadig forandring.. 🙄 Når Erna kommer med ting som ''nordmdenn bør få flere barn'' fordi fødselsraten har synket kraftig, må det vel være greit å spørre?

Som kvinne er jeg naturligvis bekymret for å  bli frattat rettigheter som forfedre har jobbet hardt for...

Du har ikke hørt uttrykket før?

Fødselsraten har sunket.

Du mener kvinners rettigheter som formødre har jobbet hardt for?

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...