AnonymBruker Skrevet 12. mai 2020 #1 Skrevet 12. mai 2020 Jeg vet dette er en stor sak blant gravide om dagen, og lurer på hva dere andre mener om saken! Anonymkode: 2c5b5...f75
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2020 #2 Skrevet 12. mai 2020 Friske? Ja. Forutsatt at de, i likhet med mor, holder seg på rommet. Syke? Nei. Anonymkode: 1a524...e87 7
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2020 #3 Skrevet 12. mai 2020 Syntes det er helt sykt at de ikke har åpnet for far/medmor på barsel enda. Med SÅ få innlagte vi har nå burde det åpnes. Jeg er rimelig fortvilet over situasjonen og kommer til å dra rett hjem etter fødsel. Ønsket UDI utgangspunktet ikke å dra hjem tidlig, men å være på et underbemannet barselshotell er ikke noe vits i. Anonymkode: d29ad...39d 8
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2020 #4 Skrevet 12. mai 2020 Jeg skrev noe om dette i en annen tråd. Jeg tenker sjansen for at far/medmor (og ikke den fødende) smitter noen, er så å si lik null. Er far/medmor smittet før fødsel, er mor det også. Helsepersonell har nærkontakt med mor, ikke med far. Blir helsepersonell smittet av familien, blir de smittet av mor. Far kan holde avstand hver gang det er helsepersonell er i rommet. Så lenge far ikke får forlate sykehuset skjønner, jeg virkelig ikke problemet. Dette er eksempel på et tiltak som er unødvendig strengt og er basert på prinsipp (flere personer, større risiko for smitte), ikke på forskning og sunn fornuft. I mange tilfeller er det ikke noe problem at tiltakene er unødvendig strenge, men i dette tilfellet kan det være ganske ødeleggende. Man er ganske mørbanka og sårbar etter fødsel, og så får man ikke ha den andre forelderen og sin nærmeste pårørende til stede de nærmeste dagene. Det må også være hardt for far/medmor å skilles fra mor og barn rett etter fødsel. Anonymkode: 0e49e...449 10
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2020 #5 Skrevet 12. mai 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg skrev noe om dette i en annen tråd. Jeg tenker sjansen for at far/medmor (og ikke den fødende) smitter noen, er så å si lik null. Er far/medmor smittet før fødsel, er mor det også. Helsepersonell har nærkontakt med mor, ikke med far. Blir helsepersonell smittet av familien, blir de smittet av mor. Far kan holde avstand hver gang det er helsepersonell er i rommet. Så lenge far ikke får forlate sykehuset skjønner, jeg virkelig ikke problemet. Dette er eksempel på et tiltak som er unødvendig strengt og er basert på prinsipp (flere personer, større risiko for smitte), ikke på forskning og sunn fornuft. I mange tilfeller er det ikke noe problem at tiltakene er unødvendig strenge, men i dette tilfellet kan det være ganske ødeleggende. Man er ganske mørbanka og sårbar etter fødsel, og så får man ikke ha den andre forelderen og sin nærmeste pårørende til stede de nærmeste dagene. Det må også være hardt for far/medmor å skilles fra mor og barn rett etter fødsel. Anonymkode: 0e49e...449 Det er jo mange steder far må forlate sykehuset og komme tilbake neste dag om han skal være på barsel. Langt fra alle steder har barselhotell eller familierom. Jeg delte rom på barsel og det var ikke akkurat store rommene (Riksen), så skulle to fedre vært der og forlatt avdelingen i både siestaen og hver kveld så er det klart det hadde vært mulighet til å dra med smitte inn. Det er snakk om 2-3 dager for de fleste, og man kan også få tidlig hjemreise om alt er bra med mor og barn. Anonymkode: f706b...64e 1
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2020 #6 Skrevet 13. mai 2020 St.Olavs åpner nå for at far får være med på planlagt keisersnitt. Det var ikke tillatt tidligere. Reglene vedrørende barsel og andre avtaler på sykehuset gjelder fortsatt, men for de som skal ha planlagt keisersnitt så vil jeg tro det betyr mye å få ha med far på akkurat det. Anonymkode: 49ce1...db6 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå