Gå til innhold

Blir det noengang vanlig med klemmer igjen? Engstelige elever.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har du ikke fått med deg at selveste Erna har vært ute og advart folk om at hun kommer til å stramme grepet igjen om vi ikke oppfører oss? Dette er en del av regjeringens taktikk for å rettferdiggjøre kommende innskrenkinger. Ganske betenkelig at de samtidig oppfordrer folk å feriere rundt i landet i sommer, og å dra ut og shoppe for å få i gang økonomien igjen. Dette vil naturligvis gjøre at smitten spres utover det ganske land. Men det er vi som kommer til å få skylden for at vi nok en gang blir nektet å gå på jobb og skole, og at kanskje enda strengere vedtak innføres. Merk mine ord.

Anonymkode: 6d9c0...381

Du er preget av alt for mye frykt og overreagering. Tror ikke du er klar over hvor uendelig mye frihet du har i Norge. Jeg har familie i andre Europeiske land hvor de har hatt portforbud og har måttet søke til lokale myndigheter for å "bestille tid" på å gå i butikken for å handle (Hellas). DA kan vi snakke om strenge tiltak. 

Se litt utover din egen navle, mann!

Anonymkode: 4044d...048

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du er preget av alt for mye frykt og overreagering. Tror ikke du er klar over hvor uendelig mye frihet du har i Norge. Jeg har familie i andre Europeiske land hvor de har hatt portforbud og har måttet søke til lokale myndigheter for å "bestille tid" på å gå i butikken for å handle (Hellas). DA kan vi snakke om strenge tiltak. 

Se litt utover din egen navle, mann!

Anonymkode: 4044d...048

Jeg er klar over det, og jeg ønsker å fortsette å ha denne friheten. Og jeg ønsker at alle andre i Norge skal fortsette å ha denne friheten. Men den er under aktivt angrep. Jeg aner ikke hva din bakgrunn er, men når fremtredende advokater og menneskerettighetsorganisasjoner setter i gang underskriftskampanjer for å hindre avskaffelsen av demokratiet i Norge så velger jeg å reagere. Ikke overreagere. Og frykt er ikke en usunn følelse når den er berettiget, man er utstyrt med frykt for å kunne oppdage fare i tide. Jeg har i utallige innlegg her inne påpekt hvor ille det kan gå dersom vi lar utviklingen gå mot forholdene i andre land i Europa, eller gud forby Asia med Kina i spissen. Dersom du personlig velger å blokke alle faresignaler ute fordi det er for slitsomt for deg, så er det ditt valg. Men opp igjennom historien har noen måttet ta valget om å stå opp og kjempe for fellesskapets rettigheter. Én av måtene å gjøre det på er ved å spre informasjon og oppfordre til debatt og tankevirksomhet. Og jeg har kun linket til allment aksepterte kilder i de innlegg jeg har trengt å linke til noe.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
5 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg snakker om en overfokusering i media i forhold til alvorlighetsgraden av viruset. Jeg snakker om personer i det offentlige rom som helt uten grunnlag hevder 150.000 kan dø av corona. Det hadde ikke skjedd om så alle Norges innbyggere hadde fått viruset. 150.000 tilsvarer en dødelighet på 3 % hvis alle i Norge ble smittet, noe som er langt, langt høyere enn det som er anslått. Vi snakker om 0,5 prosent-ish.

Anonymkode: 4509c...69d

Jeg synes du skal prøve å finne noen som faktisk har sagt at 150 000 kommer til å dø, for det har faktisk ikke skjedd. Det er bare de som er mot tiltakene og trengte en hoggestabbe som har gitt inntrykk av det.

Anonymkode: 0d1f1...38b

AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes du skal prøve å finne noen som faktisk har sagt at 150 000 kommer til å dø, for det har faktisk ikke skjedd. Det er bare de som er mot tiltakene og trengte en hoggestabbe som har gitt inntrykk av det.

En forsker sa det på riksdekkende TV i beste sendetid, og etterpå ble det debattert mye i media.  Følg med. 

Anonymkode: f8ec4...ae6

• Liker 3
Skrevet
29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

En forsker sa det på riksdekkende TV i beste sendetid, og etterpå ble det debattert mye i media.  Følg med. 

En forsker med svært liten kompetanse innen epidemiologi er ikke troverdig. 

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, abc123detvardet skrev:

Det har du rett i, derfor er det en katastrofe at statskanalen NRK velger å la denne personen holde en 33 minutter lang monolog som resulterer i at halve landet blir vettskremt. Det at de halvhjertet og motvillig måtte innrømme at innslaget burde være mer avbalansert reverserer ikke effekten som innlegget hadde. Og dette vet de som driver med media/propaganda.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det er mye viktigere å møte med å lytte, og se i øynene og ha kontakt. En klem kan være overfladisk. Ser du at barnet er redd i øynene så tar du tak i det med å møte barnet på det. " her du. hvordan har du det i dag da? "

Anonymkode: 87c4b...18d

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
5 hours ago, AnonymBruker said:

Nei, hun sa som sagt ikke det, selv om mange har gitt inntrykk av at hun har gjort det.

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei, hun sa som sagt ikke det, selv om mange har gitt inntrykk av at hun har gjort det.

Dette gjelder ikke bare coronavirus men også andre sykdommer som kan smitte ved kontaktsmitte. All fysisk kontakt mellom mennesker burde permanent forbys og straffes strengt. Det er viktig å unngå alt som kan medføre smitte.

Anonymkode: 4b2a9...bec

AnonymBruker
Skrevet

Se det positive i dette.

Forhåpentligvis slipper man i fremtiden alle "heltene" som på liv og død må være så sosiale som mulig selv om de har forkjølelse/influensa, og gjør sitt beste for å smitte alle andre.

Altså - hvis noen tar deg på rumpa er det et voldsomt overgrep, men hvis noen nyser på deg så du er sengeliggende i to uker og må sette livet på vent, er det bare pytt-pytt; sånt skjer.

Anonymkode: 45835...f56

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Se det positive i dette.

Forhåpentligvis slipper man i fremtiden alle "heltene" som på liv og død må være så sosiale som mulig selv om de har forkjølelse/influensa, og gjør sitt beste for å smitte alle andre.

Altså - hvis noen tar deg på rumpa er det et voldsomt overgrep, men hvis noen nyser på deg så du er sengeliggende i to uker og må sette livet på vent, er det bare pytt-pytt; sånt skjer.

Begge deler burde være straffbart, om enn etter forskjellige paragrafer. Et seksuelt overgrep bør straffes med mange år i fengsel, mens et nys ikke alltid burde straffes så strengt (iallfall hvis det ikke fører til overføring av smitte).

AnonymBruker
Skrevet
8 timer siden, abc123detvardet skrev:

For slik kildekritikk er jo barn kapable til.. De hører en voksen si at 150.000 kan dø. Ikke rart at mange blir skremt.

AnonymBruker
Skrevet
53 minutter siden, AnonymBruker said:

Begge deler burde være straffbart, om enn etter forskjellige paragrafer. Et seksuelt overgrep bør straffes med mange år i fengsel, mens et nys ikke alltid burde straffes så strengt (iallfall hvis det ikke fører til overføring av smitte).

En enkelt nys er noe som kan skje alle, men å bevisst utsette andre for sykdom burde være straffbart, ja,

Hittil har man i enhver influeansasesong alttid hatt "tøffinger" som absolutt gå på jobben eller skolen for å vise hvor mye de tåler selv om de er syke og er klar over dette; håper det blir slutt med denne paraksisen etter koronaen.

Grunnen til at influensaen sprer seg så raskt hvert eneste år er nettopp mangel på hensyn; er man syk, må man kunne klare å holde seg innendørs.

• Liker 1
Skrevet
18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vel, hvis man har litt baller og sans for frihet så går det an å praktisere sivil ulydighet. Vi er tross alt ikke noen mindreverdige undersotter selv om toppolitikerne liker å behandle oss slik. Det beste vi kan gjøre med urimelige vedtak er å ikke følge dem, en masse. Folk bør få hodet ut av baken hvis de ikke ser at det er fascistisk å nekte voksne mennesker å gi hverandre en klem eller håndhilse. Vi kan ikke påtvinges en unormal væremåte bare fordi vi liksom skal beskytte de svakeste i samfunnet. Dessuten driter de fleste gamle i Korona. Jeg ville tenkt på samme måte selv dersom jeg var 75+. Heller kose meg med livet til den dagen jeg dauer, om det så er av korona, enn å isolere meg i frykt for et virus. Faktisk tenker jeg sånn nå også selv om jeg er godt under 40.

Jeg føler på ingen måte at myndighetene nekter meg å gjøre noe jeg vil, og det er ikke først og fremst 'myndighetene' du forulemper hvis du klemmer og håndhilser på folk er redde for smitte. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette er tydeligvis et behov du som assistent(?) har. Det er ikke barna som har behov for å klemme deg.

Anonymkode: 4995a...2d1

Innrømmer gladelig at jeg ikke har noen å gi en klem privat, og at det er et savn.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Redd for at dette med å holde avstand er noe som kommer til å gjelde lenge. Kanskje helt til en vaksine er klar om et par år.

Anonymkode: 308f9...57f

AnonymBruker
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

En enkelt nys er noe som kan skje alle, men å bevisst utsette andre for sykdom burde være straffbart, ja,

Hittil har man i enhver influeansasesong alttid hatt "tøffinger" som absolutt gå på jobben eller skolen for å vise hvor mye de tåler selv om de er syke og er klar over dette; håper det blir slutt med denne paraksisen etter koronaen.

Grunnen til at influensaen sprer seg så raskt hvert eneste år er nettopp mangel på hensyn; er man syk, må man kunne klare å holde seg innendørs.

Jeg er helt enig. Skal dette fungere, må det imidlertid skje en holdningsendring, slik at den som møter smittefarlig på jobben, straks blir anmeldt og hentet av politiet. Vi må generelt bli flinkere og mer aktive til å anmelde hverandre hver gang det kan ha skjedd et lovbrudd. Brudd på smittevernloven er et godt eksempel, seksuelle overgrep (alt ned til ubehagelige blikk eller utsagn) SKAL anmeldes og føre til straff!

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er helt enig. Skal dette fungere, må det imidlertid skje en holdningsendring, slik at den som møter smittefarlig på jobben, straks blir anmeldt og hentet av politiet. Vi må generelt bli flinkere og mer aktive til å anmelde hverandre hver gang det kan ha skjedd et lovbrudd. Brudd på smittevernloven er et godt eksempel, seksuelle overgrep (alt ned til ubehagelige blikk eller utsagn) SKAL anmeldes og føre til straff!

Hehe, ja, la oss innføre Stasitaktikker og opprette konsentrasjonsleire. Med ditt tankesett er vel leirbestyrer drømmejobben. Vi hadde en sånn kar i Norge under krigen, Henry Rinnan het han. Han var ikke leirbestyrer, men han var flink til å angi og torturere sine landsmenn. Er han ditt forbilde kanskje?

AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hehe, ja, la oss innføre Stasitaktikker og opprette konsentrasjonsleire. Med ditt tankesett er vel leirbestyrer drømmejobben. Vi hadde en sånn kar i Norge under krigen, Henry Rinnan het han. Han var ikke leirbestyrer, men han var flink til å angi og torturere sine landsmenn. Er han ditt forbilde kanskje?

Den store forskjellen er at han du nevner, ikke straffet folk bare fordi de brøt loven som var vedtatt av folkevalgte, men dem som gikk imot det han sto for. Dessuten brukte han straffemetoder som ikke aksepteres i dag her til lands. Det jeg etterlyser, er et politi som sammen med innsats fra folk flest straffer dem som bryter demokratisk vedtatte lover. Dette burde da ikke være kontroversielt.

Skrevet
21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det har du rett i, derfor er det en katastrofe at statskanalen NRK velger å la denne personen holde en 33 minutter lang monolog som resulterer i at halve landet blir vettskremt.

Tvilsomt at halve landet ble vettskremt. Var nok nærmere 1% eller mindre. 

• Opprett ny...