AnonymBruker Skrevet 12. mai 2020 #1 Skrevet 12. mai 2020 Noen her som har gått fra 5 til 6 som privatist? Hva avgjorde karakteren? Har du noen råd? Selv skal jeg ha eksamen i geofag. Setter pris på alle tips 😃 Anonymkode: 1f0b7...ea6
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2020 #2 Skrevet 12. mai 2020 Alt er mulig. Jeg gikk fra tilpasset matteundervisning (der pensum var innskrenket slik at du ikke strøk, men heller ikke kunne få bedre enn 2) til å få A i bedriftsøkonomi på høyskolen, ja. Anonymkode: 7736b...c37
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2020 #3 Skrevet 12. mai 2020 Ja, jeg gjorde det i norsk skriftlig, men akkurat hva som var avgjørende det vet jeg ikke. I tiden like før eksamen gjorde jeg gamle eksamensoppgaver jeg fant på nett. Før det hadde jeg gått igjennom pensum, gjort oppgaver jeg fant på NDLA og lignende nettsider, leste noen bøker og laget det som før i tiden vel ble kalt "særoppgave". Geofag er vel et relativt lite fag, og et fag der pugging lønner seg. Så jeg ville bare kjørt på med pensumet, skrevet notater for videre pugging, og sett etter gamle oppgaver på nett. Gjør oppgavene selv om det føles ut som du kan svaret, og skriv ned løsningen (ikke fall for fristelsen å "bare gjøre den i tankene"). Lykke til! Anonymkode: a56d1...b8b
Mhmjadda Skrevet 12. mai 2020 #4 Skrevet 12. mai 2020 Ja. Trakk linjer mellom pensum og ting som skjedde i samfunnet akkurat da, viste at jeg hadde god oversikt og måloppnåelse. Fikk feks en eksamensoppgave om hvordan vann former landskapet, og svarte da ut fra alle vannets ulike former (is, snø, damp, sjø, innsjø, elv, regn osv). Tror jeg også nevnte at jeg ikke valgte å diskutere vannets innvirkning på floraen og dermed landskap, siden jeg regnet det som utenfor oppgaveteksten. Se på læreplanen/læringsmålene, eller hva det nå heter nå for tiden, og vær sikker på at du kan svare på alle og trekke sammenhenger mellom hovedtemaene. 1
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2020 #5 Skrevet 12. mai 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Ja, jeg gjorde det i norsk skriftlig, men akkurat hva som var avgjørende det vet jeg ikke. I tiden like før eksamen gjorde jeg gamle eksamensoppgaver jeg fant på nett. Før det hadde jeg gått igjennom pensum, gjort oppgaver jeg fant på NDLA og lignende nettsider, leste noen bøker og laget det som før i tiden vel ble kalt "særoppgave". Geofag er vel et relativt lite fag, og et fag der pugging lønner seg. Så jeg ville bare kjørt på med pensumet, skrevet notater for videre pugging, og sett etter gamle oppgaver på nett. Gjør oppgavene selv om det føles ut som du kan svaret, og skriv ned løsningen (ikke fall for fristelsen å "bare gjøre den i tankene"). Lykke til! Anonymkode: a56d1...b8b Enig, lurt hvis du kan knytte pensum opp til dagsaktuelle tema/nyheter. Anonymkode: e6c23...2b1 1
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2020 #6 Skrevet 12. mai 2020 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Alt er mulig. Jeg gikk fra tilpasset matteundervisning (der pensum var innskrenket slik at du ikke strøk, men heller ikke kunne få bedre enn 2) til å få A i bedriftsøkonomi på høyskolen, ja. Anonymkode: 7736b...c37 Litt forskjell på ren mattefag og bedriftsøkonomi. Anonymkode: a80b4...263 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå