AnonymBruker Skrevet 12. mai 2020 #1 Skrevet 12. mai 2020 Jeg er for flau til å fortelle noen av vennene mine, eller familien min om dette, men trenger å høre hvordan andre hadde taklet dette. Vi har ei datter på 5 år som kan være litt vanskelig til tider, og hun kan svare i en litt ufin tone. I helgen kalte hun pappaen sin "dumming" flere ganger, han ba henne stoppe og truet med at han skulle vaske munnen hennes hvis hun ikke stoppet, men det gjorde hun ikke. Til slutt tok han tak i henne og puttet Zalo i munnen hennes, det var ikke mye altså, men hun gråt og var tydelig redd. Jeg gikk i mellom og fikk han til å stoppe slik at det ikke varte veldig lenge. Det ble også slengt noen ufine ord oss imellom i kampens hete. Datteren vår er tydelig preget av dette, og vil ikke fortsatt ikke snakke noe særlig med pappaen sin. Jeg har gitt han beskjed om at dette var å gå altfor langt, og at jeg ikke ønsker å ha det sånn i vår familie. Hva ville dere gjort? Anonymkode: 58252...58e 2
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2020 #2 Skrevet 12. mai 2020 Jeg hadde reist bort noen dager. Deretter tatt en lang og alvorlig samtale med mannen og sørget for at han forsto at dette aldri måtte bli gjentatt. Anonymkode: 6f988...1f3 43
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 12. mai 2020 Populært innlegg #3 Skrevet 12. mai 2020 Vaske munnen med såpe er en helt vanlig trussel ved banning, løgn osv. Men det er første gang jeg har hørt om noen som faktisk har gjennomført det. Anonymkode: cea8a...a3e 128
Husfruen89 Skrevet 12. mai 2020 #4 Skrevet 12. mai 2020 Jeg hadde tatt med ungen og dratt. Det der er ikke greit! Søk hjelp på helsestasjonen eller familievern kontorer, pappa altså.. Han har noen ting han må fikse opp i. Stakkas barn... 42
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2020 #5 Skrevet 12. mai 2020 Litt Zalo skader ingen. Anonymkode: 5483c...e66 32 2
Mille89 Skrevet 12. mai 2020 #6 Skrevet 12. mai 2020 Uff.. dette er jo overhode ikke bra å gjøre mot datteren sin. Jeg hadde tatt en alvorsprat med han. Hva tenker han i etterkant? Er han enig i at han gikk for langt? Har det skjedd lignende ting tidligere? Jeg hadde vært tydelig på at dette ikke er greit, jeg vil faktisk kalle det omsorgssvikt..Hvis han ikke ser det selv ville jeg vurdert å gå fra mannen og skjerme barnet fra han.. 15
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2020 #7 Skrevet 12. mai 2020 For meg er dette så grovt at jeg hadde tatt med ungen og reist. Et kriterie for å komme tilbake hadde vært genuin anger hos mannen, og at han oppsøkte hjelp for problemene sine. Anonymkode: 51445...503 47
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2020 #8 Skrevet 12. mai 2020 Uff, dette er ingen hyggelig situasjon for noen av dere, spesielt for barnet. Om et barn oppfører seg "vanskelig" er det jo ofte en årsak til dette, at behovene til barnet kanskje ikke blir møtt. Det må være utrolig vanskelig for foreldre, men noe av det viktigste man gjør er jo å ikke la seg provosere av barna. Her hadde det heller kanskje vært nyttig å snakke med barne og forsøke å finne ut hvorfor hun kalte pappa for dumming. Uansett er det forferdelig å skremme barnet sitt på en slik måte. Barn kan nok tåle en del, men om det ikke skal mer til før mannen din skremmer barnet deres så kraftig at hun begynner å gråte og dette skjer flere ganger vil det kanskje være skadelig for barnet på sikt. Her trenger også pappa å si unnskyld til barnet. Vil på det sterkeste anbefale å kontakte familievernkontoret, der kan dere få god og nyttig veiledning <3 Anonymkode: e01a2...00d 10
Nymerïa Skrevet 12. mai 2020 #9 Skrevet 12. mai 2020 Den mannen hadde ikke fått være alene med mine barn. 40
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2020 #10 Skrevet 12. mai 2020 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er for flau til å fortelle noen av vennene mine, eller familien min om dette, men trenger å høre hvordan andre hadde taklet dette. Vi har ei datter på 5 år som kan være litt vanskelig til tider, og hun kan svare i en litt ufin tone. I helgen kalte hun pappaen sin "dumming" flere ganger, han ba henne stoppe og truet med at han skulle vaske munnen hennes hvis hun ikke stoppet, men det gjorde hun ikke. Til slutt tok han tak i henne og puttet Zalo i munnen hennes, det var ikke mye altså, men hun gråt og var tydelig redd. Jeg gikk i mellom og fikk han til å stoppe slik at det ikke varte veldig lenge. Det ble også slengt noen ufine ord oss imellom i kampens hete. Datteren vår er tydelig preget av dette, og vil ikke fortsatt ikke snakke noe særlig med pappaen sin. Jeg har gitt han beskjed om at dette var å gå altfor langt, og at jeg ikke ønsker å ha det sånn i vår familie. Hva ville dere gjort? Anonymkode: 58252...58e Jeg vet at dette har vært lenge i bruk og vet om en ansatt på barneskole som gjør det samme på sitt barn. Mannen din burde gå cos kurs og få flere råd på oppdragelsesmetode. For å få det bedre som par ville jeg dratt sammen på dette kurset. Anonymkode: 15c41...45d 8
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2020 #11 Skrevet 12. mai 2020 Husker at munnen min ble vasket med såpe en gang i barnehagen da jeg var liten. Har ikke tenkt på det mange ganger før nå, så tydeligvis ble jeg ikke traumatisert av det. 😄 Hva hadde jeg gjort? Snakket med mannen at det ikke er greit å vaske munnen til datteren med zalo, at det er å gå for langt. Og snakke med datteren om at det som skjedde ikke er greit og at det ikke greit å kalle andre for dumminger og bruke ufin språk. Og så kan livet gå videre. Anonymkode: ab3f8...65a 45
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2020 #12 Skrevet 12. mai 2020 Det er virkelig ikke greit. Jeg husker i barndommen at jeg var på besøk hos ei i klassen og da gjorde stefaren deres det med zalo på lillebroren hennes. Jeg tenkte at det var ikke noe godt og trygt hjem. Datteren min kaller meg ofte for dumming eller gjør andre ting jeg ikke liker, men jeg utøver ikke makt og tvang på denne måten. Da ender man bare opp med en trist og usikker unge. Jeg tror ikke det hjelper så mye i barneoppdragelsen. Anonymkode: 59346...172 17
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2020 #13 Skrevet 12. mai 2020 Jeg tenker at pappa skal si unnskyld til barnet. Anonymkode: 59346...172 19
Cinnamondiva Skrevet 12. mai 2020 #15 Skrevet 12. mai 2020 Uff, det der var virkelig ikke greit. Det må løses
Runnershigh Skrevet 12. mai 2020 #16 Skrevet 12. mai 2020 Er helt enig med deg i at dette var å gå for langt. Men ingen grunn til panikk. Alle foreldre gjør feil i større og mindre grad, og det viktige er "reperasjonen" i etterkant. Hvis far er lei seg over hendelsen, så er det fint om han snakke med barnet. Si unnskyld og erkjenne at han gikk for langt. Videre trygge barnet på at dette ikke vil skje igjen. 33
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2020 #17 Skrevet 12. mai 2020 Dette er ikke greit på noen måte, men jeg synes likevel noen i denne tråden skriker litt vel høyt. Man tar da ikke med seg barnet og reiser for godt fordi det fikk Zalo i munnen. Jeg er helt enig i at du må snakke med mannen din. Forhåpentligvis er han enig i at dette ikke egentlig er måten å håndtere situasjonen på. Videre må dere finne ut - sammen - hvordan dere skal oppdra barnet deres. Jeg så noe over her anbefalte oppdragelseskurs, det kunne sikkert være lurt. Det finnes også mye litteratur dere kan henvende dere til. Anonymkode: 12cd0...1c5 35
Gjest Nimbus2000 Skrevet 12. mai 2020 #18 Skrevet 12. mai 2020 (endret) 13 minutter siden, Runnershigh skrev: Er helt enig med deg i at dette var å gå for langt. Men ingen grunn til panikk. Alle foreldre gjør feil i større og mindre grad, og det viktige er "reperasjonen" i etterkant. Hvis far er lei seg over hendelsen, så er det fint om han snakke med barnet. Si unnskyld og erkjenne at han gikk for langt. Videre trygge barnet på at dette ikke vil skje igjen. Er ikke gitt at datteren vil kunne føle seg trygg rundt faren. Det er heller ikke gitt at datteren burde føle seg trygg. Endret 12. mai 2020 av Nimbus2000
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2020 #19 Skrevet 12. mai 2020 For meg som er vokst opp med klapp og bank i barndommen høres dette normalt ut foreldrene mine var glad i meg, men brukte vold.. huff man glemmer aldri Anonymkode: ba239...011 3
kisskissbangbang Skrevet 12. mai 2020 #20 Skrevet 12. mai 2020 Først og fremst; dette er selvsagt ikke ok oppførsel. Men jeg tenker at så lenge far ber jenta om unnskyldning, dette ikke skjer igjen, og så lenge dette ikke var bare én episode i en serie av hendelser mellom far og datter, så går dette helt fint og blir en morsom historie om 20 år. 15
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå