AnonymBruker Skrevet 12. mai 2020 #1 Skrevet 12. mai 2020 Jobber for en attraktiv arbeidsgiver med ansattegoder, fleksitid, greit miljø og balanse mellom arbeid og fritid. Jeg er så demotivert. Det er kaos fra ende til annen. Jobben min inneholder alt for mye administrasjon til å kreve sivøk/ ingeniør-tittel. Alt tar lang tid på alle plan og de siste årene har gått med til workshops for å endre organisasjonen, så systemene, så teamene. I tillegg til faste oppgaver, kommer alt dette. I dag satt jeg i ulike møter og workshops i 5 timer. Problemet er at jeg ikke utvikler de nuneriske og analytiske, faglige ferdighetene mine og utfører jobben min dårlig fordi alt annet stjeler tid. Dette fortsetter minst 5 år til. Det er mye diffus " synsyng" og tankekart med 15 stykker som skal mene noe Lønnen er ikke spes bra, men trygghet har også mye å si. Ønsket om mer utfordrende oppgaver fører til at jeg får disse ved siden av alt annet, og det gir mindre tid til å eventuelt søke andre jobber eksternt. Å få andre oppgaver der jeg er, er heller ingen garanti for høyere lønn. Jeg lurer derfor på om det er smartere å være passiv sånn at jeg har tid og overskudd til å søke andre jobber eksternt? Noen med kloke råd og erfaring fra å være "stuck på nivå 1" Jeg vil ikke bli leder, men faglig sterk innenfor et av fordypningsområdene mine fra studietiden. Jobbet litt med det nå, men som sagt blir det mye administrasjon og etter 7 år på samme sted uten noe form for utvikling faglig, må jeg foreta meg noe. Lederen min skal ha meg inn som kooridinator for nytt dokumentsystem osv, men alle har sin rolle i dette endringsarbeidet, og det fremmer ingen lønnsmessig, men vil øke den digitale kompetansen min. Anonymkode: d9d15...18b
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2020 #2 Skrevet 13. mai 2020 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Jobber for en attraktiv arbeidsgiver med ansattegoder, fleksitid, greit miljø og balanse mellom arbeid og fritid. Jeg er så demotivert. Det er kaos fra ende til annen. Jobben min inneholder alt for mye administrasjon til å kreve sivøk/ ingeniør-tittel. Alt tar lang tid på alle plan og de siste årene har gått med til workshops for å endre organisasjonen, så systemene, så teamene. I tillegg til faste oppgaver, kommer alt dette. I dag satt jeg i ulike møter og workshops i 5 timer. Problemet er at jeg ikke utvikler de nuneriske og analytiske, faglige ferdighetene mine og utfører jobben min dårlig fordi alt annet stjeler tid. Dette fortsetter minst 5 år til. Det er mye diffus " synsyng" og tankekart med 15 stykker som skal mene noe Lønnen er ikke spes bra, men trygghet har også mye å si. Ønsket om mer utfordrende oppgaver fører til at jeg får disse ved siden av alt annet, og det gir mindre tid til å eventuelt søke andre jobber eksternt. Å få andre oppgaver der jeg er, er heller ingen garanti for høyere lønn. Jeg lurer derfor på om det er smartere å være passiv sånn at jeg har tid og overskudd til å søke andre jobber eksternt? Noen med kloke råd og erfaring fra å være "stuck på nivå 1" Jeg vil ikke bli leder, men faglig sterk innenfor et av fordypningsområdene mine fra studietiden. Jobbet litt med det nå, men som sagt blir det mye administrasjon og etter 7 år på samme sted uten noe form for utvikling faglig, må jeg foreta meg noe. Lederen min skal ha meg inn som kooridinator for nytt dokumentsystem osv, men alle har sin rolle i dette endringsarbeidet, og det fremmer ingen lønnsmessig, men vil øke den digitale kompetansen min. Anonymkode: d9d15...18b Hvis du med sikkerhet vet at kaoset vil vedvare i 5 år til ville jeg holdt meg lavt i terrenget og heller søkt ny jobb. Gjør det du er forpliktet til eller som du ser nytten av, men å ta på seg mange nye oppgaver som du hverken får nytte av eller lønn for, det ville ikke jeg gjort. Hvis du fremdeles er på steg 1 etter 7 år, og det ikke er spesielt gode utsikter i 5 år fremover kan ikke ledelsen ha lagt en veldig god plan for hvordan de skal benytte deg. Anonymkode: 53e46...e85
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå