Gå til innhold

Spm til dere som leier ut leilighet.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal flytte og trenger referanser. Kvier meg, fordi sist jeg flyttet og kontaktet de forrige huseierne mine for referanser var det flere som ikke husket meg. Noen virket rett og slett irriterte over at jeg tok kontakt (jeg fikk bruke de som referanse altså, jeg har oppført meg fint overalt hvor jeg har bodd.), mens andre ikke husket meg (typisk gårdeiere som har mange leiligheter og dermed mange leieboere). 

Så jeg lurer på, er det plagsomt at folk som har leid hos dere tar kontakt etter flere år for å spørre om å bruke deg som referanse? 🙈

Anonymkode: b1ab5...8f6

Videoannonse
Annonse
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skal flytte og trenger referanser. Kvier meg, fordi sist jeg flyttet og kontaktet de forrige huseierne mine for referanser var det flere som ikke husket meg. Noen virket rett og slett irriterte over at jeg tok kontakt (jeg fikk bruke de som referanse altså, jeg har oppført meg fint overalt hvor jeg har bodd.), mens andre ikke husket meg (typisk gårdeiere som har mange leiligheter og dermed mange leieboere). 

Så jeg lurer på, er det plagsomt at folk som har leid hos dere tar kontakt etter flere år for å spørre om å bruke deg som referanse? 🙈

Jeg ville gjerne gitt en referanse, hadde ikke oppfattet det som plagsomt. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Glemte å skrive at de jeg kontaktet samtykket selvfølgelig til å brukes som referanse. 

AnonymBruker
Skrevet

Nei, det ville ikke vært plagsomt, og vi har (og er) referanse for flere.

Nå leier vi ut sokkelleilighet i eget hus da, så vi ‘kjenner’ våre tidligere leieboere på en annen måte enn i store utleiebygårder.

Anonymkode: 90505...9cd

AnonymBruker
Skrevet

Det er forskjell på å leie av en gårdeier og på å bo i sokkeletasjen til noen. For førstnevnte ville jeg spurt om referanse ved utflytting, sistnevnte husker deg nok.

De vi har ringt av referanser for våre leietakere har vært veldig hyggelige og behjelpelige - dette er da eiere av sokkelleilighet eller lignende. Vil heller ikke nølt med å stille som referanse for de som bor  hos oss om de ønsker det 😊

Anonymkode: 82b9f...5eb

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...