Gå til innhold

Mopp

Gjest *smak*

Bruker dere tørrmopp eller våtmopp  

3 stemmer

1. 1. Bruker dere tørrmopp eller våtmopp

• Jeg bruker tørrmopp
      1
    • Jeg bruker våtmopp
      12
    • Ingen av delene
      1
    • Begge deler
      9

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Gjesta

Jeg bruker begge deler. Tørrmopp når jeg ikke gidder å dra fram støvsugeren, og våtmopp til mer grundig rengjøring. Begge er fra Jif.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle vært et alternativ for bruker begge delene. Det gjør jeg. Som oftest tørrmopper jeg, men innimellom våtmopper jeg. Kommer an på behovet. Synes begge deler er greit, men det går jo fortere å tørrmoppe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begge deler hvert til sitt bruk.

Tørrmopp for støv og "løs skitt" (som for støvsuging, bare at det bir renre), våtmopp for vask.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest synseren

Det var dumt jeg ikke skrev: begge deler, som alternativ. :oops: Det går vel ikke ann å endre alternativene nå heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det går vel ikke ann å endre alternativene nå heller.
Joda....er bare å spørre Hege det...litt dumt hvis hun skal være arbeidsledig en strålende sommersøndag. :ler:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker mer støvsuger enn tørrmopp, og våtmopp til gulvvasken fremfor vanlig langkost og klut. Trappevasken i blokken vår tar vi derimot på "gamle" måten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Violetta

Jeg bruker støvsuger ofte, våtmopp av og til. Må alltid støvsuge før jeg vasker, håpløse hvite keramikkfliser på dette dumme gulvet, alt viser og moppen bare lager "mønster" i hundehårene i stedet for å vaske dem med seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tørrmopp på alle vanlige gulv, våtmopp på kjøkken og bad, og støvsuger på tepper og flisegulvet i kjelleren som forrige huseier har behandla med klinkerolje sånn at det er fett enda :frustrert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle vært et alternativ for bruker begge delene. Det gjør jeg. Som oftest tørrmopper jeg' date=' men innimellom våtmopper jeg. Kommer an på behovet. Synes begge deler er greit, men det går jo fortere å tørrmoppe.[/quote']

Sånn gjer eg det og.

Flytta inn i et hus med sentralstøvsuger, så eg er spent på om tørrmoppen kjem til å bli mindre brukt....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Bruker mye støvsuger, jeg. På mine gulv er det minimalt med støv, aller mest sand, og noen lette dotter med hunde- og kattehår. Sanden blir liggende igjen, og hårdottene flyr unna hvis jeg bruker tørrmopp. Bruker mikrofiber våtmopp på parkett- og laminatgulv. På flisgulvene bruker jeg vann med vaskemiddel og en god gammeldags garnmopp. Den tar med seg sanden og rusket som legger seg nedi fugene :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...