AnonymBruker Skrevet 12. mai 2020 #1 Skrevet 12. mai 2020 Flyttet inn i et 5 år gammelt hus ved slutten på fjoråret. Gledet oss over å endelig få bo i noe så nytt. Så fint og renslig det skulle bli, tenkte jeg. Aldri før har jeg hatt så mye støv i et hjem som vi har nå. Vi klør i øynene, på huden, føler det kommer i halsen og kiler i nesa. Tykt lag med støv legger seg kort tid etter støvsuging/støvtørking. Det svever masse støv rundt oss hele tiden. Jeg blir gal! Ting kan ikke stå fremme. Gjenstander som er mørke blir lyse av alt støvet. Støvet smetter inn alle sprekker så det er støvlag inni kjøkkenskapene også. Det er så flaut å få besøk og så ser det ut til at vi aldri rengjør her. Det er balansert ventilasjonsanlegg i huset. Er det noe vi kan gjøre for å bli kvitt alt dette støvet? Vil en luftrenser hjelpe noe? Blir jo en utgift det også... Men jeg er så lei av måtte gjøre husarbeid hele tiden. Ikke kan vi bruke mørke klær heller hjemme hos oss heller, siden alt støvet vises på de. Anonymkode: 7a8c8...517
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2020 #2 Skrevet 12. mai 2020 Balansert ventilasjon dytter luften rundt i huset, slik er det bare. Vi har dog ikke nevneverdig problem med støv (to år gammelt hus), så kanskje dere skulle fått noen til å sjekke anlegget? Det dere kan gjøre er å støvsuge med en sentralstøvsuger, den blåser ikke støvet rett ut igjen. Og steng døren til vaskerommet, der støver det enormt! Anonymkode: 18a51...e87
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå