FunnyBoy123 Skrevet 12. mai 2020 #1 Skrevet 12. mai 2020 Når dette viruset går over og alt er som normalt, vurderer jeg og faren min å ta oss en tur til Nord-Korea. Vi er begge utrolig fascinerte av kulturen og landet, hovedsakelig fordi landet er så spesiell. Dette har vært en drøm vi har hatt lenge, og snart tenker vi å oppfylle denne drømmen. Tenk så kult å kunne si til folk at man har vært i selveste Nord-Korea! Vi har sett igjennom alt av regler og kultur, så vi kommer til å veldig varsomme og følge ALLE reglene. Vet dette høres veldig sprøtt ut, men man lever kun en gang. 3
Sessan_ Skrevet 12. mai 2020 #3 Skrevet 12. mai 2020 Nord-Korea står på min liste over land å besøke også. 😊 Men det krever jo endel «forberedelse» ettersom man kun kan reise med godkjent guide, og kun kommer inn i landet fra Kina. Da må man ha visum til Kina i tillegg. Så det er en litt krevende reise å planlegge, men den skal definitivt gjennomføres en dag. 5
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2020 #4 Skrevet 12. mai 2020 Det er viktig med gode forberedelser. Man må ha forhåndsgodkjennelser, reise med guider, og oppføre seg 100%. Det som er mest begrensende er jo at man kun får se det de tillater deg å se. De kjører deg til godkjente steder. Du får ikke sett noe ekte i landet, ingen kultur. Så for meg ville det foreløpig vært en veldig meningsløs tur. Jeg har vært på grensa, hørt historien, fått føle litt på mystikken. Men fortsettelsen fristet ikke. Ikke fordi jeg tror det er farlig om man gjør alt etter boka, men fordi man ikke får se de ekte landet uansett. Anonymkode: f01be...cf1 5
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2020 #5 Skrevet 12. mai 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg har vært på grensa, hørt historien, fått føle litt på mystikken. Men fortsettelsen fristet ikke. Ikke fordi jeg tror det er farlig om man gjør alt etter boka, men fordi man ikke får se de ekte landet uansett. Anonymkode: f01be...cf1 I tillegg er man jo med å finansiere regimet når man drar på slike turer. Eneste grunnen til at turisme godtas er jo at regimet trenger internasjonal valuta slik de kan holde atomvåpenprogrammet i gang og finansiere champagne til landets ledere. Anonymkode: e2d10...a71 3
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2020 #6 Skrevet 13. mai 2020 Jeg ville blitt med et reiseselskap som har erfaring med slike turer. De ordner alt med visum og tillatelser, dette landet må du uansett besøke som gruppeturist i gjennomorganiserte former, så da kan like gjerne alt være gjennomorganisert gjennom et norsk reisebyrå. Jeg synes også det høres veldig spennende ut å se en liten flik av dette landet. Anonymkode: 20344...0a3
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2020 #7 Skrevet 13. mai 2020 15 timer siden, AnonymBruker skrev: I tillegg er man jo med å finansiere regimet når man drar på slike turer. Eneste grunnen til at turisme godtas er jo at regimet trenger internasjonal valuta slik de kan holde atomvåpenprogrammet i gang og finansiere champagne til landets ledere. Anonymkode: e2d10...a71 Tja, hvis man kun skal reise til bra regimer blir det jo ganske få land man kan besøke etterhvert. Anonymkode: cba3e...cc4 1
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2020 #9 Skrevet 13. mai 2020 Ta med sånn kamera til hå ha på hodet.🌸 Anonymkode: 3bbe3...79b
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2020 #10 Skrevet 13. mai 2020 Du kommer ikke til å bli ukomfortabel av å bukke dypt og respektfullt for statuer og bilder av Kim & co? Vet ikke jeg altså. Det er jo spennende med et land som er så lukket, men om de finner noe å "ta deg" på risikerer du jo livet. Personlig hadde jeg ikke villet dra på en tur der jeg måtte ta ordre fra en guide hver gang jeg var ute. Men, har du lyst har du lov, god tur! Anonymkode: 42e62...bbc
Gjest Lasox Skrevet 13. mai 2020 #11 Skrevet 13. mai 2020 (endret) Herregud! Skjønner ikke at dere har lyst til å kaste bort mange tusenvis av kroner på å følge med noen guider som bare forteller dere en løgn. Dere kan ikke fortelle dem hva dere føler eller tenker engang. Da kan man risikere å bli bortvist. Du kan ikke prate med noen andre folk inne i landet med mindre de som er "utvalgt" og som det har blitt tidligere nevnt dere vil kun få se det regimet vil at dere skal få se. Dersom man ser noen lukkede dører og mur og om det er lite hull der så kan dere se en helt annen verden med høy fattigdom på rett over andre siden, og dette her vil dere støtte? De færreste ifra vestlige landene vil bli godkjent. Du vil få den "turen" helt gratis med å se på noen av videoene på youtube. De vil bare gjenta historien til deg dersom du havner i Nord-Korea og da risikerer du ikke livet ditt eller faren din. Du skal ikke gjøre mye galt før du kan risikere fengselstraff eller dødsstraff, Endret 13. mai 2020 av Lasox
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2020 #12 Skrevet 13. mai 2020 Jeg ville ikke dratt dit, for å så bli brukt i propagandaen til NKs myndigheter. Alt du blir fortalt er løgn, alt du ser er "falskt", fabrikert, pyntet på og stilt ut. Du ser ikke landet for hva det egentlig er, og da synes jeg mye av vitsen er borte. Med mindre det er "bragging rights" man er ute etter da. Jeg føler at å dra som turist til NK støtter oppunder regimet, fordi det går så utrolig på deres premisser. Anonymkode: 9da06...c54 1
Energidronning Skrevet 13. mai 2020 #13 Skrevet 13. mai 2020 kanskje før eller senere blir det slutt med kommunisme der også? da kan være veldig interessant med alle forandringer, litt som øst-tyskland 1989...
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2020 #14 Skrevet 13. mai 2020 Kjør på, sier jeg, om du er villig til å ta konsekvensene! Anbefaler podcasten 198 land med einar tørnqvist sin episode om NK. Utrolig fascinerende. Og boken sovjetistan! Anonymkode: 0a805...582 1
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2020 #15 Skrevet 14. mai 2020 Bare pass på å ikke ende opp slik: https://en.wikipedia.org/wiki/Otto_Warmbier Anonymkode: 8d971...986
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå