lucky Skrevet 26. juni 2005 #1 Skrevet 26. juni 2005 Vi skal ha denne fantastiske gode ostekaken som Heidi76 har funnet her på kvinneguiden til bryllupskake. Vi har bestemt at vi skal ha denne som en dessert pyntet med friske bringebør og bjørnebær og serveres med bringebærsaus Vi skal ha koldtbord, så vi lurer på følgende om hvordan vi skal gjøre det: 1. Trille inn bryllupskaken rett etter koldtbordet (uten å rydde dette bort) mens alle sitter ved bordene, ta en kakeskjæring. Alle får kaffe/cognac/baileys samt bryllupskake. Og deretter ha de andre kakene en halvannen til 2 timer etter. 2. Toastmaster opplyser om når alle er forsynt av koldtbordet at det nå vil bli ryddet etter dette før bryllupskaken, så det vil da bli en pause på kanskje en time(?), og da er det kakeskjæring m kaffe og det hele og alle de andre kakene. Vi heller vel kanskje mest mot nr 2, men er litt usikker på om ikke gjestene vil savne noe søtt rett etter middagen :klø: Hva synes dere?
monja Skrevet 26. juni 2005 #2 Skrevet 26. juni 2005 Synes godt dere kan gå for alternativ 2. Vi hadde det omtrent sånn som det og det ble en stor suksess. Ikke minst ble mange av kakene spist nesten opp fordi gjestene ikke var mette på søtt etter middagen.
Gjest Madam Felle Skrevet 26. juni 2005 #3 Skrevet 26. juni 2005 Jeg ville hatt noe søtt rett etter maten, for det er alltid noe godt med noe søtt etter et godt måltid. jeg ville ikke valgt bryllupskaken som dessert, for jeg ville hatt flere typer dessert så lenge man velger koldtbord. men ville gått for alternativ 1, om jeg måtte velge en av de.
TeddyToria Skrevet 26. juni 2005 #4 Skrevet 26. juni 2005 Jeg ville gått for alt. 2 jeg...men evt. servert is eller noe søtt, men lett rett etter middagen!
aprilbrud Skrevet 26. juni 2005 #5 Skrevet 26. juni 2005 Vi hadde bryllupskake og et par andre kaker som dessert. Etter at vi hadde hatt andre runde med forsyning fra tapas-buffeten, var det vel 3-4 taler, og da ryddet personalet samtidig vekk maten og satte inn kaker, kaffe og avec. Takk for maten talen ble holdt etter kakespisingen. Toastmaster informerte om gangen i det hele når hun ønsket velkommen. Vi fikk veldig positive tilbakemeldinger på at vi valgte å gjøre det slik, så jeg vil absolutt anbefale det! Lykke til!
dyveke Skrevet 27. juni 2005 #6 Skrevet 27. juni 2005 Vi hadde koldtbord med kaffe og kaker et par timer senere, vi hadde ikke bryllupskake. For å tilfredsstille de som hadde behov for en søt avslutning på middagen ble det satt fram et stort fat med oppskåret frukt, samt ei skål med twist og konfekt - kjempepopulært, særlig blant ungene
lucky Skrevet 27. juni 2005 Forfatter #7 Skrevet 27. juni 2005 Tusen takk for hjelpen jenter Vi har blitt enig om å gå for nr 2. Før koldtbordet blir ryddet og før vi reiser oss så legger vi inn to komikere som skal ha en slags takk-for-maten-tale. Disse to guttene er bare helt knall og vil garantert sette folk i stemning og gi dem latterkramper. Dermed tror vi at gjestene vil få en "flirfull" pause Deretter blir det rydding, men vi skal sette ut fruktfat og Anthony Berg og After Eight sjokolader. Etter en time - halvannen blir det bryllupskake og andre kaker
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå