AnonymBruker Skrevet 12. mai 2020 #1 Skrevet 12. mai 2020 Hver gang jeg slapper av i ansiktet/munnen merker jeg at tungen min legger seg som en pute mellom tennene for å «hvile på» og etter en stund gjør dette vondt og jeg får dype merker i tungen etter tennene. Det føles unaturlig å skulle slappe av i kjeven uten å ha tungen i mellom tennene ettersom mellomrommet mellom de øverste og nederste tennene er for langt eller stort og det føles ikke naturlig at de treffes med mindre jeg gjør det bevisst. Jeg har sjekket bittet mitt hos tannlege og vet jeg ikke har noe spesielt under eller overbitt. Gjør dere det samme? Hvis du sjekker hvordan tungen ligger i munnen akkurat mens du leser dette? Anonymkode: d2e38...4ba
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2020 #2 Skrevet 12. mai 2020 Presser visst min ubevisst opp i ganen. Anonymkode: ff4c5...8a2 6
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2020 #3 Skrevet 12. mai 2020 Av og til skjer dette med meg også, at jeg biter tungen min på sidene. Men stort sett er tungen på "riktig" plass. Anonymkode: 52a11...5d6
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2020 #4 Skrevet 12. mai 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hver gang jeg slapper av i ansiktet/munnen merker jeg at tungen min legger seg som en pute mellom tennene for å «hvile på» og etter en stund gjør dette vondt og jeg får dype merker i tungen etter tennene. Det føles unaturlig å skulle slappe av i kjeven uten å ha tungen i mellom tennene ettersom mellomrommet mellom de øverste og nederste tennene er for langt eller stort og det føles ikke naturlig at de treffes med mindre jeg gjør det bevisst. Jeg har sjekket bittet mitt hos tannlege og vet jeg ikke har noe spesielt under eller overbitt. Gjør dere det samme? Hvis du sjekker hvordan tungen ligger i munnen akkurat mens du leser dette? Anonymkode: d2e38...4ba Tungen skal hvile i ganen. Høres ut sol du har stramt tungebånd? Klarer du å gape så høyt du klarer og deretter stikke tunga rett på baksiden av fortennene? Hvis ikke, sjekk tungebåndet ditt (hos noen som kan det) Anonymkode: 4ad87...66b 1
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2020 #5 Skrevet 12. mai 2020 Dette har jeg aldri tenkt over, men min ligger også trykket opp i ganen bak fortennene ubevisst, som en annen over nevnte. Anonymkode: 0c93a...81a
Hoppetaujenta Skrevet 12. mai 2020 #7 Skrevet 12. mai 2020 Min ligger dandert på min høyre skulder. 12
Fydda Skrevet 12. mai 2020 #9 Skrevet 12. mai 2020 Hviler i ganen. Tungetippen ligger over fortennene nede.
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2020 #10 Skrevet 13. mai 2020 15 timer siden, AnonymBruker skrev: Presser visst min ubevisst opp i ganen. Anonymkode: ff4c5...8a2 15 timer siden, AnonymBruker skrev: Dette har jeg aldri tenkt over, men min ligger også trykket opp i ganen bak fortennene ubevisst, som en annen over nevnte. Anonymkode: 0c93a...81a Jeg har heller aldri tenkt på det før, men for noen uker siden var jeg hos fysioterapeut, og hun mente jeg brukte for mye krefter på å presse tunga opp i ganen og fant muskelknuter nedover hele ryggen som kunne henge sammen med dette. Hun mente også det kunne ha noe å si for hvordan jeg pustet og at jeg kunne få mer energi i kroppen om jeg oftere klarte å slappe av i tunga. Det kan visst være vanskelig fordi det er kroppens eneste muskel som ikke er festet i begge ender. Anonymkode: 8284c...040 2
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2020 #11 Skrevet 13. mai 2020 Hviler på fortenne nede. Jeg har kort tungebånd. Så kan være grunnen. Men har ikke noe "men" av det i dag, etter jeg lærte meg å si R på en annen måte. Anonymkode: 31e53...c5f
AnonymBruker Skrevet 15. november 2022 #12 Skrevet 15. november 2022 Rise and shine, gammelt tema. Jeg presser også tungen opp mot ganen, biter tennene mye sammen. Har ikke direkte vondt noen plass, men henger sikkert sammen med noe anspenthet i nakke/skuldre. Tungen min er til alle tider helt taggete av tannavtrykk 🤯 Gode tips for å slappe av i tungen mottas med takk 👌🏻 Anonymkode: 61354...c23
AnonymBruker Skrevet 15. november 2022 #13 Skrevet 15. november 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Rise and shine, gammelt tema. Jeg presser også tungen opp mot ganen, biter tennene mye sammen. Har ikke direkte vondt noen plass, men henger sikkert sammen med noe anspenthet i nakke/skuldre. Tungen min er til alle tider helt taggete av tannavtrykk 🤯 Gode tips for å slappe av i tungen mottas med takk 👌🏻 Anonymkode: 61354...c23 Jeg vil også gjerne ha det, har vondt i halsmusklene fordi jeg presser tunga så hardt opp mot ganen, au au! Anonymkode: 56584...024
AnonymBruker Skrevet 16. november 2022 #14 Skrevet 16. november 2022 Jeg har aldri hvilt tunga i ganen har ikke for kort tungebånd. Har alltid hvilt den helt nede under nederste tenner.... Har ikke under eller overbitt Anonymkode: 6e032...4b4
AnonymBruker Skrevet 17. november 2022 #15 Skrevet 17. november 2022 AnonymBruker skrev (På 12.5.2020 den 18.12): Dette har jeg aldri tenkt over, men min ligger også trykket opp i ganen bak fortennene ubevisst, som en annen over nevnte. Anonymkode: 0c93a...81a Min og Anonymkode: 79516...5c6
AnonymBruker Skrevet 17. november 2022 #16 Skrevet 17. november 2022 Samme som deg tidligere. Nå trent opp til å ha tungen nederst innefor tennene. Du må trene kjeven din. Anonymkode: aef2a...7f4
AnonymBruker Skrevet 17. november 2022 #17 Skrevet 17. november 2022 Presset opp i ganen.. stressa og anspent.. den burde ikke være der oppe, særlig ikke når man egentlig slapper av Anonymkode: 30805...e32 1
AnonymBruker Skrevet 17. november 2022 #18 Skrevet 17. november 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Samme som deg tidligere. Nå trent opp til å ha tungen nederst innefor tennene. Du må trene kjeven din. Anonymkode: aef2a...7f4 hvorfor har du trent opp tungen til å ligge feil? den slag hvile opp mot ganen. Anonymkode: 65e0c...01c
Honey Dew Skrevet 17. november 2022 #19 Skrevet 17. november 2022 Den ligger helt flatt og avslappet nederst i munnen bak fortennene nede. Trodde det var normalt jeg, men når jeg leser her, virker det som om tungen min har en uvanlig liggestilling
AnonymBruker Skrevet 17. november 2022 #20 Skrevet 17. november 2022 Ligger oppe ved fortennene her. Anonymkode: e1b9e...fb2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå