Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi er en litt større familie med flere gifte par på omtrent samme alder.. Da den ene broren giftet seg har det vært drama siden. Dama han giftet seg med vet jeg sliter litt psykisk som hun har fortalt, men det er krangling, skriking i telefonen, trekking av konklusjoner fra denne dama, og nå har de "avsluttet kontakt" med resten av familien. 

Jevnlig sender de oss (jeg og mannen, svigersøster og hennes mann, et svigerbror og hans kone) konfrontasjoner i form av lange bøker på sms, og noen ganger ringer de for å skjelle ut osv. 

Alt alle som blir kontaktet vil, er å ha et godt forhold til hverandre, og jeg kan kun snakke for meg og min mann, vi har faktisk ikke gjort noe. 

Vi har "skværet opp og begynt med blanke ark" en rekke ganger med disse menneskene, men etter fire mnd blir vi kontaktet på ny med samme gamle. 

Dette begynner å bli veldig irriterende, og jeg har sagt ifra at så lenge ingen kan oppføre seg som voksne kommer jeg ikke til å delta i dette. Samtidig vet jeg at det innebærer at vår relasjon(min og mannens) til dette paret vil tilslutt opphøre, og det er umåtelig trist mtp at vi har barn på samme alder.. Det er umulig å forholde seg til dem, og verken jeg eller mannen er interessert i å krangle med dem. 

Hva ville du sagt til mennesker som ikke kan komme seg videre? Er det slik at deres relasjon til oss egentlig ikke betyr noe når de ikke er villig til å legge ting bak seg? Hvordan kommer man over de tunge følelsene av å legge dem vekk inntil de greier å oppføre seg? 

Svigerbror var virkelig ikke slik før, han var en ordentlig fyr med en likenes personlighet, nå har han blitt ubehagelig. 

Anonymkode: e6755...a81

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vel, bare å kutte kontakten med de inntil de har fått fikset problemene sine 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Vi var i samme situasjon, og valgte til slutt å kutte all kontakt. 

Av erfaring visste vi at det alltid vil oppstå nye problemer med de. Veldig trist mtp barna våre og deres, men vi hadde fått nok av alt dramaet og baksnakking de drev med. 

Vi ble blokka i tide og utide på Facebook, for så å få ny venneforespørsel 2-3 uker senere. Da var liksom alt i orden igjen, før det plutselig ikke var det alikevel og en ny runde begynte..

Siste gang de sente venneforespørsel ble vi derfor enige om å ikke godta den. Når vi fikk smser fra de svarte vi bare at vi har fått nok av dramaet, og at vi ikke ønsket å ta del i det. Resten av smser og tlf samtaler ble ignorert av oss, da vi følte oss ferdige. 

Nå har vi ikke hatt kontakt på ca 2 år, og det har vært deilig å slippe alt dramaet.

Det kan fremdeles ramle inn en sms i ny og ne, men det er ikke ofte. 

Familien på den andre siden har gjort det samme som oss, da de også har fått nok. 

Anonymkode: 1537d...86f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi var i samme situasjon, og valgte til slutt å kutte all kontakt. 

Av erfaring visste vi at det alltid vil oppstå nye problemer med de. Veldig trist mtp barna våre og deres, men vi hadde fått nok av alt dramaet og baksnakking de drev med. 

Vi ble blokka i tide og utide på Facebook, for så å få ny venneforespørsel 2-3 uker senere. Da var liksom alt i orden igjen, før det plutselig ikke var det alikevel og en ny runde begynte..

Siste gang de sente venneforespørsel ble vi derfor enige om å ikke godta den. Når vi fikk smser fra de svarte vi bare at vi har fått nok av dramaet, og at vi ikke ønsket å ta del i det. Resten av smser og tlf samtaler ble ignorert av oss, da vi følte oss ferdige. 

Nå har vi ikke hatt kontakt på ca 2 år, og det har vært deilig å slippe alt dramaet.

Det kan fremdeles ramle inn en sms i ny og ne, men det er ikke ofte. 

Familien på den andre siden har gjort det samme som oss, da de også har fått nok. 

Anonymkode: 1537d...86f

Det samme skjer her, det med fb osv.. Jeg vil så gjerne at alt skal være bra, og vi har virkelig gått i oss selv og prøvd å se deres side av saken. Jeg forstår at hun har diverse utfordringer, og jeg forstår litt av tankegangen hennes, jeg kjenner meg igjen i mye..men slik de holder på, det hører tenårene til. Oppførselen er ikke forenelig med familieliv 😕

Ingen har særlig kontakt med dem lengre utenom disse sporadiske bøkene de utgir i ny og ne. 

Slitsomt, og veldig trist for barna 😕

Anonymkode: e6755...a81

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...