Gå til innhold

For oss med krøllete hår

Krølle-frøkna

Anbefalte innlegg

Hei!

Hvilke produkter bruker du, og hvor ofte? Hva er rutinen i dusj og ellers? Jeg har sett youtubevideoer og der anbefaler de alle at produktene skal være sulfatfrie, parabenfrie og silikonfrie, noe jeg sliter med å finne. 

Jeg har tykt hår der krøllene er mer definerte i det midterste laget enn det øverste og underste. Før hadde jeg en tendens til å børste håret mitt og ha i en "redken frizz tamer" krem som tok vekk spensten i krøllene. For en måned siden slett jeg så mye med stress og angst enn vanlig at jeg klippet håret mitt. Den ene siden av håret er helt grei, mens den andre siden er i forskjellige lengder 😂 Jeg har bestilt time hos frisør og lurer derfor på om det beste er å klippe det i etasje?

Hjelp, jeg vil ha mer krøller enn frizz.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Sjekk ut "curly girl" metoden, det er facebookgrupper både på norsk og engelsk som forklarer hva som må til for å få definerte krøller og sunt hår.

Anonymkode: 65272...e65

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sjekk ut "curly girl" metoden, det er facebookgrupper både på norsk og engelsk som forklarer hva som må til for å få definerte krøller og sunt hår.

Anonymkode: 65272...e65

Ts her, skal gjøre det 👌

Anonymkode: 28fc3...da8

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ts her, skal gjøre det 👌

Anonymkode: 28fc3...da8

Hvorfor trykket jeg på "anonym" 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, har rett hår men i en ønskeperiode tenkte jeg det kanskje var krøllete egentlig. Har dere vært inne på curlygirl forumer, der har alle krøller selv om de egentlig ikke har det.

Uansett, hun dama her har bra youtube filmer og hun bruker både sulfater og silikon i håret, kanskje verdt sjekke ut. Pluss hun er skikkelig morsom, skikkelig youtubestjerne. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fukt fukt fukt! Krøllete hår er naturlig tørt, og trenger masse fukt og pleie for å beholde spensten i krøllene 😊 Jeg børster heller aldri håret utenom når det er vått, for da blir krøllene mine helt rare. Bruker en god olje i tuppene og styler med enten morrocan curl cream eller noe lignenende det. Balsam og hårkur er også en selvfølge. Håret mitt ser slik ut: 

23CD49DE-AF01-476D-B6D6-D387671DFF55.jpeg

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bruker denne fra Redken https://www.blivakker.no/product/3099282?gclid=Cj0KCQjw2PP1BRCiARIsAEqv-pQLLAjNJ5ziydJp5tdfWfihnuDDHHtro1_f7nZFfg_D9sClHuOYf2AaAs2LEALw_wcB

Børster håret før dusjen. Kan gre det med balsam i. Men aldir når det er tørt. Prøver å unngå produkter som ikke pleier (så hårskum, spray, voks etc er kun ved heeelt spesielle anledninger). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...