Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. Jeg er 18 år å bor hjemme. Min egen mor slår meg , hun slo meg med flat hånd idag. Hun utfører også psykisk vold. Jeg vet jeg kan flytte, men har ikke penger til det. Og hun kan jo kaste meg ut hvis hun vil. Hva skal jeg gjøre? Takler ikke dette mer. Vil flytte, men har ikke råd. Tips?

Anonymkode: 2c3ed...688

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kontakt NAV.

Anonymkode: ea138...b22

• Liker 7
Skrevet

Du må snakke med legen din. Dette er ikke greit. Ellers kan du ringe krisesenter og snakke med dem. Nav må vel også kunne hjelpe deg her. Du kan ikke bo sammen med moren din, det har du rett i. Be om hastetime hos legen din ? 

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Hei TS, så leit å høre. Slik som det du forteller, er det ingen som skal ha det. Og du har rett til hjelp!

Du kan kontakte krisesenter og be om råd om hva som er best for deg å gjøre. Der kan du komme til samtale evt. få råd over telefon. Det skal være mulig at de kontakter NAV for deg, men du kan absolutt kontakte NAV selv også.

Du skal kunne få hjelp til et sted å bo, så du slipper å leve med vold.

Masse klem og lykke til!

Anonymkode: 30033...9a4

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Har du ingen du kan være litt hos en periode? Ville forsøkt å forklare situasjonen til en du stoler på. Og ta kontakt med lege som også kan bistå med erklæring til for eks. NAV. Du skal ikke ha det slik♥️

Anonymkode: 30683...cfe

AnonymBruker
Skrevet

Du må ta kontakt med politiet så vil de ivareta deg i det videre- enten krisesenter, være hos slektninger eller bistand fra NAV. Dette er straffbare forhold som politiet må håndtere.

Anonymkode: a494c...e3c

• Liker 3
Skrevet

Hei. Dette skal du få hjelp til å komme ut av. Ring alarmtelefonen for barn og unge. De har også chat om det er bedre. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Går du fremdeles på videregående? Isåfall kan du kreve, gjennom nav, bidrag fra dine foreldre økonomisk så lenge du er under utdanning (mener det er til du er 21 om jeg ikke tar feil) om du velger å flytte hjemmenifra. Ville sjekket opp de reglene der.

Anonymkode: 30ad3...031

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Er man Under 21 kan du få hjelp av barnevernet åså. Da betaler de for hybel. 

Anonymkode: 06488...45c

• Liker 4
Skrevet
48 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei. Jeg er 18 år å bor hjemme. Min egen mor slår meg , hun slo meg med flat hånd idag. Hun utfører også psykisk vold. Jeg vet jeg kan flytte, men har ikke penger til det. Og hun kan jo kaste meg ut hvis hun vil. Hva skal jeg gjøre? Takler ikke dette mer. Vil flytte, men har ikke råd. Tips?

Flytt

Vi har sikkerhetsnett i Norge

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Snakk med noen 😊. Ring barnevernet og bare hør litt om muligheter, de kjenner til lignende situasjoner. Ikke slå tilbake eller gjør noe du vil angre på. Du fortjener å ha det bra. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hemmelig videoovervåkning? Har hun slått deg når du var mindreårig? Da kan du kanskje gå til sak mot henne.

Anonymkode: 5ea85...155

• Liker 2
Skrevet

Ryddet for oppfordring til lovbrudd.

Edie, adm.

AnonymBruker
Skrevet

Det skal du ikke finne deg i. Kontakt nav. Hun kan bli nødt til å punge ut mens du tar utdannelse. Mener å ha lest at de kan kreve penger av henne til det.

Har hun alltid slått? Foreldre som slår fortjener ikke barn.

Anonymkode: 48ceb...6be

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det skal du ikke finne deg i. Kontakt nav. Hun kan bli nødt til å punge ut mens du tar utdannelse. Mener å ha lest at de kan kreve penger av henne til det.

Har kontaktet nav. Går greit nå.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Har kontaktet nav. Går greit nå.

Så bra. Håper du får alt du trenger, og at det ordner seg.

Skrevet

Ryddet for avsporinger.

Edie, adm.

AnonymBruker
Skrevet
On 5/12/2020 at 4:43 PM, AnonymBruker said:

Er man Under 21 kan du få hjelp av barnevernet åså. Da betaler de for hybel. 

Nei, dette er faktisk helst feil. Barnevernet er for barn under 18 år.

Du kan få ettervern til fylte 23, hvis du er i barnevernet som umyndig

Anonymkode: 072d2...da7

AnonymBruker
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hadde et av mine barn krevd bidrag fra meg hadde jeg fikset det slik at de fikk minimalt, og helst ingen, arv.

Anonymkode: eac27...58d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hadde et av mine barn krevd bidrag fra meg hadde jeg fikset det slik at de fikk minimalt, og helst ingen, arv.

Anonymkode: eac27...58d

Her snakker vi om et barn som blir slått!!

Uansett, det er lovpliktig. Man har jo forsørgerplikt for barna sine, tom etter fylt 18 hvis de går på vgs. 

Man kan heller ikke fraskrive seg hele arven. 

Kanskje tenkt på det før du fikk barn? 

Anonymkode: 3e67a...e3a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...