Gå til innhold

Norges samtaler med syv land gir håp for utenlandsferie

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
52 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Helt tragisk at folk ikke klarer å holde seg i Norge en sommerferie for å hindre smitte. Dere som drar kommer til å skape ett enda større problem til høsten, og da håper jeg det er dere som drar utenlands som mister jobben og ikke alle andre. Egoister!

Anonymkode: 33494...7f1

Ja, tragisk at folk ønsker å få se de små barna sine som de ikke har møtt på flere måneder. Virkelig tragisk. 

Anonymkode: 856c2...69f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, tragisk at folk ønsker å få se de små barna sine som de ikke har møtt på flere måneder. Virkelig tragisk. 

Dette blir for dumt. Det er åpent for å besøke familie/barna sine, om det andre landet tillater det. 

Anonymkode: f9bdd...3d8

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette blir for dumt. Det er åpent for å besøke familie/barna sine, om det andre landet tillater det. 

Anonymkode: f9bdd...3d8

Dette var kommentar til svaret om at det er tragisk at folk ikke klarer å holde seg i Norge en sommer. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
17 timer siden, missmcbeal skrev:

Det jobbes med Norgeskampanje nå - så det er ikke alt som er klart enda, så du kommer nok til å es mer de neste ukene. Grunnen til at markedsføringen har kommet såpass sent er at nesten alle markedsførere har vært helt eller delvis permittert og selskaper har ventet på tilskudd fra fylkeskommuner og kommuner for å få sine markedsførere tilbake. Det er først nå i mai mange har kommet tilbake på jobb og har kunnet starte jobben å planlegge Norgeskampanje. Det ligger utrolig mye arbeid bak.

Når det gjelder hotellfrokost så er jo ikke det reiselivsnæringen sin feil. Frokostpakke er det beste og tryggeste de kan tilby. Jeg tror man kan se langt bort i fra frokostbuffe på mange mange måneder. Det er rett og slett alt for stor smittefare. Man kan likevel nyte masse god mat ved å bestille seg en rett senere på dagen.

En ting reiselivsnæringen ikke kan gjøre noe med, og det er det viktigste,  er det elendige været. Husker godt fra sommeren i fjor. Tidlig i juli, klokka 11 på dagen, i lavlandet, var det TRE grader. Herlig ferie! Det var så nitrist.  Jeg bor i Trøndelag forresten, så det er ikke SÅ langt nord. Jeg frykter en reprise i år, særlig nå som det har snødd en uke i strekk. Nå har det vært drittvær siden oktober. Vi skal uansett feriere i Norge, så våre planer har ikke blitt dramatisk endret, men jeg hadde planlagt en kortere tur alene til et sted med nærmest solgaranti. Nå utgår det. Hvis det er finvær er jo Norge det beste ferielandet man kan tenke seg, men dessverre er det helt vanlig med sidelengs regn og 11 grader store deler av juli. Det er ikke det minste rart at folk ønsker å dra sørover på ferie. 

Anonymkode: fc7f7...c5c

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal på ferie så raskt som mulig. Når grensene åpner så stikker jeg.

Anonymkode: c470c...31e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skal på ferie så raskt som mulig. Når grensene åpner så stikker jeg.

Sikkert moro. Strender er stengte. Butikker er stengte. Kafeer. Blir du syk så må du betale alt selv. Må du hjem koster det opptil 1 mill. Kos deg og god tur.

Anonymkode: 69d39...080

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sikkert moro. Strender er stengte. Butikker er stengte. Kafeer. Blir du syk så må du betale alt selv. Må du hjem koster det opptil 1 mill. Kos deg og god tur.

Jeg er ung og frisk. Blir ikke syk. Bare digg å slippe resten av bermen når man slapper av på stranda.

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Når de åpner for turister åpner de jo restauranter og strender, det er kun avstandsregler.

Anonymkode: a745d...0c1

Skrevet

Det avgjørende for meg er om reiseforsikringen kommer til å gjelde. Da må reiserådene endres først.

Så gjelder det å sjekke landet/området du skal til, om de har åpent for innreise og ingen karantene. Velg også et land med ca samme smittestuasjon som Norge. Sjekk status for lokale hoteller og restauranter om de tar imot gjester.

Dersom alt dette skulle klaffe så reiser jeg og familien. Ingen betenkligheter. Det blir sikkert ikke mange turister, det er bare deilig. Jeg er ikke glad i turisthorder og overfylte strender. Mye bedre å ha god plass på stranda.

Til dere som er redde for å bli smuttet: Husk at viruset trives dårlig i varmt og fuktig vær. Antagellig er det mindre sjanse for å bli smittet i 34 grader på en øy i Hellas enn i Norge  

• Liker 1
  • Opprett ny...