AnonymBruker Skrevet 12. mai 2020 #21 Skrevet 12. mai 2020 36 minutter siden, AnonymBruker skrev: Til dere som bare MÅÅÅÅ på ferie til utlandet når det er en pandemi: Glemmer dere at det kan være strengere tiltak dit dere eventuelt reiser? Hva slags ferie er det dere ser for dere? Anonymkode: 07828...212 Stockholm med åpne restauranter, butikker, åpne spa-hotell, og få restriksjoner. Hellas med åpne strender, og restauranter (har aldri hatt lockdown). Resten av verden er ikke bare Spania og Italia, vet du. Mange land har hatt det like fritt, og friere, enn Norge. Anonymkode: 4bd51...d92 11
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2020 #22 Skrevet 12. mai 2020 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det som kommer til fredag gjelder tilsynelatende kun Norge: "Fredag kommer regjeringen med oppdaterte reiseråd for Norge." https://www.nettavisen.no/nyheter/innenriks/smk-ingen-konkrete-tiltak-som-apner-for-sommerferie-i-utlandet/3423967266.html Anonymkode: 1efe3...e02 Sånn var det ja. Uansett så har ikke jeg tenkt meg utenlands i sommer. Tenkte å se meg omkring i Norge, om muligheten byr seg. Anonymkode: 1eecc...12b
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2020 #23 Skrevet 12. mai 2020 Sikkert morsomt å være stuck i et eller annet drittland hvor politiet gir deg en rapp på kjeften med batong, gir deg 5000 euro i bot for ikke å bruke maske, og kyler deg inn i et svett bøttekott av et hotellrom for "karantene" i to uker hvis det blusser opp igjen da... Vær litt patriotiske nå, ferier i hjemlandet deres og bruk kronene her hjemme i sommer. Anonymkode: c2824...dfe 7
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2020 #24 Skrevet 12. mai 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Sikkert morsomt å være stuck i et eller annet drittland hvor politiet gir deg en rapp på kjeften med batong, gir deg 5000 euro i bot for ikke å bruke maske, og kyler deg inn i et svett bøttekott av et hotellrom for "karantene" i to uker hvis det blusser opp igjen da... Vær litt patriotiske nå, ferier i hjemlandet deres og bruk kronene her hjemme i sommer. Anonymkode: c2824...dfe Og hvor har det skjedd? Anonymkode: 4bd51...d92 5
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2020 #25 Skrevet 12. mai 2020 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Og hvor har det skjedd? Anonymkode: 4bd51...d92 India i såfall. Var på nyheter her om dagen. Men nå er det vel ikke akkurat de land vi kommer til å reise til under en pandemi, er jo de land helsedirektoratet ier vi kan reise til. Nå skal vi hente jorbærplukkere fra vietnam, så er vel bedre vi reiser til steder som er rimelig lik vært eget, enn at vi drar inn sesongarbeidere fra uland. Anonymkode: 862aa...381 2
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2020 #26 Skrevet 12. mai 2020 https://www.aftenposten.no/meninger/kommentar/i/RR0ndW/nordmenn-duger-ikke-therese-sollien Anonymkode: 862aa...381
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2020 #27 Skrevet 12. mai 2020 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: Og hvor har det skjedd? Anonymkode: 4bd51...d92 I Tyskland for eksempel De har også noen helt sinnsyke bøter hvis man ikke bruker maske. Spania og Italia er også europeiske nasjoner du kan forvente deg grov politivold i hvis du ikke er lydig som en hund i strømhalsbånd. Så jeg ser ikke helt kosen med å reise ut av Norge nå. Selv Danmark har beveget seg i fascistisk retning. Anonymkode: c2824...dfe 1
missmcbeal Skrevet 12. mai 2020 #28 Skrevet 12. mai 2020 Dette er katastrofe for norsk reiseliv dersom det åpnes korridorer til land f.eks. Hellas - da kommer mange nordmenn til å reise dit, til gjengjeld hvor mange grekere kommer hit? Millioner har blitt delt ut av fylkeskommuner og kommuner til reiselivet i Norge for å kjøre tidenes Norgeskampanje rundt omkring. Blir det virkelig sånn at det plutselig åpnes for utreise til noen land, så har vi kastet massevis av penger ut av vinduet. 2
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2020 #29 Skrevet 12. mai 2020 3 minutter siden, missmcbeal skrev: Dette er katastrofe for norsk reiseliv dersom det åpnes korridorer til land f.eks. Hellas - da kommer mange nordmenn til å reise dit, til gjengjeld hvor mange grekere kommer hit? Millioner har blitt delt ut av fylkeskommuner og kommuner til reiselivet i Norge for å kjøre tidenes Norgeskampanje rundt omkring. Blir det virkelig sånn at det plutselig åpnes for utreise til noen land, så har vi kastet massevis av penger ut av vinduet. Det blir nok uansett noe dyrere å fly, så tror neppe at halve Norge vil flokke til Hellas eller andre aktuelle land dersom grensene først åpner til land uten så mye smitte. Norgesferie er fortsatt høyaktuelt for mange, og mange har allerede planlagt Norgesferie med avtaler med hotell/hytteeier og med venner/familie, så det er jo ikke sånn at folk bare avlyser alt de har planlagt så fort grensene åpner. Anonymkode: 1efe3...e02 1
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2020 #30 Skrevet 12. mai 2020 Hm, da får de i risikiogruppen bare holde seg inne i huset resten av året, unngå absolutt all kontakt med mennesker (inkludert helsepersonell siden man ikke kan vite hvem som har det på skyehuset) ikke gå på butikken heller. Som om ikke forrige år var ille nok, blir jo bare verre. Fack this. Anonymkode: 960c4...321 1
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 12. mai 2020 #31 Skrevet 12. mai 2020 Jeg holder meg i Norge, uansett i år.
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2020 #32 Skrevet 12. mai 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Da får ikke min samboer sett barna sine på ett år. Anonymkode: 856c2...69f Det er det eneste du skriver i hver tråd. Anonymkode: a12bf...297 5
missmcbeal Skrevet 12. mai 2020 #33 Skrevet 12. mai 2020 (endret) 1 time siden, AnonymBruker skrev: Det blir nok uansett noe dyrere å fly, så tror neppe at halve Norge vil flokke til Hellas eller andre aktuelle land dersom grensene først åpner til land uten så mye smitte. Norgesferie er fortsatt høyaktuelt for mange, og mange har allerede planlagt Norgesferie med avtaler med hotell/hytteeier og med venner/familie, så det er jo ikke sånn at folk bare avlyser alt de har planlagt så fort grensene åpner. Anonymkode: 1efe3...e02 Ganske mange nordmenn ferierer normalt i Norge også på sommeren, tror det er litt feiloppfattelse at nordmenn ikke gjør det til vanlig, men de ferierer ofte på en annen måte, legger igjen mindre penger rundtomkring, reiser billigst mulig og tar det som f.eks. en helgetur eller tilbringer 1 uke i Norge og 2 uker i utlandet. Så spørsmålet er om disse som allerede planlegger Norgesferie - gjør det til vanlig og på samme måte som før. Når vi har så stort tapt av utenlandsk volum i sommer så er det betydelig tap for turismen, da trenger vi gjerne at folk faktisk legger igjen penger i næringen - og gjerne de som ikke gjør det til vanlig. En god del som normalt reiser til utlandet til sommeren og som vil gjøre det om det blir korridorer, er kanskje de mest pengesterke. Samtidig så leser jeg rundtomkring om at mange heller vil bli hjemme og spare pengene til utenlandsferie neste år. Så mange som dropper utenlandsferie - har kanskje heller ingen plan om Norgesferie. Jeg jobber tett med aktører i reiselivet og veldig få har fått noe særlig med forhåndsbestillinger i sommer enda. Mange aktører har på dette tidspunktet masse ledige rom i sommer - noe som er svært, svært unormalt. Håper at reiserådene som kommer på fredag vil endre på dette. Endret 12. mai 2020 av missmcbeal
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2020 #34 Skrevet 12. mai 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: I Tyskland for eksempel De har også noen helt sinnsyke bøter hvis man ikke bruker maske. Spania og Italia er også europeiske nasjoner du kan forvente deg grov politivold i hvis du ikke er lydig som en hund i strømhalsbånd. Så jeg ser ikke helt kosen med å reise ut av Norge nå. Selv Danmark har beveget seg i fascistisk retning. Anonymkode: c2824...dfe 😂😂😂😂 Nå har jeg ikke planer om å gå i protesttog mot offentlige råd på gata, da, med påfølgende angrep mot politiet. Så da går det nok helt fint Anonymkode: 4bd51...d92 2
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2020 #35 Skrevet 12. mai 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Stusset på at Østerrike er et land på den listen. Det var vel derfra vi fikk (nest?) mest smitte Anonymkode: 9b9fd...4dd men det var jo turister som ble smittet, så de ble jo kvitt problemet Anonymkode: 9ee29...9eb
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2020 #36 Skrevet 12. mai 2020 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Til dere som bare MÅÅÅÅ på ferie til utlandet når det er en pandemi: Glemmer dere at det kan være strengere tiltak dit dere eventuelt reiser? Hva slags ferie er det dere ser for dere? Anonymkode: 07828...212 Vi vil leie et feriehus i Danmark med foreldrene mine. Det gjør vi hvert år, og smittevern er 0 stress. Vi har små barn og spiser mat hjemme og drar ned på stranden, små sykkelturer, og koser oss. Vi pleier uansett ikke være i nærheten av mange «lokale», kun på matbutikken, det er vi jo i Norge også. Anonymkode: 3454b...d3b 5
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2020 #37 Skrevet 12. mai 2020 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Til dere som bare MÅÅÅÅ på ferie til utlandet når det er en pandemi: Glemmer dere at det kan være strengere tiltak dit dere eventuelt reiser? Hva slags ferie er det dere ser for dere? Anonymkode: 07828...212 De åpner jo restauranter ol, det er ikke slik at man kommer til portforbud. Jeg tilbringer uansett mye tid i natur og trenger kun hotell, museum og restauranter. Anonymkode: a745d...0c1 3
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2020 #38 Skrevet 12. mai 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Stusset på at Østerrike er et land på den listen. Det var vel derfra vi fikk (nest?) mest smitte Anonymkode: 9b9fd...4dd De har jo kontroll og har åpnet opp. Anonymkode: a745d...0c1 1
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2020 #39 Skrevet 12. mai 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Dette er så sykt og setter fyr på teite folk. Ærlig talt, media er sykt! Les selv på UDI sine sider. Nei det blir ingen granca tur i sommer. Kan ikke folk forstå det?? Skremmende at folk er så tette i nøtta si. Hva om viruset var bomber og granater. Ville dere reist til Syria? Til Afghanistan?? Nei nettopp. Skjerp dere og ha grensene lukket ut året! Anonymkode: 69d39...080 Jo det blir tur, det bestemmer ikke du. Anonymkode: a745d...0c1 6
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2020 #40 Skrevet 12. mai 2020 1 hour ago, missmcbeal said: Dette er katastrofe for norsk reiseliv dersom det åpnes korridorer til land f.eks. Hellas - da kommer mange nordmenn til å reise dit, til gjengjeld hvor mange grekere kommer hit? Millioner har blitt delt ut av fylkeskommuner og kommuner til reiselivet i Norge for å kjøre tidenes Norgeskampanje rundt omkring. Blir det virkelig sånn at det plutselig åpnes for utreise til noen land, så har vi kastet massevis av penger ut av vinduet. Jeg håper virkelig ikke du mener vi skal holde Norge stengt kun for å hjelpe norsk reiseliv. Om det åpnes for feks Danmark og Tyskland, så kommer det nok til å reise folk i begge retninger uansett. Anonymkode: 7af3a...a7b 5
Anbefalte innlegg