AnonymBruker Skrevet 12. mai 2020 #1 Skrevet 12. mai 2020 Hei. Jeg har flyttet til ny leilighet for en måned siden og det er kjellerleilighet. Har funnet flere edderkopper og syntes det er ekstremt ubehagelig. Det er permanent luftavfukter installert i leiligheten og leiligheten er helt nyoppusset. har dere noen tips for å bli kvitt dem? Eller å holde de permanent borte? Anonymkode: 68809...791
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2020 #2 Skrevet 12. mai 2020 Det blir færre fluer da 😀 Anonymkode: aca7f...115 6
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2020 #3 Skrevet 12. mai 2020 De kommer nok fram fra dvalen nå. Du kan jo kontakte skadedyrfirma og spør om råd. Er vel ikke så uvanlig i en kjellerleilighet. Anonymkode: 575a9...13e
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2020 #4 Skrevet 12. mai 2020 Tett igjen sprekker ved lister o.l. med silikon. Bruk edderkoppspray ved vinduer som står åpne. Har hørt man kan lage sin egen av peppermynte olje, men vet ikke om det funker. Anonymkode: bbd95...3e0
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2020 #5 Skrevet 12. mai 2020 Edderkopper er ikke farlige, bare la dem være. Anonymkode: 26cdb...394 4
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2020 #7 Skrevet 14. mai 2020 er jo bare noen dager om våren og høste når de migrerer, at du ser dem. Anonymkode: 81d5b...f8c
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2020 #8 Skrevet 14. mai 2020 Det er problemet med kjellerleiligheter. Som regel edderkopper der. Tror du må prøve å venne deg til det. Det blir aldri helt fritt for edderkopper. Anonymkode: 80ad6...8f0 1
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2020 #9 Skrevet 14. mai 2020 Med lav luftfuktighet dør edderkoppene ganske raskt. I alle fall de som ikke er bittesmå. De små kan ikke bite deg (det er det i grunnen bare de aller største kjelleredderkoppene som kan). Anonymkode: bdebd...3fb
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2020 #10 Skrevet 14. mai 2020 Synes det blir helt feil å anbefale gift mot insekter som ikke gjør noen som helst skade. De er nyttedyr. De spiser insekter som vil kunne plage deg mye mer enn en edderkopp, f eks klegg og mygg. La de være. Anonymkode: bfa32...7a5 8
GulSitron Skrevet 14. mai 2020 #11 Skrevet 14. mai 2020 Hos meg forsvant det verste da utleier installerte elektrisk vifte på badet. (Sånn som får fuktigheten ut og som automatisk begynner å gå når det er en viss % fukt i rommet) Før det dusjet jeg permetrin inn i den luka uten at det egentlig hjalp så mye. Dusjer forøvrig permetrin i vinduskarmer (hvor vinduet ofte er åpent) og rundt karmen på inngangsdøra, med god effekt
Trolltunge Skrevet 14. mai 2020 #12 Skrevet 14. mai 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Permetrin Anonymkode: 20a54...ece Jeg tyr til dette. Har helt noia for edderkopper, og selv om god ventilasjon er det vanskelig å ikke få slike i på vaskerommet. Jeg sprayer derfor jevnlig litt rundt i rommet, i kroker og egentlig litt overalt, før jeg ikke skal bruke rommet på minst en dag. Holder dem borte. Glemmer jeg det en periode blir det hyl og skrik, for da dukker de opp. Jeg sprayer også dette jevnlig ved inngangsdøra, for liker å sitte på trappa, og vil ikke ha slikt selskap der. Må spraye oftere ute enn inne. 1
Trolltunge Skrevet 14. mai 2020 #13 Skrevet 14. mai 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Synes det blir helt feil å anbefale gift mot insekter som ikke gjør noen som helst skade. De er nyttedyr. De spiser insekter som vil kunne plage deg mye mer enn en edderkopp, f eks klegg og mygg. La de være. Anonymkode: bfa32...7a5 Tro meg, de gjør skade. Jeg har knust to mobiler på grunn av plutselig kontakt med edderkopper, og jeg har også skadet meg ganske stygt en gang. Hvilket er ganske utrolig at bare har skjedd en gang, for jeg har tatt noen vanvittige hopp når en edderkopp har kommet brått på. Sprang jeg ikke hadde vurdert engang om de ble gjort bevisst, og ikke av ren redsel, uten at jeg klarte å tenke før jeg gjorde dem. Jeg har ingen ide om hvordan jeg klarte å hoppe så langt. Edderkopper i seg selv er kanskje ikke farlige, men reaksjoner på dem er ikke helt ufarlig, når man har vanvittig skrekk for dem. 1
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2020 #14 Skrevet 15. mai 2020 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Synes det blir helt feil å anbefale gift mot insekter som ikke gjør noen som helst skade. De er nyttedyr. De spiser insekter som vil kunne plage deg mye mer enn en edderkopp, f eks klegg og mygg. La de være. Anonymkode: bfa32...7a5 Det der er så utrolig lett å si for de som ikke har en ekstrem fobi mot edderkopper. Fobier er ikke rasjonelt, det er ikke slik at man bare kan tenke «jaja, de er jo nyttedyr», så er man ikke redd lenger. Jeg lar meg plage mye mindre av mygg og klegg. Anonymkode: 12adf...db3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå