AnonymBruker Skrevet 12. mai 2020 #21 Skrevet 12. mai 2020 53 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja å holde meg innendørs til oktober høres jo lurt ut 😂 Og hva er det med kg og være innendørs, om jeg hadde hatt mer symptomer på forkjølelse kunne jeg da fint vært ute i egen hage og skogen 😅 Anonymkode: 141db...658 Forutsetningen for at det skal være tilstrekkelig at du holder deg innendørs, er at ingen andre oppholder seg i nærheten (dvs i samme boenhet). Hvis du holder deg alene,smitter du ingen selv om du skulle være syk. Anonymkode: ee8de...4a5
hlidskjalf Skrevet 12. mai 2020 #22 Skrevet 12. mai 2020 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg her helt av hengi av kollektiven for å komme meg rundt, del vå når pollensesongen har startet for fullt. Jeg tar både medisiner og nesespray, men er dømt til å snufse litt når jeg har vært ute. I dag fikk jeg kjemtekjeft av en mann på bussen fordi jeg var der med forkjølelsessymptomer. Prøvde å si at det var allergi, men han mente jeg burde hute meg hjem. Må jeg regne med å møte på flere slike? Må jeg holde meg hjemme hele pollensesongen fordi folk blir redde? Anonymkode: 77a76...6a5 Galskap. Folk har blitt totalt irrasjonelle. Skulle tro det var ebola, miltbrann og svartedauden det her. Det burde på dette tidspunkt være åpenbart at coronaen var overvurdert og falsk alarm. 4
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2020 #23 Skrevet 12. mai 2020 Beklager alt for mange skrivefeil i første innlegg. Skrev mens jeg gikk og leste ikke over 😅 Skal sjekke opp om jeg kan få tak i en slik button. Det er jo genialt. Og godt å lese at jeg ikke er helt urimelig. Satser på at dette bare var en suring som hadde en veldig dårlig dag. -ts Anonymkode: 77a76...6a5
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2020 #24 Skrevet 12. mai 2020 Har samme problem. Har heldigvis ikke blitt kjeftet huden full ennå, men synes det er ekkelt. Anonymkode: 187c4...36a
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2020 #25 Skrevet 12. mai 2020 Hysteriske folk som holder på sånn.. Som ikke klarer å holde kjeften sin igjen. Jeg må bare drite i det for jeg har Tourettes,, så tro meg, folk glor å tror jeg er dødsjuk noen ganger.. Anonymkode: 32807...c96
Gjest Tobias Juul Grythe Skrevet 12. mai 2020 #26 Skrevet 12. mai 2020 Folk har allergi, det kan ingen noe for og kan ikke stenge seg inne for det. Snufsing hører vi hvert år pga pollen. Folk som hoster eller nyser uten å holde seg for munnen (hoste og nyse i albuen) der i mot. De fortjener kjeft. 1 time siden, AnonymBruker skrev: Rart at folk er så redde, for ifølge folk her inne er det jo bare en vanlig influensa 😅 Anonymkode: 947c1...45c Folk som sier det vet ikke en dritt. De liker å leke tøff og smart. Det er forståelig at folk er redd denne sykdommen, men å kjefte på folk med allergi som snufser går litt for langt.
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2020 #27 Skrevet 12. mai 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Forutsetningen for at det skal være tilstrekkelig at du holder deg innendørs, er at ingen andre oppholder seg i nærheten (dvs i samme boenhet). Hvis du holder deg alene,smitter du ingen selv om du skulle være syk. Anonymkode: ee8de...4a5 Om jeg hypotetisk skulle vært syk, hadde jeg jo allerede smittet de jeg bor med. (Mann og barn) Jeg er altså vært tett i nesa siden februar, så jeg er ikke syk, selvom jeg også selvfølgelig kan bli det. Men jeg tar alle forholdsregler jeg kan ta, er kun hjemme, på jobb og i butikken for å handle mat, bor i en kommune med lite smitte. Det må være lov å være tett i nesa pga andre ting enn korona, som feks nå i pollensesongen, uten at man skal sykmelde seg og stenge seg inne. Er noe annet om man hoster/har sår hals etc i tillegg. Anonymkode: 141db...658 6
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2020 #28 Skrevet 12. mai 2020 For min del er det helt fint at folk er litt bevisste på å ikke gå rundt og hoste og snørre hele tiden. Vi har en vekter på jobb som har vært en kronisk hoster som ikke gadd å dekke hostene. Hørte alltid at han kom før vi så han. Nå har det derimot vært helt stille fra han. Han hoster ikke lenger. Sikkert blitt bevisst på hele greia. Så tydelig at det bare var en eller annen uvane han hadde lagt til seg. Anonymkode: aaef0...4db 2
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2020 #29 Skrevet 12. mai 2020 Jeg trekker meg unna folk som hoster og nyser i disse dager, men ser ikke stygt på dem og tenker ikke at de bør holde seg inne. Jeg tar mine forholdsregler ved å holde avstand, men jeg går ut fra at det er allergier eller noe annet. Anonymkode: 058ea...d48 3
Kanutte Skrevet 12. mai 2020 #30 Skrevet 12. mai 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Forutsetningen for at det skal være tilstrekkelig at du holder deg innendørs, er at ingen andre oppholder seg i nærheten (dvs i samme boenhet). Hvis du holder deg alene,smitter du ingen selv om du skulle være syk. Anonymkode: ee8de...4a5 Altså, jeg er permanent tett i nesa. Alltid. Men i dag er jeg forkjøla. Kjenner forskjell på det. Og ja, jeg har vært hjemme fra jobb i dag og skal være hjemme i morgen og eventuelt til jeg er ferdig med å være forkjøla. Terskelen er lav. 3
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2020 #31 Skrevet 12. mai 2020 Frekt å kjefte på folk med mindre de hoster eller nyser deg opp i ansiktet uten å dekke seg til. Føler virkelig med pollenallergikere i disse dager. Ikke kjekt å bli tilsnakket. Når det er sagt så er det helt naturlig at folk skygger litt unna de med symptomer akkurat nå. Jeg gjør det selv, men passer på å holde ekstra avstand og ikke se stygt på de. Vil ikke være frekk, men vil heller ikke være utsatt for partiklene dine. Anonymkode: 54c5a...6ae 2
-lykke- Skrevet 12. mai 2020 #32 Skrevet 12. mai 2020 Jeg har kraftig pollenallergi, og begynner å snufse allerede i februar. Mai og juni er verst, da er jeg konstant snufsete og får ofte skikkelige nyseanfall. Er helt uaktuelt for meg å sitte inne i et halvt år fordi andre har panikk. Jeg tar forholdsregler altså, passer på avstand, vasking av hender, følger myndighetenes råd og anbefalinger. Og jeg ville ikke gått ut hvis jeg følte meg uvel på noe annet vis enn allergien. Men jeg nekter som sagt å isolere meg helt kun pga. allergien. Og når jeg er allergisk blir tålmodigheten og lunta rimelig kort, så jeg kan love deg at jeg hadde skjelt ut den personen som hadde kjefta på meg fordi jeg var snufsete (med unntak av om personen var eldre/gammel - de får alltid mye slack av meg, og kan si det meste). Får være måte på. 3
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2020 #33 Skrevet 14. mai 2020 Følern! Jeg er også avhengig av buss! Satt å ventet på bussen i sentrum, dette vare helt i begynnelsen rett etter alt var hadde stengt ned. Jeg drakk iskaffe og satt i halsen. Følte jeg ble kvalt fordi jeg var så redd for å hoste Anonymkode: d5e0c...3d7 2
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2020 #34 Skrevet 14. mai 2020 Jeg får alltid rennende nese hvis jeg beveger meg utendørs og det er under 20 grader, altså stort sett hele året. Har også allergi deler av sommeren. Jeg kan da virkelig ikke holde meg innendørs til dette går over. Anonymkode: 1ae92...7ee 2
tussi84 Skrevet 14. mai 2020 #35 Skrevet 14. mai 2020 Nesa mi renner omtrent hver dag nå, pga pollen. Kan ikke holde meg hjemme for det.
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2020 #36 Skrevet 14. mai 2020 På 12.5.2020 den 19.52, AnonymBruker skrev: Om jeg hypotetisk skulle vært syk, hadde jeg jo allerede smittet de jeg bor med. (Mann og barn) Jeg er altså vært tett i nesa siden februar, så jeg er ikke syk, selvom jeg også selvfølgelig kan bli det. Men jeg tar alle forholdsregler jeg kan ta, er kun hjemme, på jobb og i butikken for å handle mat, bor i en kommune med lite smitte. Det må være lov å være tett i nesa pga andre ting enn korona, som feks nå i pollensesongen, uten at man skal sykmelde seg og stenge seg inne. Er noe annet om man hoster/har sår hals etc i tillegg. Anonymkode: 141db...658 Det er ikke sikkert at de andre i familien er smittet selv de er utsatt. Du bør derfor isoleres alene, på et begrenset område i hjemmet, til det er avklart at du ikke er syk og alle symptomer har gitt seg. Klarer du ikke leve uten kontakt med mann og barn, bør du låses inne på et rom for å unngå slik kontakt. Mat må bare severes av personell som har beskyttelsesdrakt. Anonymkode: ee8de...4a5
Sinsiew Skrevet 14. mai 2020 #37 Skrevet 14. mai 2020 På 12.5.2020 den 17.24, AnonymBruker skrev: I så fall kan du ikke vite at du er frisk. Derfor bør du holde deg permanent innendørs til alle symptomer har gått helt over. Anonymkode: ee8de...4a5 😂 2
Sinsiew Skrevet 14. mai 2020 #38 Skrevet 14. mai 2020 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er ikke sikkert at de andre i familien er smittet selv de er utsatt. Du bør derfor isoleres alene, på et begrenset område i hjemmet, til det er avklart at du ikke er syk og alle symptomer har gitt seg. Klarer du ikke leve uten kontakt med mann og barn, bør du låses inne på et rom for å unngå slik kontakt. Mat må bare severes av personell som har beskyttelsesdrakt. Anonymkode: ee8de...4a5 Altså, hæh?!? Er det mulig. Dette er vel tull?😂 2
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2020 #39 Skrevet 14. mai 2020 1 minutt siden, Sinsiew skrev: Altså, hæh?!? Er det mulig. Dette er vel tull?😂 Smittevern MÅ tas på alvor om det skal virke. Også i Norge burde tiltakene vært langt strengere, og letting på smittevernet burde ikke forsøkes det første året i hvert fall. Anonymkode: ee8de...4a5
Love&Hate Skrevet 14. mai 2020 #40 Skrevet 14. mai 2020 Jeg tørket meg i nesa i byen idag og fikk flere stygge blikk selv. Pollen allergi.. Men jeg gir faen egentlig hvis folk er så redde så får dem holde seg hjemme. Jeg gjør hva jeg vil hvor jeg vil 1
Anbefalte innlegg