Gå til innhold

Fikk kjeft fordi jeg snuftset på bussen

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg her helt av hengi av kollektiven for å komme meg rundt, del vå når pollensesongen har startet for fullt. Jeg tar både medisiner og nesespray, men er dømt til å snufse litt når jeg har vært ute. 

I dag fikk jeg kjemtekjeft av en mann på bussen fordi jeg var der med forkjølelsessymptomer. Prøvde å si at det var allergi, men han mente jeg burde hute meg hjem. 

Må jeg regne med å møte på flere slike? Må jeg holde meg hjemme hele pollensesongen fordi folk blir redde? :sukk:

Anonymkode: 77a76...6a5

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Høres litt usannsynlig ut. 

Anonymkode: aaef0...4db

• Liker 3
Skrevet

Herregud, da snakker vi hysteri. Alle kan snufse, hoste og nyse litt innimellom uten å være syke. Bedre å snufse enn å la snørra renne mener nå jeg. 

• Liker 16
AnonymBruker
Skrevet

I feel you, jeg er gravid og konstant tett/snørrete i nesa pga det. Føler jeg må forklare meg hele tiden om andre hører at jeg er tett eller nyser 😅 Til og med legen spurte på svangerskapskontroll: «er du forkjøla?» «neida, bare gravid» 😅 Men har ikke opplevd å få kjeft enda da 😉

Anonymkode: 141db...658

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg her helt av hengi av kollektiven for å komme meg rundt, del vå når pollensesongen har startet for fullt. Jeg tar både medisiner og nesespray, men er dømt til å snufse litt når jeg har vært ute. 

I dag fikk jeg kjemtekjeft av en mann på bussen fordi jeg var der med forkjølelsessymptomer. Prøvde å si at det var allergi, men han mente jeg burde hute meg hjem. 

Må jeg regne med å møte på flere slike? Må jeg holde meg hjemme hele pollensesongen fordi folk blir redde? :sukk:

Anonymkode: 77a76...6a5

Folk bråsnur seg eller rygger unna de som nyser eller hoster for tiden. Jeg ler. 

Anonymkode: cc8e6...9b8

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Ja, skal ikke mye til. Her det skikkelig kaldt, og da jeg kom inn i varmen i butikken begynte selvsagt nesen å renne. Så tok et papir og blåste nesen, og hev det i et bosspann. Tok deretter antibac på hendene. Fikk allikevel et meget stygt blikk av en mann like ved. Hva trodde han? At papiret skulle komme krypende ut av bosset og angripe alle rundt? Vi blir jo fortalt at bruk av pair faktisk er et godt smittevernstiltak.

Anonymkode: 8547d...7d3

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Få tak i en slik!

Jeg fikk ingen kommentarer i går, men jeg nøs, rennende øyne og nese. Helt klart og tydelig allergi, men var livredd noen skulle tro annet. Har ikke funnet den selv enda, men vurderer sterkt å få tak i en selv!

https://www.naaf.no/aktuelt2/buttons-til-deg-med-pollenallergi/

Anonymkode: 00c31...807

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Huff ja jeg er kjempe redd for å bli uglesett nå om dagen. 

Anonymkode: 8caff...279

AnonymBruker
Skrevet

Dere får kjøpe dere maske da vettu eller lag ett munnbind... 

Anonymkode: b0618...539

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I feel you, jeg er gravid og konstant tett/snørrete i nesa pga det. Føler jeg må forklare meg hele tiden om andre hører at jeg er tett eller nyser 😅 Til og med legen spurte på svangerskapskontroll: «er du forkjøla?» «neida, bare gravid» 😅 Men har ikke opplevd å få kjeft enda da 😉

Du blir da ikke snørrete av å være gravid

Anonymkode: 5e213...31c

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Du blir da ikke snørrete av å være gravid

Anonymkode: 5e213...31c

Eh, jo man kan bli det. Vanlig med tette slimhinner. Og da kan det veksle mellom å være pottetett eller litt snørrete. 

• Liker 15
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Eh, jo man kan bli det. Vanlig med tette slimhinner. Og da kan det veksle mellom å være pottetett eller litt snørrete. 

Hovne slimhinner mente jeg. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

I så fall kan du ikke vite at du er frisk. Derfor bør du holde deg permanent innendørs til alle symptomer har gått helt over.

Anonymkode: ee8de...4a5

AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I så fall kan du ikke vite at du er frisk. Derfor bør du holde deg permanent innendørs til alle symptomer har gått helt over.

Anonymkode: ee8de...4a5

Ja å holde meg innendørs til oktober høres jo lurt ut 😂 Og hva er det med kg og være innendørs, om jeg hadde hatt mer symptomer på forkjølelse kunne jeg da fint vært ute i egen hage og skogen 😅

• Liker 11
Gjest Kaffemonster
Skrevet (endret)

Folk er bare hysteriske. Det må jo være lov å snufse og kremte en gang uten at det blir rabalder.

Endret av Kaffemonster
AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Få tak i en slik!

Jeg fikk ingen kommentarer i går, men jeg nøs, rennende øyne og nese. Helt klart og tydelig allergi, men var livredd noen skulle tro annet. Har ikke funnet den selv enda, men vurderer sterkt å få tak i en selv!

https://www.naaf.no/aktuelt2/buttons-til-deg-med-pollenallergi/

Anonymkode: 00c31...807

Jeg fant en lignende button på Ark bokhandel i dag! Jeg plages veldig med allergi og har fått MANGE stygge blikk.
Kjøpte 2 så jeg kan ha en på jakken foran og en på sekken bak 😄 Genialt!

Anonymkode: 75e85...ef5

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

Folk bråsnur seg eller rygger unna de som nyser eller hoster for tiden. Jeg ler. 

Anonymkode: cc8e6...9b8

Alle som forstår hvordan sykdommer smitter har alltid rygget unna de som nyser eller hoster.

Anonymkode: 1d488...2e8

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Jeg satt en drops i halsen og fikk et hosteanfall fra en annen verden. Dette var rett etter hysteriet hadde begynt, og midt blandt folk som hamstret som en gal. Folk rygget og så totalt forskrekket ut, skulle tro jeg hadde ropt "bombe" og stod klar til å sprenge meg selv i luften

Anonymkode: e9707...471

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Rart at folk er så redde, for ifølge folk her inne er det jo bare en vanlig influensa 😅

Anonymkode: 947c1...45c

• Opprett ny...