Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Skal ha fysikk eksamen om 2.5 uke. Jeg har hatt ekstremt dårlig motivasjon etter skolene stengte, og har ikke klart å lest selv så veldig effektivt. På over 1 måned gjorde jeg ingenting fysikk, kun de andre fagene jeg har tatt og skal ha eksamen i itillegg... 

Det er så vanskelig å lese også fordi det er så mye og jeg vet ikke hvor vanskelige spørsmål som stilles / hvor høyt nivå det er. Og vet heller ikke hva jeg skal konsentrere meg om. Har lest nå denne uka og kapitlene "kjernefysikk" og "arbeid og energi" kan jeg veldig godt, men ikke resten.

Skal ha eksamen i Stavanger. Det varierer vel fra fylke til fylke hvordan det er oppbygd, men leste at i et fylke får man et tema og så 45min forberedelsestid? Og så blir man spørt om et tema som sensorene velger, som du ikke vet om. Vet ikke om det er sånn i Rogaland...

Har noen hatt eksamen i fysikk og kan fortelle hvordan det var? 

Anonymkode: 7b848...e4c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Da du meldte deg opp som privatist, fikk du informasjon om eksamen. Er det muntlig eksamen eller praktisk-muntlig? Ved muntlig er det 30 min forberedelsestid og 30 min maks. eksaminasjon. 45 min ved praktisk-muntlig. Gå inn på udir og skaff deg oversikt over kompetansemålene. Sjekk først dem, lag stikkord og tankekart eller mer utførlige notater til hvert punkt. Bruk bok i kombinasjon med kompetansemålene. 

Om du skulle mene skriftlig eksamen, må du gå inn og se på gamle eksamensoppgaver i tillegg.

Hilsen sensor ved vgs. (men annet fag)

Anonymkode: e0c9a...aad

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Er det vgs fysikk? Tok den som privatist(2FY het det i gamle dager?), synes det var ganske enkelt, men var muntlig eksamen. 

Anonymkode: e9514...168

AnonymBruker
Skrevet

Skal ha privatist R1 eksamen om 1 uke.. Begynte å lese for ca 3 uker siden..😁 Bare vær optimistisk, så går dette bra! ;) 

Anonymkode: fb7bd...fad

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal også ha privatisteksamen om 2.5 uke i Rogaland. Føler sååå med deg! Var veldig motivert og leste godt helt til koronakrisen traff 🙈 Nå prøver jeg å hente meg inn igjen, synes det er skikkelig vanskelig å finne motivasjonen.

Lykke til!

Anonymkode: 46b64...29f

AnonymBruker
Skrevet

Skjønner ikke hvorfor dere melder dere opp til eksamen uten å lese?? Jeg tok påbygg som privatist forrige skoleår. Da brukte jeg all min ledige tid til å lese. Om igjen og om igjen, helt til alt satt. Tok naturfag og historie om høsten og norsk og matte om våren. Fikk forøvrig 6 i alt. Hardt arbeid lønner seg. Skjønner ikke hvorfor folk ikke gidder å ta det seriøst? Kan ikke forvente noen bra karakter ihvertfall.

Anonymkode: 2a1c7...865

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Skjønner ikke hvorfor dere melder dere opp til eksamen uten å lese?? Jeg tok påbygg som privatist forrige skoleår. Da brukte jeg all min ledige tid til å lese. Om igjen og om igjen, helt til alt satt. Tok naturfag og historie om høsten og norsk og matte om våren. Fikk forøvrig 6 i alt. Hardt arbeid lønner seg. Skjønner ikke hvorfor folk ikke gidder å ta det seriøst? Kan ikke forvente noen bra karakter ihvertfall.

Anonymkode: 2a1c7...865

Bra for deg, og gratulerer. Men det er nå en gang slik at livet går ikke alltid på skinner, og mye kan påvirke motivasjon og arbeidskapasitet. Synes dette er en unødvendig kommentar. Mest sannsynligvis hadde ts en plan om å lese mer når h*n meldte seg opp til eksamen :)

Anonymkode: 46b64...29f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...