Gå til innhold

Kunne tenkt meg å bli besøkshjem.. Erfaringer?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kunne tenkt meg å være besøkshjem. Noen som er det eller har det til sine barn som vet hvilke krav det er og hvordan det fungerer? 

Anonymkode: 5f1bb...b78

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Tja, hva er det du lurer på når du sier "hvordan det fungerer"? Her fungerer det slik at barnet er her hver tredje helg. (Det varierer etter hvor stort behovet er og hva barnets familie og besøkshjemmet ønsker.) Kommer etter skolen på fredag og går til skolen fra oss på mandag. Mens hun er her så er hun med oss på de aktivitetene vi gjør og er som en del av familien.

Vi fikk ikke inntrykk av at det var så høye krav, vi var inne til en samtale og hadde et besøk hjemme. Men så hadde de desperat behov også, samt at vi kjente barnet fra før. Mulig det er høyere krav ellers. Vi måtte selvsagt levere politiattest på både meg og mannen.

Ellers må vi sende inn en rapport om barnet hvert kvartal, og timeliste, kjøreliste og kvitteringer en gang i mnd.

Anonymkode: d18e1...d26

AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tja, hva er det du lurer på når du sier "hvordan det fungerer"? Her fungerer det slik at barnet er her hver tredje helg. (Det varierer etter hvor stort behovet er og hva barnets familie og besøkshjemmet ønsker.) Kommer etter skolen på fredag og går til skolen fra oss på mandag. Mens hun er her så er hun med oss på de aktivitetene vi gjør og er som en del av familien.

Vi fikk ikke inntrykk av at det var så høye krav, vi var inne til en samtale og hadde et besøk hjemme. Men så hadde de desperat behov også, samt at vi kjente barnet fra før. Mulig det er høyere krav ellers. Vi måtte selvsagt levere politiattest på både meg og mannen.

Ellers må vi sende inn en rapport om barnet hvert kvartal, og timeliste, kjøreliste og kvitteringer en gang i mnd.

Jeg er alenemor selv, kanskje de helst ønsker en a4 familie? 🤷‍♀️

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg er alenemor selv, kanskje de helst ønsker en a4 familie? 🤷‍♀️

Nei det tror jeg ikke, så lenge du har kapasitet til det. :) Folk får jo både adoptere og være fosterforeldre alene, så hvorfor ikke besøkshjem?

Men det kommer jo an på hva som er viktig for det enkelte barnet, de er forskjellige og har forskjellige behov. Noen trenger bare noen som kan ta dem med på aktiviteter fordi foreldrene ikke makter det f.eks.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...