AnonymBruker Skrevet 12. mai 2020 #2 Skrevet 12. mai 2020 Ja. For her hos oss har skolen ikke tatt hensyn til vennskap når de har satt sammen kohortene. Anonymkode: 66b34...9c6 2
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2020 #3 Skrevet 12. mai 2020 Ja han leker mye med kusinen sin på samme alder som går på en annen skole. Anonymkode: ad5a8...686
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2020 #4 Skrevet 12. mai 2020 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja. For her hos oss har skolen ikke tatt hensyn til vennskap når de har satt sammen kohortene. Anonymkode: 66b34...9c6 Ja, samme her. Han leker med to bestekompisen i samme gate og de tar følge til/fra skolen, men plassert i ulik kohort (samme klasse). Anonymkode: e09f8...073 1
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2020 #5 Skrevet 12. mai 2020 Skolebarna mine gjør ikke det, men barnehagebarnet leker med bestevenninna si som bor borte i gata her. De er av en eller annen grunn plassert i hver sin kohort. Anonymkode: 669ef...d55
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2020 #6 Skrevet 12. mai 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Skolebarna mine gjør ikke det, men barnehagebarnet leker med bestevenninna si som bor borte i gata her. De er av en eller annen grunn plassert i hver sin kohort. Anonymkode: 669ef...d55 Det sier seg selv at ikke alle bestevenner kan bli plassert i samme kohort,da hadde ikke kabelen gått opp. De har nok mange hensyn de må ta. Anonymkode: ad5a8...686
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2020 #7 Skrevet 12. mai 2020 Jobber som lærer og har hatt drittjobben med kohortinndeling. Det var egentlig ganske enkelt ettersom vi var tvunget til å plassere alle SFO-barna på samme kohort, og da måtte også de som ikke går på SFO på samme. Fått masse klager (derav drittjobb) og merker at mange driter i at barna på samme kohort skal leke sammen, så virker som mange ikke tar det så seriøst. Kanskje de heller vil tilbake til slik vi hadde det for 8 uker siden... Så til dere som klager. Vær så snill og tenk over at skolen har et litt større bilde å ta hensyn til enn hva muligens dere ser, og enkelte ting er også beskyttet av taushetsplikt (feks to barn som må på samme kohort for å ha mulighet til å organisere spesialundervisning). Anonymkode: 6cdfb...6ca
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2020 #8 Skrevet 12. mai 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jobber som lærer og har hatt drittjobben med kohortinndeling. Det var egentlig ganske enkelt ettersom vi var tvunget til å plassere alle SFO-barna på samme kohort, og da måtte også de som ikke går på SFO på samme. Fått masse klager (derav drittjobb) og merker at mange driter i at barna på samme kohort skal leke sammen, så virker som mange ikke tar det så seriøst. Kanskje de heller vil tilbake til slik vi hadde det for 8 uker siden... Så til dere som klager. Vær så snill og tenk over at skolen har et litt større bilde å ta hensyn til enn hva muligens dere ser, og enkelte ting er også beskyttet av taushetsplikt (feks to barn som må på samme kohort for å ha mulighet til å organisere spesialundervisning). Anonymkode: 6cdfb...6ca Skjønner godt at det er en drittjobb. Her har de også sortert i SFO og ikke. De har klart å ta hensyn til noen bestevenner, men ikke alle. Og de har ikke klart å ta hensyn til hvor folk bor, for de tre førsteklassingene som tar buss ut hit er på tre ulike grupper selv om de går i klasse til vanlig og ingen av dem går på SFO. I tillegg er det hensyn til hvem som trenger ekstra hensyn som jeg ikke vet noe om. Men hun er ikke sammen med noen andre på fritiden. Jeg har også en femteklassing som har vært sammen med en "nabo" på fritiden de siste dagene, men jeg har ikke hørt om de kom på samme gruppe, for de begynte ikke før i dag. Ellers er han sammen med en fetter som går i en annen klasse. Datter i 9. har vært med ei kusine, men de kom i ulike grupper. Vi har ikke tatt stilling til om de kommer til å fortsette å være med kusine og fetter, men vi har ingen kjente tilfeller i kommunen og både jeg og min svigerinne har testet oss og fått negativt svar de siste ukene, så mulig vi fortsetter med at ungene treffes. Anonymkode: d2f0a...de0 1
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2020 #9 Skrevet 12. mai 2020 Mine barn leker ikke med noen. Det har vært så mye drittslenging fra foreldregruppa i klassene på sosiale medier i løpet av koronatiden, at jeg ikke har lyst til å ta kontakt med noen av dem. Det har vært mye skriverier på fb-grupper etc om hvor hårreisende det er at noen barn har møttes ute for å leke i koronatiden, halvparten av mødrene ville ikke at barna skulle starte på skolen når det ble åpnet for det, og det var massiv kritikk av dem som ikke isolerte seg hjemme, men gikk en luftetur hver dag, osv. Jeg tenker det er greit å holde seg hjemme når jeg ikke vet hva som rører seg i hodene til foreldrene til potensielle lekekamerater.... her hos oss snør og regner det om hverandre likevel. Jeg bare håper at de har noen venner igjen etter koronatiden. (De er ennå såpass små at det er vi foreldre som lager avtaler for lek.) Anonymkode: f2531...4b3
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2020 #10 Skrevet 12. mai 2020 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Mine barn leker ikke med noen. Det har vært så mye drittslenging fra foreldregruppa i klassene på sosiale medier i løpet av koronatiden, at jeg ikke har lyst til å ta kontakt med noen av dem. Det har vært mye skriverier på fb-grupper etc om hvor hårreisende det er at noen barn har møttes ute for å leke i koronatiden, halvparten av mødrene ville ikke at barna skulle starte på skolen når det ble åpnet for det, og det var massiv kritikk av dem som ikke isolerte seg hjemme, men gikk en luftetur hver dag, osv. Jeg tenker det er greit å holde seg hjemme når jeg ikke vet hva som rører seg i hodene til foreldrene til potensielle lekekamerater.... her hos oss snør og regner det om hverandre likevel. Jeg bare håper at de har noen venner igjen etter koronatiden. (De er ennå såpass små at det er vi foreldre som lager avtaler for lek.) Anonymkode: f2531...4b3 Du håper de har venner etter Korona, men vil ikke la de være med noen andre barn under Korona?! Anonymkode: 04f68...9a8 1
Anbefalte innlegg