AnonymBruker Skrevet 12. mai 2020 #1 Skrevet 12. mai 2020 Vil starte bedrift, og har nå mulighet. Men vil helst ikke starte med å selge varer og tjenester man finner overalt som interiør/klær/snekker osv. Hadde sett for meg å starte noe spesifikt i lang tid, men pga korona er det ikke aktuelt fordi jeg tenker kundegruppen ikke er klar for det enda, så det settes på vent. Men tenker kanskje jeg kan prøve noe annet i mellomtiden? Teste om dette er noe for meg, lære, feile, utvikle meg. Motivasjonen er rett og slett mer familietid, da vanlig jobb tar utrolig mye tid og jeg ønsker å være mer fleksibel. Og ja, jeg vet at i startfasen vil jeg bruke mye tid. Så det jeg lurer på er om dere har noen ideer? Hva er dine utfordringer i hverdagen? Hva hadde gjort dagene dine enklere? Dere trenger ikke ha løsningen, men problemene. Ønsker seriøse svar! Hilsen en med gründer i magen Anonymkode: 7ac4e...5dc
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2020 #2 Skrevet 12. mai 2020 Hvis du tror egen bedrift gir mer familietid, så bør du seriøst revudere grûnderlivet. Jeg har et vennepar som startet egen bedrift og solgte etter to år fordi de nesten ikke så hverandre eller ungene, det tar lang tid å få en bedrift opp å gå nok til at du kan være sjef med korte dager. Kjenner flere som har små foretak, og ingen av dem får mer familieliv, tvert imot så føler de at de å være disp det meste av døgnet for ikke å miste oppdrag og gå glipp av inntekt. Anonymkode: 77d20...486 1
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2020 #3 Skrevet 12. mai 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvis du tror egen bedrift gir mer familietid, så bør du seriøst revudere grûnderlivet. Jeg har et vennepar som startet egen bedrift og solgte etter to år fordi de nesten ikke så hverandre eller ungene, det tar lang tid å få en bedrift opp å gå nok til at du kan være sjef med korte dager. Kjenner flere som har små foretak, og ingen av dem får mer familieliv, tvert imot så føler de at de å være disp det meste av døgnet for ikke å miste oppdrag og gå glipp av inntekt. Anonymkode: 77d20...486 Takk for tilbakemelding. Kjenner flere av de du snakker om, som får mindre tid til familie. Kjenner også de som har fått mer tid, selv 1 år etter start. De driver alle med forskjellige ting. Noen salg av varer, noen tjenester. Noen lever kun av bedriften og noen har det som biinntekt. Nå er det sånn at min bedre halvdel tjener nok til at jeg kan være hjemme en periode for å se om dette er noe for meg. Tror ikke jeg blir rik, eller tjener noe særlig faktisk, de første årene. Men vil satse, ha mulighet til å jobbe når det passer. Tid taper jeg uansett hva, for min forrige jobb måtte jeg ha med hjem. Så det vet jeg hvordan er. TS Anonymkode: 7ac4e...5dc
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2020 #4 Skrevet 12. mai 2020 Hadde vi kommet på en genial grunderidé, som vi kunne jobbe med hjemmefra, et produkt som folk etterspør og betaler fordi det gjør hverdagen enklere, så hadde vi vel gjort det selv..... Det som har gjort min hverdag enklere er morgenlevering og matkasse. Noe lignende får du nok ikke til, hvis du ikke er schibsted. Skal du importere noe, eller produsere noe, eller er det snakk om tjenester? Vaskefirma er jo flott, de vi bruker er en mann&kone-bedrift med tre andre ansatte. men de jobber jo fulle dager ute, da. Anonymkode: e9edc...d3b
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2020 #5 Skrevet 12. mai 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hadde vi kommet på en genial grunderidé, som vi kunne jobbe med hjemmefra, et produkt som folk etterspør og betaler fordi det gjør hverdagen enklere, så hadde vi vel gjort det selv..... Det som har gjort min hverdag enklere er morgenlevering og matkasse. Noe lignende får du nok ikke til, hvis du ikke er schibsted. Skal du importere noe, eller produsere noe, eller er det snakk om tjenester? Vaskefirma er jo flott, de vi bruker er en mann&kone-bedrift med tre andre ansatte. men de jobber jo fulle dager ute, da. Anonymkode: e9edc...d3b Jeg spør bare om tips om ting som ville gjort hverdagen enklere for folk flest. Hjemlevering av dagligvare var veldig etterspurt før det kom. Har ikke tenkt å begynne med dette eller matkasser. Heller ikke vaskefirma som du foreslår da deg fins mange av disse firmaene fra før. En god idé som kom på markedet for noen år siden er f.eks hackit. Enkelt og genialt, bruker det hver gang jeg lager mat med kjøttdeig. Det var et redskap som gjorde ting litt enkelte for meg. Sånne type ting er jeg ute etter. TS Anonymkode: 7ac4e...5dc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå