Gå til innhold

Barna vil ikke i barnehagen

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hver dag er det samme problemet. Barna vil ikke i barnehagen. De gråter, klenger, spør om å få være hjemme og er vanskelige å levere. Det var ikke noe problem før det var stengt. Vi snakker positivt om barnehagen, de ansatte og forbereder dem 

Anonymkode: 03535...d43

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er det samme her også. Nå er det sånn at de er mye ute, som koronatiltak. Det har barnet her hjemme blitt sliten av. Snakket med en jeg kjenner som jobber i bhg (en annen enn vår) og vedkommende sa at både personalet og barna var sliten etter dagen, ettersom de er ute i frisk luft 8-10 timer. Det blir man så klart sliten av. Nå er det dårlig vær også, så frister lite å være mange timer utendørs... Jeg har anledning til å være hjemme med dem (jobber turnus) så da får de være hjemme. Jeg antar det går seg til igjen når vanlig hverdag begynner å starte opp mer og mer. Det er litt typisk etter sommerferie og juleferie også, at det er "tungt" å komme i gang, men etter en uke eller to med "vanlig gjenge" og normal hverdag går det seg som regel til..

Lykke til! :) 

Anonymkode: b997b...02e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vær hjemme med barna istedet for å sende de på en oppbevaringsanstalt.

Anonymkode: 1e109...a26

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Det er vel en ny tilpasning etter koronasituasjonen. Mange barn i den alderen tester også egne meninger.

Har de ellers hatt glede av barnehagen? Er du trygg på barnehagen? Hvis ja, så er dette bare "tull" fordi de vil være hjemme å gjøre andre ting. Jeg svarer min at han må i barnehagen og snakker masse om hvem han skal leke med. Han vil ikke bestandig inn i barnehagen, når jeg kommer for å hente så vil han ikke hjem heller. 

Gir du etter for barnas meninger en gang, så tror de alltid at de kan slippe. Da blir det bare ennå mer vanskelig å holde de i barnehagen hver dag. 

Anonymkode: b5d3d...362

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja det er bare til å si opp jobben å begynne å tigge på gaten etter penger til mat og husleie..

Anonymkode: 5a7eb...f26

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ja det er bare til å si opp jobben å begynne å tigge på gaten etter penger til mat og husleie..

Har du ikke en mann som kan jobbe? Vi klarte oss før i tiden også, da det bare var hovedforsørger som jobbet. Ingen gikk rundt og tigget.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har du ikke en mann som kan jobbe? Vi klarte oss før i tiden også, da det bare var hovedforsørger som jobbet. Ingen gikk rundt og tigget.

Nå er ikke jeg hi men har selv hatt en barn som hylskreik med levering i bhg hver dag. Jeg var alenemamma så kunne selvsagt ikke bare si opp jobben å holde sønnen min hjemme!

AnonymBruker
Skrevet

Hvis barna er store nok til å fortelle hvorfor, så ville jeg satt meg ned og tatt en samtale med de. Spør hva som er grunnen til at de ikke vil i barnehagen. Det er mye positivt ved å være små grupper, og de fleste barna trives veldig godt nå om dagen, men kan det være at barnet er i en kohort det ikke trives i?

Det er jo ingen hemmelighet at alle barnehager har voksne som jobber der som kanskje ikke burde ha jobbet med barn i det hele tatt. Om barnet ditt er kommet i en kohort med en av disse voksne som han/hun ikke er trygg på, så kan det være ekstra tungt siden det ikke er noen andre voksne der til å støtte seg på. Jeg vet i alle fall av egen erfaring at barn har tanker rundt dette, og har fått tydelige tilbakemeldinger av noen barn på min kohort at de vil heller være hjemme enn å være sammen med en spesiell voksen. 

Det kan jo også være at de har kommet sammen med et annet barn som strever med noe, og dermed tar det ut på de andre i den kohorten de er i. Dette har jeg også hørt barn snakke om seg imellom. 

Er man i en god kohort med en trygg voksen, så er hverdagene nå gull verdt, men det kan også dessverre være motsatt..

Jeg ville i alle fall likt å få tilbakemelding om det var noe sånt som var problemet.

Hilsen Ped. leder 🙂 

Anonymkode: e103e...585

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

De få årene hvor mor var hjemmeværende og ikke hjemmearbeidende, kanskje. Er ikke så lenge siden den hjemmeværende hadde nok av oppgaver som måtte gjøres hver dag, og ikke mulighet til å gi barna sin fulle oppmerksomhet. 

Anonymkode: c6c1a...66e

AnonymBruker
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De få årene hvor mor var hjemmeværende og ikke hjemmearbeidende, kanskje. Er ikke så lenge siden den hjemmeværende hadde nok av oppgaver som måtte gjøres hver dag, og ikke mulighet til å gi barna sin fulle oppmerksomhet. 

Anonymkode: c6c1a...66e

Barn trenger ikke foreldrenes fulle oppmerksomhet hele tiden. La de leke litt alene også.

• Liker 1
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kan du gi meg penger til det? 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

LOL, det gikk fint på den tiden fordi man hadde råd, eiendom/leie var billigere og man kunne kjøpe mye bra mat for mindre. Eiendommer (for familier) er nå tilpasset for 2 inntekter, og skal du ha råd til mat må du ty til masse dritt, kjøttprisene er jo helt krise. 

Anonymkode: 50bc0...658

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Vi har det samme her bare det er skole i 1 klasse . Vi må levere barnet men barnet gråter og vil hjem og holder meg fast . Vi gjør alt etter boka. Barnet er flink til å uttrykke seg og sier det er kjedelig på skolen ( vi hadde kreative uker med hjemmeskole) dagene går sakte på Skola, barnet løser oppgaver fort og istedenfor å kunne gjøre noe annet så gir læreren flere oppgaver, barnet føler at man aldri blir ferdig .  hele tiden «mas» om å vaske hender .... barnet blir frustrert når det vet at hendene skal vaskes men de voksene sier det før de kommer inn i garderoben. Det de lærer er kjedelig/Barnet kan det ( barnet er nok litt foran læreplan på alle fag. Vil ha mer uteaktivitet og spill, være med vennene å leke i friminuttet og ha lange friminutt. Vi holder ut men blir så lei oss når barnet allerede når det våkner sier at h*n ikke vil på Skola 😞

Anonymkode: 65ef9...75a

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Vi har det samme her bare det er skole i 1 klasse . Vi må levere barnet men barnet gråter og vil hjem og holder meg fast . Vi gjør alt etter boka. Barnet er flink til å uttrykke seg og sier det er kjedelig på skolen ( vi hadde kreative uker med hjemmeskole) dagene går sakte på Skola, barnet løser oppgaver fort og istedenfor å kunne gjøre noe annet så gir læreren flere oppgaver, barnet føler at man aldri blir ferdig .  hele tiden «mas» om å vaske hender .... barnet blir frustrert når det vet at hendene skal vaskes men de voksene sier det før de kommer inn i garderoben. Det de lærer er kjedelig/Barnet kan det ( barnet er nok litt foran læreplan på alle fag. Vil ha mer uteaktivitet og spill, være med vennene å leke i friminuttet og ha lange friminutt. Vi holder ut men blir så lei oss når barnet allerede når det våkner sier at h*n ikke vil på Skola 😞

Jeg ville prøvd å snakke  med skolen om du ikke har prøvd det. Vet hvor jævlig det er gå fra ett barn som gråter og klamrer seg fast til mor,jeg hadde bare lyst å ta han med meg hjem igjen selv om det selvsagt ikke er ett alternativ.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har du mulighet til å bytte til en annen skole? For eksempel internasjonal skole eller Montesorri?

Anonymkode: 3fcc5...d9f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
20 timer siden, Harlekin skrev:

Kan du gi meg penger til det? 

Sett ned kravene. Dropp 2 biler, la være å reise på dyre ferieturer, dropp hytten og la være å gå på treningssenter. Enkelt.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...