AnonymBruker Skrevet 12. mai 2020 #1 Skrevet 12. mai 2020 Er det noen som har handlet på luckyvitamin.com? Er det en ok nettbutikk? Anonymkode: 49f9b...f07
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2020 #2 Skrevet 12. mai 2020 Luckyvitamin holder til i USA og det er ikke lov til å importere vitaminer og kosttilskudd fra andre plasser enn EU/EØS for privatpersoner. Det er også begrensninger på hva man kan importere selv fra EU/EØS land. https://www.toll.no/no/varer/legemidler-og-kosttilskudd/netthandel/ Anonymkode: 0666f...db7 3
vintage Skrevet 12. mai 2020 #3 Skrevet 12. mai 2020 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er det noen som har handlet på luckyvitamin.com? Er det en ok nettbutikk? Anonymkode: 49f9b...f07 Jeg har ikke erfaringer, men har vært inne der og snust litt. Pleier å handle på iherb eller vitacost, men det ser ut til at vitacost ikke leverer til Norge akkurat nå. Håper du får noen svar. Kommer jeg over noen tilbakemeldinger i gruppene jeg er medlem av på facebook, så skal jeg videreformidle de til deg. 1
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2020 #4 Skrevet 12. mai 2020 Med mindre legen sier du har vitaminmangel er det helt unødvendig å ta tilskudd. Du kaster penger ut vinduet. Anonymkode: f5946...01a
EllerBelle Skrevet 12. mai 2020 #5 Skrevet 12. mai 2020 (endret) 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Luckyvitamin holder til i USA og det er ikke lov til å importere vitaminer og kosttilskudd fra andre plasser enn EU/EØS for privatpersoner. Det er også begrensninger på hva man kan importere selv fra EU/EØS land. https://www.toll.no/no/varer/legemidler-og-kosttilskudd/netthandel/ Anonymkode: 0666f...db7 De har andre ting enn vitaminer og kosttilskudd som jeg er interessert i 9 minutter siden, vintage skrev: Jeg har ikke erfaringer, men har vært inne der og snust litt. Pleier å handle på iherb eller vitacost, men det ser ut til at vitacost ikke leverer til Norge akkurat nå. Håper du får noen svar. Kommer jeg over noen tilbakemeldinger i gruppene jeg er medlem av på facebook, så skal jeg videreformidle de til deg. Tusen takk! Endret 12. mai 2020 av EllerBelle Glemte å huke av for anonym... 1
vintage Skrevet 12. mai 2020 #6 Skrevet 12. mai 2020 @EllerBelle det lille jeg fant var positivt, like bra som iherb/vitacost. De 299,- kommer vi jo ikke unna uansett, så det lønner seg jo å dra til litt når vi først bestiller Spørs om jeg ikke tester de neste gang jeg trenger påfyll. 1
EllerBelle Skrevet 12. mai 2020 #7 Skrevet 12. mai 2020 1 time siden, vintage skrev: @EllerBelle det lille jeg fant var positivt, like bra som iherb/vitacost. De 299,- kommer vi jo ikke unna uansett, så det lønner seg jo å dra til litt når vi først bestiller Spørs om jeg ikke tester de neste gang jeg trenger påfyll. Pleide å bestille på Iherb tidligere, men ser at de er litt billigere på enkelte ting. Får samle opp litt ja før jeg bestiller 1
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2020 #8 Skrevet 12. mai 2020 Men hvis det ikke er lov å bestille derfra, så kan det jo ikke diskuteres her, det er brudd på forumregler. Anonymkode: e5cd4...a3b
EllerBelle Skrevet 12. mai 2020 #9 Skrevet 12. mai 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Men hvis det ikke er lov å bestille derfra, så kan det jo ikke diskuteres her, det er brudd på forumregler. Anonymkode: e5cd4...a3b Hva mener du med at det ikke er lov å bestille derfra?
vintage Skrevet 12. mai 2020 #10 Skrevet 12. mai 2020 47 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men hvis det ikke er lov å bestille derfra, så kan det jo ikke diskuteres her, det er brudd på forumregler. Anonymkode: e5cd4...a3b Det er lov.
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2020 #11 Skrevet 12. mai 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Men hvis det ikke er lov å bestille derfra, så kan det jo ikke diskuteres her, det er brudd på forumregler. Anonymkode: e5cd4...a3b Det er ikke ulovlig å bestille men det er mange ting som er ulovlig å importere som vitaminer, kosttilskudd og enkelte matvarer. Her må man se på hvilke produkter legemiddelverket og mattilsynet definerer som ulovlig. Anonymkode: 0666f...db7
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2020 #12 Skrevet 12. mai 2020 51 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er ikke ulovlig å bestille men det er mange ting som er ulovlig å importere som vitaminer, kosttilskudd og enkelte matvarer. Her må man se på hvilke produkter legemiddelverket og mattilsynet definerer som ulovlig. Anonymkode: 0666f...db7 Vitaminer og kosttilskudd er ulovlig? Nei. Noe, ja. Anonymkode: c1522...108
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2020 #13 Skrevet 12. mai 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Vitaminer og kosttilskudd er ulovlig? Nei. Noe, ja. Anonymkode: c1522...108 "Privatpersoner kan bare importere legemidler fra EU/EØS-land som er reseptfrie, godkjent i Norge og med norsk pakningsvedlegg og tekst på pakningen. I praksis betyr det at det er svært få legemidler du kan handle på nett fra utlandet." "Med kosttilskudd mener vi for eksempel vitaminprodukter, mineraler, omega-3-oljer, slankemidler, proteindrikker og -pulver, restitusjonsprodukter og naturmidler." https://www.toll.no/no/varer/legemidler-og-kosttilskudd/netthandel/ https://legemiddelverket.no/import-og-salg/import-til-personlig-bruk/privatimport-ved-forsendelse Det er ikke så vanskelig å finne denne informasjonen selv. Anonymkode: 0666f...db7
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2020 #14 Skrevet 12. mai 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: "Privatpersoner kan bare importere legemidler fra EU/EØS-land som er reseptfrie, godkjent i Norge og med norsk pakningsvedlegg og tekst på pakningen. I praksis betyr det at det er svært få legemidler du kan handle på nett fra utlandet." "Med kosttilskudd mener vi for eksempel vitaminprodukter, mineraler, omega-3-oljer, slankemidler, proteindrikker og -pulver, restitusjonsprodukter og naturmidler." https://www.toll.no/no/varer/legemidler-og-kosttilskudd/netthandel/ https://legemiddelverket.no/import-og-salg/import-til-personlig-bruk/privatimport-ved-forsendelse Det er ikke så vanskelig å finne denne informasjonen selv. Anonymkode: 0666f...db7 Du, jeg bestiller jevnt og trutt vitaminer og kosttilskudd fra USA. Det har jeg gjort i mange år, de blir innimellom åpnet og sjekket for innhold. Tror du alle nordmenn som handler på iHerb gjør noe ulovlig? Anonymkode: c1522...108
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2020 #15 Skrevet 12. mai 2020 https://www.dagbladet.no/nyheter/fritt-fram-for-vitaminimport/60599136 Anonymkode: c1522...108
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2020 #16 Skrevet 12. mai 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Du, jeg bestiller jevnt og trutt vitaminer og kosttilskudd fra USA. Det har jeg gjort i mange år, de blir innimellom åpnet og sjekket for innhold. Tror du alle nordmenn som handler på iHerb gjør noe ulovlig? Anonymkode: c1522...108 Så du mener at informasjonen fra Tolletaten og Legemiddelverket ikke stemmer siden du har kjøpt vitaminer og kosttilskudd fra utlandet før?. 1 time siden, AnonymBruker skrev: https://www.dagbladet.no/nyheter/fritt-fram-for-vitaminimport/60599136 Anonymkode: c1522...108 Det er en 5 år gammel artikkel, Anonymkode: 0666f...db7
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2020 #17 Skrevet 12. mai 2020 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så du mener at informasjonen fra Tolletaten og Legemiddelverket ikke stemmer siden du har kjøpt vitaminer og kosttilskudd fra utlandet før?. Det er en 5 år gammel artikkel, Anonymkode: 0666f...db7 Jeg fikk forrige bestilling av c og d-vitaminer i midten av mars. Det som står i linken gjelder enda. Jeg forlater diskusjonen nå, dette er nytteløst Anonymkode: c1522...108
Loons Skrevet 5. april 2021 #18 Skrevet 5. april 2021 Jeg tror noen har misforstått tollreglene, fordi det som faktisk står, er: -------------------------------------------------------------- Med kosttilskudd mener vi for eksempel vitaminprodukter, mineraler, omega-3-oljer, slankemidler, proteindrikker og -pulver, restitusjonsprodukter og naturmidler. Kosttilskudd regnes som næringsmiddel, og du må være oppmerksom på restriksjoner og forbud mot innførsel. Mattilsynet har ansvaret for reglene om import av næringsmidler. Du må kontakte Mattilsynet hvis du har spørsmål om dette. Vær oppmerksom på risikoen for at kosttilskudd inneholder dopingmidler eller narkotiske stoffer. Du kan bli straffeforfulgt hvis du importerer slike produkter. Kosttilskudd kan ha innhold fra truede plante- eller dyrearter som er forbudt. Tolletaten beslaglegger kosttilskuddet når dette blir oppdaget. Det er toll på mange næringsmidler. Tollsatsen avhenger av hva produktet inneholder og i hvilket land det er produsert. Det er 15 prosent merverdiavgift på næringsmidler. -------------------------------------------- Ergo kan du fint bestille vitaminer og kosttilskudd, så lenge de ikke inneholder ting fra truede plante- og dyrearter, eller noe som ansees som doping/narko. Så lenge du har sjekket ut hva produktet inneholder, og vet det bare har "vanlige" ting i seg, så går det altså greit!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå