Gå til innhold

Forlovere! Hår/sminke/pynt/kjole - Betaler dere?

Betaler dere for forloveren også?  

1 stemme

1. 1. Betaler dere for forloveren også?

• Ja, jeg betaler alt!
      0
    • Jeg betaler frisør!
      14
    • Jeg betaler sminke!
      3
    • Jeg betaler kjole!
      0
    • Jeg betaler pynt!
      0
    • Jeg betaler reise og opphold!
      0
    • Jeg betaler to eller flere av alternativene, men ikke alt. (spesifiser)
      6

Anbefalte innlegg

Gjest Småpusen
Skrevet

Jeg lurer på hva som er vanlig med tanke på å betale for forloveren eller ikke?!

Personlig tror jeg at jeg vil betale ihvertfall for hårfrisyren og dersom hun trenger hjelp til sminken denne dagen, så putter jeg det inn i "pakken".

Kjolen blir for dyrt for meg å legge ut for, men hun får lov til å kjøpe den kjolen hun vil (ikke hvit da..) slik at hun kan bruke den ved andre anledninger også.

Dersom det er en spesiell pynt jeg ønsker at hun skal ha, vil jeg betale for det også.

Egentlig synes jeg det bare skulle mangle, hun gjør tross alt meg en tjeneste. Pluss at hun også må betale for blant annet reise og opphold (bor i en annen kant av landet), arrangere utdrikningslag med de kostnader det medfører, kjøpe seg kjole og alt annet som medfølger. Ja, det er en ære å bli valgt til forlover, men for mange kan det også bli en økonomisk byrde.

Hva gjør dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg betaler frisør. Resten fikser hun selv.

Gjest Madam Felle
Skrevet

Jeg betaler for sminking, og resten fikser hun selv. :wink:

Gjest Gjesta
Skrevet

Hadde ingen avtale med forloveren min ang. dette - syns det ble vanskelig å få til frisørtime for henne, da måtte hun jo kanskje hatt en prøvetime også, og siden hun bor på en annen kant av landet hadde det blitt litt vanskelig.

Syns også at kjolen måtte bli hennes utgift, hun må jo selv få velge hva hun vil gå i, og i hvilken prisklasse.

Jeg betalte for sminke til henne.

Overnatting fikk hun hos sine foreldre, reisen betalte hun selv.

Jeg har heller valgt å gi henne en forlovergave i steden for å betale hennes utgifter.

K

Skrevet

Mine forlovere har allerede kjoler de skal bruke, og håret har den ene sagt at hun vil stelle selv, men jeg betaler for blomstene de begge skal ha i likhet med meg selv. Evt. betaler jeg for oppsetting av den andres hår...

Av meg kommer de heller til å få en forlovergave som takk! :wink:

Skrevet

Jeg betalte for frisør og sminking.

Skrevet

Jeg tenker at jeg kommer til å betale for frisør og sminke til mine to forlovere!

Det synes jeg rett og slett at de fortjener! :blomst_opp:

Gjest Svimle
Skrevet

Vi betaler flyreisen for våre to forlovere, samt frisør og evt makeup for min forlover. Klær holder de selv. Oppholdet får de på hjemgården min, så det blir ingen direkte utgifter i så måte for de. Vi har valgt å gjøre dette fordi vi reiser bort fra vårt bosted, og fordi vi vet at forloverne våre ikke har spesielt god råd. (Hadde de hatt det hadde nok situasjonen vært litt annerledes, vi kunne f.eks delt utgiftene).

Jeg synes det er naturlig at vi betaler noe da. Men forlovergave blir det ikke.

Skrevet

Jeg betalte ingen ting. Men hun fikk en gave av meg for bryet. Jeg stilte ingen krav til hennes kjole eller pynt, så jeg ser ikke helt hvorfor jeg skulle betalt noen ting. (Kunne du lagt til "Nei, ingen ting på listen"?) Jeg lurte på hårfiksing, men hun ville ikke sette opp håret hos frisøren, så da var det liksom ikke noe jeg kunne tilby heller.

Catzy

Gjest lindas
Skrevet

kommer til å betale for sminke or hår, og i tillegg kommer hun til å få et lite smykke som minne om dagen...

Gjest Smarties - ikke innlogget
Skrevet

Har egentlig bare et lite spørsmål, jeg.. Er det veldig vanlig å "spandere" på forlover, eller bare virker det sånn her inne? Da jeg var forlover, falt det meg ikke inn (hadde vel aldri hørt om det heller), at jeg skulle "ha noe for bryet", og for meg var det en ære å få være forlover, og det å bli valgt var på en måte en gave i seg selv.

Jeg syns forsåvidt det å kanskje kjøpe en liten ting for å si "jeg setter pris på all hjelp / alt du har gjort i forb. med bryllupet" er en hyggelig ting. Men når man begynner å snakke om å betale for kjole o.l syns jeg det tar helt av.. Det høres jo nesten ut som at "hvis hun ikke hadde vært forlover, hadde hun ikke blitt invitert, og da må jeg hjelpe henne med kjole / "uforutsette" utgifter"... (Dersom man blir invitert i et selskap, og ikke har passende antrekk, får man jo aldri "sponset" det av vertskapet, haha.. :ler: )Folk må gjerne betale både frisør og sminke for min del, men jeg syns bare det er litt "rart".. (Og jeg håper ikke min(e) forlover(e) forventer dette den dagen jeg evt. gifter meg..)

Men meg om dèt.. :wink:

Skrevet

Du har utelatt alternativ for de som ikke betaler noe for sin forlover.

Hverken jeg eller min forlover skal ha frisør eller sminkør. Vet ikke hva jeg hadde gjort om vi befant oss i sivilisasjonen.

Gjest Madam Felle
Skrevet
Har egentlig bare et lite spørsmål, jeg.. Er det veldig vanlig å "spandere" på forlover, eller bare virker det sånn her inne? Da jeg var forlover, falt det meg ikke inn (hadde vel aldri hørt om det heller), at jeg skulle "ha noe for bryet", og for meg var det en ære å få være forlover, og det å bli valgt var på en måte en gave i seg selv.

Jeg syns forsåvidt det å kanskje kjøpe en liten ting for å si "jeg setter pris på all hjelp / alt du har gjort i forb. med bryllupet" er en hyggelig ting. Men når man begynner å snakke om å betale for kjole o.l syns jeg det tar helt av.. Det høres jo nesten ut som at "hvis hun ikke hadde vært forlover, hadde hun ikke blitt invitert, og da må jeg hjelpe henne med kjole / "uforutsette" utgifter"... (Dersom man blir invitert i et selskap, og ikke har passende antrekk, får man jo aldri "sponset" det av vertskapet, haha.. :ler: )Folk må gjerne betale både frisør og sminke for min del, men jeg syns bare det er litt "rart".. (Og jeg håper ikke min(e) forlover(e) forventer dette den dagen jeg evt. gifter meg..)

Men meg om dèt.. :wink:

Jeg tror det blir mer og mer vanlig, men det burde ikke være slik. Før eller siden kommer vel forloverene til å forvente både det ene og det andre, fordi det er slik det skal være. Men jeg er faktisk ikke enig i det. Greit nok at bruden ønsker å gjøre det, men det bør aldri forventes.

Jeg mener det er en ære i seg selv å være forlover, og det igjen burde være gave nok. Hadde jeg krevd av min forlover at hun skulle gå med en spesiell kjole, ville jeg selvfølgelig betalt den. For man kan ikke kreve noe av andre, som igjen koster penger.

Jeg har valgt å betale sminking for henne som gave, og jeg tror hun kommer til å bli kjempe glad for det. Dagen vil nok bli spesiell nok for henne, om ikke jeg skal måtte kjøpe noe til henne utenom.

Men vi er på vei inn i en ond sirkel, for det virker som den ene etter den andre prøver å overgå hverandre. Det er dyrt nok for gjestene å komme i bryllup, men det er jaggu meg ikke billig for brudeparet, om vi ikke må ta med ekstra utgifter som gaver ol til forlovere også.

Jeg har sagt at jeg ikke ønsker noen gave av min forlover, for det at hun kommer er gave nok for meg. Hun ahr tross alt kommet helt fra Australia, og det setter jeg stor pris på, og derfor betaler jeg sminkingen for henne. Men forloveren til min kjære får ikke noe. :wink:

Skrevet

Eg betalte frisørtimen for min kjære forlovar, i tillegg til at ho fekk ei kul gåve (syns eg i alle fall)

Skrevet

Jeg betalte ikke for mine forlovere. Ser ikke helt grunnen til at jeg skulle gjort det! Om de ville gå til frisør og sminkør var jo helt opp til dem. Og nye kjoler måtte de hatt uansett. Men hvis jeg hadde krevd at de skulle hatt den og den kjolen, så hadde det jo blitt noe helt annet. Trodde det å bli spurt om å være forlover var en ære jeg. Jeg hadde aldri forventet at bruden skulle spandert ditt og datt på meg hvis jeg var forlover!

Skrevet

Jeg betaler ingenting for min forlover. Slik er det her hos oss, hun betalte heller ingenting for meg når jeg var hennes forlover. Og vi gir nok ikke gaver heller til forloverne.

Gjest Smarties - ikke innlogget
Skrevet

Godt å se at "jeg har noen med meg".. :wink:

Gjest gjest 1
Skrevet

til dere som skal betale frisør ( sminke) til forlover.. når sier dere til forloveren deres at dette skal dere betale?

Gjest lindas
Skrevet
til dere som skal betale frisør ( sminke) til forlover.. når sier dere til forloveren deres at dette skal dere betale?

har ikke sagt det enda, men tenkte jeg skulle si det når det blir prat på at jeg skal ordne hår og sminke til meg...

er jo ikke sikkert hun vil det engang. men jeg skal nå tilby meg og betale for det...

smykket kommer hun til å få en av de siste dagene før "den store dagen"!!

må få understreke at smykket IKKE kommer til å være dyrt... max 500 kr, tenkte på et armbånd som passer til kjolen hun velger...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...