Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har aldri hatt problemer med helthjem.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har prøvd helthjem en gang, og jeg ble ikke mindre skeptisk.

Bestilte noen varer og nettbutikken tilbød kun frakt med dem. Ok, jeg prøvde. 

Sms kom om at pakken hadde blitt lagt i postkasse natt til fredag. Der lå det ingen pakke. Jeg bor ganske landlig, og det var ikke noen veldig spennende pakke for noen å ta - så jeg mistenkte ikke tyveri sånn uten videre. Så, jeg sjekket rundt postkassene, rundt inngangspartiet, rundt om kring over alt en kan tenke seg at noen kunne legge en pakke. Deretter kontaktet jeg helthjem. Nja, de kunne nå høre med budet om hvor pakken min var lagt. Fint, sa jeg, gi meg beskjed. 

Så gikk det er døgn før de kunne opplyse om at budet ikke svarte dem, men at de håpet pakken kom frem. Det var alt. Ingen beklager, ingen tanker om å hjelpe meg på noe vis. Bare fint om jeg sa fra hvis pakken dukket opp. Lørdag sjekket jeg postkassen, ingen pakke. Natt til søndag stoppet en bil ved postkassene. Neste dag når jeg gikk forbi postkassen stakk pakken min opp av den. 

Min beste gjetning er at pakken aldri ble levert på fredag, men at budet slang den i postkassa natt til søndag i stedet. 

Det er greit at feil kan skje. Men for meg virker det lite seriøst med et firma som trekker på skuldrene og gir deg et "Ah, vi bruker folk som ikke gidder å svare på hvor de har gjort av tingene dine. Hva kan du gjøre? Vel, lykke til".

Posten har riktignok sendt pakkene mine i alle retninger, men jeg får i det miste vite hvor de er. (Postnord ser ut til å slepe alle pakker bak bilen et par mil før de leverer, så de unngår jeg så godt jeg kan...)

Skrevet (endret)

Kjør på med en liten Norgespakke for 70 kr.

Da får du forsikring og det er også like rimelig å sende hjemmefra om du skulle ønske det (79 kr).

https://www.posten.no/sende/i-norge/norgespakke/norgespakke-0-5-kg

Da blir forsendelse levert trygt til postkassen om dagen eller til hentested om det ikke er plass der, og ikke midt på natten hvor tyvene bare kan forsyne seg av pakken som ligger på dørmatta. Det er jo "ditt ansvar" når de har levert selv om den ligger der ute på natta i frost... Potensielt så blir innholdet ødelagt om det er kosmetikk, salver, osv.

Endret av Pachka Sigaret
  • Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 29.6.2020 den 12.34):

Jeg har super erfaring med helthjem, og velger dem fremfor posten da det går fortere.

Anonymkode: fffa3...e84

Same her

Anonymkode: a77a5...14f

Skrevet (endret)

Merkelig at enkelte har hatt problemer gjentatte ganger mens andre ikke har hatt et eneste problem med dem. Selv har jeg brukt dem mye uten besvær. 

Koster produktet jeg bestiller over 500 kroner så velger jeg å hente pakken på posten så her er det kanskje lurt å bruke sunn fornuft da vi vet at pakken ligger synlig for naboen og andre luringer, og blir den borte gjentatte ganger så burde det kanskje lyse noen varselamper om at der er noen som snoker rundt den aktuelle adressen.

Endret av klondrik
  • Liker 1
Skrevet

Jeg bor midt i sentrum i en mindre by, og pakkene henger ute på postkassene om natten. Helt tilfeldig om de er der når eier sjekker. Det er null kontroll på dette.

Anonymkode: a2bca...0c0

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Jeg bor midt i sentrum i en mindre by, og pakkene henger ute på postkassene om natten. Helt tilfeldig om de er der når eier sjekker. Det er null kontroll på dette.

Anonymkode: a2bca...0c0

Selvfølgelig er det null kontroll på dette. Hadde du ventet at Helthjem skulle stå å holde vakt til du kommer og henter pakken ved postkassa? 

Anonymkode: 1cd3c...5f8

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er strålende fornøyd med Helt hjem her jeg bor. Jeg bor i blokk, og de legger enten pakken i en fellespostkasse utenfor blokken, eller på dørmatten min. Og de sender sms dagen før om St pakken er forventet levert før kl 07.00 neste dag, og jeg får sms når pakken er levert. Veldig greit, aldri noe kluss, og man slipper å åpne døren og forholde seg til dem. 

Med postnord er det verre, man får kanskje vite hvilken dag de kommer, men man aner aldri ca-tidspunkt, ikke en gang tidsrom. Og hvis man ikke åpner døren når de ringer på, så tar de med seg pakken, og man må hente pakken på et utleveringssted. Hvem er hjemme hele dagen liksom? Så sinnsykt irriterende når man har betalt for å få pakken på døren! 

Anonymkode: 025be...119

• Liker 1
Skrevet (endret)
36 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg er strålende fornøyd med Helt hjem her jeg bor. Jeg bor i blokk, og de legger enten pakken i en fellespostkasse utenfor blokken, eller på dørmatten min. Og de sender sms dagen før om St pakken er forventet levert før kl 07.00 neste dag, og jeg får sms når pakken er levert. Veldig greit, aldri noe kluss, og man slipper å åpne døren og forholde seg til dem. 

Med postnord er det verre, man får kanskje vite hvilken dag de kommer, men man aner aldri ca-tidspunkt, ikke en gang tidsrom. Og hvis man ikke åpner døren når de ringer på, så tar de med seg pakken, og man må hente pakken på et utleveringssted. Hvem er hjemme hele dagen liksom? Så sinnsykt irriterende når man har betalt for å få pakken på døren! 

Anonymkode: 025be...119

Du får aldri SMS når pakken er levert, de sender SMS på fast tidspunkt samme dagen om pakken ble levert eller ikke, ca. når alle har stått opp for dagen.

Dvs. at den har ligget der om natten x antall timer uten oppsyn og sikkerhet, perfekt for f.eks. en tyv om det er et utsatt område for tyverier.

Endret av Pachka Sigaret
  • Liker 1
Skrevet

Er veldig fornøyd med helthjem:) aldri hatt et eneste problem og supert at man også kan returnere pakker utenfor egen dør. Får jeg melding om at pakken er kommet, så er den der. 
Desverre har flere i det siste blitt frastjålet sine pakker, så kommer nok ikke til å bestille noe rådyre greier med helthjem.

Syns det er mer pes med krav om at maN må være hjemme på er tidsrom på fem Timer, når pakken ikke kommer engang når lovet😄 postnord feks var det helt krise med her da de i tillegg var forsinket med over to uker med en enkel pakke…. Og jeg kastet bort masse tid på å passe på å være hjemme.. for ellers ble den levert tilbake til terminal og ikke utleveringssted, fikk jeg beskjed om.. så ja, liker helthjem!!

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (På 1.1.2022 den 18.52):

Har eksakt samme opplevelse med "HeltHjem" Pakken ligger alltid klar tidlig morgen, enten ved dørmatten  eller så henger den ved postklassen. 

Og da tenker jeg at med denne praksisen så må jeg også ta høyde for at pakken kan bli borte uten at all skyld med en gang legges på "helthjem" da vi vet at den ligger åpnelyst. Er man ikke fornøyd eller har tillit til denne ordningen så er det ikke verre enn å hente pakken på posten. 

Endret av klondrik
AnonymBruker
Skrevet

Helthjem fungerer veldig bra her jeg bor. Pakken er alltid i postkassen eller på dørmatten. Er også relativt trygg på pakkene ikke forsvinner fra postkassen i dette nabolaget hvor alle kjenner alle. 

DHL har jeg blandet erfaring med. Var for eksempel en pakke fra utlandet jeg ikke fikk. Først var de motvillige til å innse de hadde gjort en feil men de ble spake når jeg gjorde dem oppmerksomme på at det neppe var Cameron Diaz som hadde tatt i mot pakken. Det var nemlig det som stod i signaturen. Etterhvert viste det seg sjåføren hadde levert til en eller annen håndverker som snekret på et hus langt nede i gata. Men når først jeg fikk dem overbevist om at jeg ikke er Cameron Diaz 😆 så fikset de problemet raskt.

PostNord er helt upålitelig og umulig å snakke med når man lurer på hva som skjer. Gjelder både til meg som privatperson og på jobben min hvor vi mottar mange leveranser. Jeg velger andre leverandører om jeg kan og hvert fall ikke deres hjemlevering for da blir det bare tull og forsinkelser. 

Brings tjenester for bedrifter er dog blant dem jeg et minst fornøyd med for tiden. De har gjort seg til vane å bare sette paller som skal leveres på jobben min uten for døren på gata. Kjekt å plutselig oppdage at en pall med varer til en liten million bare står på gata når man tilfeldigvis går forbi i lunsjpausen. Felles forklaring er at det ikke var noen til å ta i mot men det stemmer ikke. 

Anonymkode: e20a6...c8b

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...