AnonymBruker Skrevet 12. mai 2020 #1 Skrevet 12. mai 2020 Vil med dette innlegget advare folk mot å benytte seg av helthjem. Ja, det er billigere enn posten, men hva hjelper det når de i veldig mange tilfeller "roter" vekk pakkene og ber kunden rydde opp med sender selv? Jeg har bestilt flere pakker fra ulike sendere med dem, betalt opp til flere 1000 kroner. Men pakkene forsvinner. De drøyer veldig med å svare på kundeservice, og kommer tilbake med at pakken må anses som tapt. Hva hjelper det når man gjør et kupp og verdien på pakken er høyere enn det man betaler? Hvem tjener på å stjele pakkene da? Jo, de gjør det. Kjenner jeg blir rasende og synes det er utrolig sleipt. Må være flaut å være en del av deres selskap. Til og med tv2 hjelper deg hadde innslag om dem. Der var det bare ansvarsfraskrivelse fra første stund. Herfra blir det BOIKOTT fremover. Anbefaler alle som opplever det samme å anmelde dette selskapet. Anonymkode: 7b478...722 26
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2020 #2 Skrevet 12. mai 2020 Opplevde det samme selv. Kjøpt bøker, som de sendte sms om var levert ( jeg var hjemme) går ned å til postkassen ( enebolig) og er ikke noe der. Får heldigvis nye bøker av avsender. Men ba de om å ikke sende med helthjem igjen. Det er jo de som kjører ut reklame som kjører ut de pakkene. Vi vet jo de ofte driter i at man har klistremerke med ingen reklame, så hvorfor skulle de bry seg om en pakke? Kommer aldri til å bestille noe av noen som bruker de igjen Anonymkode: 88ad4...6fe 9
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2020 #3 Skrevet 12. mai 2020 Jeg fikk en pakke jeg ikke hadde bestilt. Sa ifra til stedet den var fra og de sendte meg retur slip. Stor tung pakke. Adressen var ikke til noen i nabolaget heller. Anonymkode: 71ced...eb2 5
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2020 #4 Skrevet 12. mai 2020 Så rart at dere har gjentatte problemer. Jeg har sendt mange pakker og aldri opplevd annet enn perfekt gjennomføring. Anonymkode: c2890...c66 32
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2020 #5 Skrevet 12. mai 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Så rart at dere har gjentatte problemer. Jeg har sendt mange pakker og aldri opplevd annet enn perfekt gjennomføring. Anonymkode: c2890...c66 Kanskje pakkene ikke er av interesse for tyvene da? 🤔 Uansett så sender de med sporing, så rart pakkene bare skal forsvinne. Aldri mer.. Anonymkode: 7b478...722 10
Gjest Boron Skrevet 12. mai 2020 #6 Skrevet 12. mai 2020 Helthjem er villedende. Når jeg bestiller frakt "helt hjem", må jeg hente den hos nærmeste PostNord utleveringssted. Altså, ikke "helt hjem", selv om du betaler for det.
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2020 #7 Skrevet 12. mai 2020 Har bare gode erfaringer med helt hjem jeg, og kommer nok dermed ikke til å slutte å bruke dem. Anonymkode: 3a6d2...8b9 11
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2020 #8 Skrevet 12. mai 2020 26 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kanskje pakkene ikke er av interesse for tyvene da? 🤔 Uansett så sender de med sporing, så rart pakkene bare skal forsvinne. Aldri mer.. Anonymkode: 7b478...722 fikk den samme. Spurte til og med om at de måtte vel ha ansvaret for å ikke ha levert noe de sender sms om er levert. Fikk ikke noe annet svar enn at de skulle sjekke med den som leverte. Er jo helt tullete. Helt greit en pakke kan forsvinne, det skjønner jeg kan skje. Men da sender man i såfall ikke ut sms om at den nå er levert i din postkasse. Så det at adlibris, som jeg bestilte igjennom måtte ta det tapet er jo helt absurb Anonymkode: 88ad4...6fe 7
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2020 #9 Skrevet 12. mai 2020 Samme negative opplevelser her. Flere ganger de ikke har kunnet «lokalisere pakken». Anonymkode: 654a6...e5d 9
skruf Skrevet 12. mai 2020 #10 Skrevet 12. mai 2020 Jeg unngår konsekvent helthjem pga mye rot og pakker på avveie, velger heller ikke å benytte nettbutikker som bruker helthjem Har solgt endel på Finn og Tise, og hvis de som kjøper ønsker at jeg skal sende med helthjem pga det er billigere enn posten så tilbyr jeg heller at kjøper betaler 75kr (som det koster med helthjem) så betaler heller jeg mellomlegget for porto og sender heller med posten. Det har ikke vært spesielt dyre ting jeg har solgt, men for en kjøper som har lett lenge etter f.eks ei jakke som ikke er i produksjon eller salg i butikk lengre så er det utrolig kjipt at pakken forsvinner selv om plagget ikke var så dyrt. Etter å ha sett innlegget om helthjem på tv2 hjelper deg så er det tydelig at helt hjem går for fullstendig ansvarsfravikelse. Ta bare en titt på fb-siden til helthjem, en mengde med misfornøyde kunder som opplever at pakker forsvinner eller blir levert på en annen kant av landet. Møkkabedrift 10
Siri_H Skrevet 12. mai 2020 #11 Skrevet 12. mai 2020 Har brukt disse mange ganger, både til kjøp og salg. Har aldri hatt noen som helst problemer med dem. 2
Gjest Mysticgirl Skrevet 12. mai 2020 #12 Skrevet 12. mai 2020 Bare problemer her også, har måttet fått nettstedet til å sende nye pakker med annet firma. Roter bort pakker og sier de er levert. Var også hjemme engang og fikk a den var levert til min postkasse, gikk ned, ingen pakke der. Ikke utfor døren heller. Fikk heldigvis ny pakke fra nettstedet jeg bestilte fra. Bruker de aldri igjen!
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2020 #13 Skrevet 12. mai 2020 Jeg jobber som postbud, og en dag jeg stod ved et postkassestativ og leverte post, kom det en mann gående. Han virket ganske irritert og spurte om det var vi som leverte pakker i det området. Jeg sa ja, og så sa han at han hadde fått en sms dagen før om at han hadde fått en pakke i postkassen, men han hadde ikke fått noen pakke. Jeg ble ganske forfjamset, for jeg kunne ikke huske å ha sendt noen sms om pakke til den adressen dagen før, så jeg ba om å få se sms'en. Og guess what? Nederst på den meldingen stod det "Mvh HeltHjem" Var bare såvidt jeg greide å la være å le mens han stod der, men greide å oppklare misforståelsen før jeg kjørte videre. Tviler på at han noensinne får se den pakken 🙈 Har også måttet (forsøke) å sende noe med HeltHjem, da kjøper insisterte på å bruke dem. Bestilte henting fra postkassen, og la pakken i min egen postkasse. Dagen etter var den ikke hentet, og jeg tok kontakt med kundeservice. Kundeservice var riktignok hyggelige og svarte kjapt at de skulle ta det opp med budet som gikk den ruten, og at jeg kunne la pakken ligge til dagen etter. Dagen etter var den heller ikke hentet. Sendte da melding til kjøper om hva som hadde skjedd, og sa at hvis hun absolutt ville bruke HeltHjem kunne jeg fint la pakken ligge i postkassa her så lenge hun ville, men at hun fikk hun selv ta kontakt med kundeservice fremover for å få det ordnet. Da ombestemte hun seg heldigvis, og det gikk greit å sende med posten allikevel 😊 Legger ved et bilde av HeltHjems "kunstverk": (vet ikke om det synes, men på det bladet som ligger øverst står det "distribuert av HeltHjem". Og rett skal være rett, her har de riktignok fått "hjelp" av PostNord.) Anonymkode: 02f8d...a88 14 1
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2020 #14 Skrevet 12. mai 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg jobber som postbud, og en dag jeg stod ved et postkassestativ og leverte post, kom det en mann gående. Han virket ganske irritert og spurte om det var vi som leverte pakker i det området. Jeg sa ja, og så sa han at han hadde fått en sms dagen før om at han hadde fått en pakke i postkassen, men han hadde ikke fått noen pakke. Jeg ble ganske forfjamset, for jeg kunne ikke huske å ha sendt noen sms om pakke til den adressen dagen før, så jeg ba om å få se sms'en. Og guess what? Nederst på den meldingen stod det "Mvh HeltHjem" Var bare såvidt jeg greide å la være å le mens han stod der, men greide å oppklare misforståelsen før jeg kjørte videre. Tviler på at han noensinne får se den pakken 🙈 Har også måttet (forsøke) å sende noe med HeltHjem, da kjøper insisterte på å bruke dem. Bestilte henting fra postkassen, og la pakken i min egen postkasse. Dagen etter var den ikke hentet, og jeg tok kontakt med kundeservice. Kundeservice var riktignok hyggelige og svarte kjapt at de skulle ta det opp med budet som gikk den ruten, og at jeg kunne la pakken ligge til dagen etter. Dagen etter var den heller ikke hentet. Sendte da melding til kjøper om hva som hadde skjedd, og sa at hvis hun absolutt ville bruke HeltHjem kunne jeg fint la pakken ligge i postkassa her så lenge hun ville, men at hun fikk hun selv ta kontakt med kundeservice fremover for å få det ordnet. Da ombestemte hun seg heldigvis, og det gikk greit å sende med posten allikevel 😊 Legger ved et bilde av HeltHjems "kunstverk": (vet ikke om det synes, men på det bladet som ligger øverst står det "distribuert av HeltHjem". Og rett skal være rett, her har de riktignok fått "hjelp" av PostNord.) Anonymkode: 02f8d...a88 Skal dette forklare alt rotet helt hjem driver med? Skjønner at det ikke er svart hvitt. Anonymkode: 71ced...eb2 3
Gjest Blåklokka* Skrevet 12. mai 2020 #15 Skrevet 12. mai 2020 Både jeg og mannen har brukt Helt hjem mange ganger (bestiller mye på nett), aldri vært noe problemer. Her er det de samme som leverer ut lokalavisa, som Helt hjem, så får pakkene levert i postkassa før kl 07.
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2020 #16 Skrevet 12. mai 2020 Jeg fikk melding av helthjem om at min adresse ikke var gyldig og måtte oppdateres. Huset har vært i familien i 90 år og har så vidt meg bekjent alltid hatt en "gyldig adresse". 🤷♀️ To netter etter fikk jeg pakken levert utenfor døren, i pøsende regn var den satt på trappen, ikke under vindskjulet over døren. Kan trygt si at den boken var ødelagt. Anonymkode: ba715...541 5 1
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2020 #17 Skrevet 12. mai 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Skal dette forklare alt rotet helt hjem driver med? Skjønner at det ikke er svart hvitt. Anonymkode: 71ced...eb2 Nei, jeg prøver overhodet ikke å forklare alt rotet HeltHjem driver med. Jeg forteller bare om det rotet jeg selv har opplevd med dem. Anonymkode: 02f8d...a88 9
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2020 #18 Skrevet 12. mai 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: fikk den samme. Spurte til og med om at de måtte vel ha ansvaret for å ikke ha levert noe de sender sms om er levert. Fikk ikke noe annet svar enn at de skulle sjekke med den som leverte. Er jo helt tullete. Helt greit en pakke kan forsvinne, det skjønner jeg kan skje. Men da sender man i såfall ikke ut sms om at den nå er levert i din postkasse. Så det at adlibris, som jeg bestilte igjennom måtte ta det tapet er jo helt absurb Anonymkode: 88ad4...6fe Har opplevd det samme med Posten to ganger allerede i år. Ingen vilje til å lete etter pakken heller... derimot aldri opplevd problemer med HeltHjem. Tror kanskje såne problemer handler mer om det lokale postbudets vilje og arbeidsinnsats enn firmaets? Anonymkode: 944a6...097 6
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2020 #20 Skrevet 12. mai 2020 Heller aldri hatt problemer, vil tro jeg har fått minst 10 pakker. Vet ikke om det har noe å si hvor man bor? Bor i leilighet sentralt i Oslo selv. Anonymkode: 8aa95...2ec 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå