*nordby* Skrevet 12. mai 2020 #1 Skrevet 12. mai 2020 Hei! Noen som har vært eller er helsesekretær som også har prøvd ut andre jobber? Jeg vurderer omskolering til helsesekretær, men lurer på om det er mye stress eller om det er en fin arbeidsplass med ok lønn. Hva er fordelene og ulempene? Hvordan er denne jobben mot din nye/tidligere jobb? Jeg har høy lønn og fin jobb i flybransjen, men vurderer en roligere jobb med "vanlige" arbeidstider da vi har to små barn. Bor på Romerike med kort avstand til de store sykehusene. Hilsen Nordby.
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2020 #2 Skrevet 12. mai 2020 Hvis du først skal omskolere deg, velg noe annet! Det er vanskelig å få jobb, spesielt i Oslo området. Dårlig lønn også. Er ikke helsesekretær selv men har flere venninner som er. Anonymkode: 401bf...cfa 1
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2020 #3 Skrevet 12. mai 2020 Søk på helsesekretær her på forumet. Masse spørsmål og innlegg om jobbforhold. Anonymkode: ef56b...e09
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2020 #4 Skrevet 12. mai 2020 Det kommer nok veldig an på hvor du jobber. Det kan nok være svært hektisk både på sykehus og på et legekontor, særlig om du ikke har sekretær-kolleger rundt deg. Jeg er ikke utdannet helsesekretær selv, men har en jobb der jeg ofte er i kontakt med dem. Anonymkode: 8b57e...fca
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2020 #5 Skrevet 12. mai 2020 Jeg bor på Romerike. Har mye erfaring innen helse men får likevel ikke jobb som helsesekretær.. Det er ganske umulig i området. Kjenner flere som søker og søker men ikke får napp. Anonymkode: 5848d...77e 1
*nordby* Skrevet 12. mai 2020 Forfatter #6 Skrevet 12. mai 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg bor på Romerike. Har mye erfaring innen helse men får likevel ikke jobb som helsesekretær.. Det er ganske umulig i området. Kjenner flere som søker og søker men ikke får napp. Anonymkode: 5848d...77e Huff så leit. Er jo så mange stillinger som helsesekretær som utlyses, så antok at det ville gå greit å få jobb. Ts.
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2020 #7 Skrevet 12. mai 2020 5 minutter siden, *nordby* said: Huff så leit. Er jo så mange stillinger som helsesekretær som utlyses, så antok at det ville gå greit å få jobb. Ts. Mange søker ferdig autorisert, men det er sannelig ikke lett å få den autorisasjonen som da krever praksis. For å velge et så lavtlønnet yrke skulle jeg vært 110% sikker på at dette var det jeg ville, at jeg brant for faget og at akkurat helsesekretær er det jeg ville bli. Anonymkode: a4ed3...6dd
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2020 #8 Skrevet 12. mai 2020 21 minutter siden, *nordby* skrev: Huff så leit. Er jo så mange stillinger som helsesekretær som utlyses, så antok at det ville gå greit å få jobb. Ts. Det er mange stillinger, men veldig mange søkere på hver stilling. Anonymkode: 5848d...77e
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2021 #9 Skrevet 22. juni 2021 Har jobbet som Helsesekretær på legekontor i 14 år og på sykehus i ett år. På legekontor er det absolutt ikke noen rolig tilværelse. Mye stress, telefoner, henvendelser i luken, akutte skader osv. Du får sjelden og aldri gjøre ferdig en oppgave uten å bli avbrutt flere ganger og stressnivået er rimelig høyt. Er litt roligere på sykehus, men etter så mange år med pc bruk og høye skuldre, er nakken og skuldrene helt ødelagt. Ser etter en mer fysisk jobb. Lønnen er pr dd 431 000 for 16 års ansiennitet, så du blir ikke akkurat rik heller. Anonymkode: 08ed7...c57
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2021 #10 Skrevet 22. juni 2021 Kjenner ingen helsesekretærer, men kunne tannhelsesekretær vært et alternativ å omskolere seg til? Mulig bedre jobbmuligheter som det. Kjenner ei som er tannhelsesekretær og når de søker etter folk får de ikke kvalifiserte søkere. Dette er på vestlandet Anonymkode: b9841...08e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå