Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er i 30-årene, har kjæreste og barn. Pga ulike utfordringer i livet, har jeg blitt mindre sosial med årene. De nærmeste venninnene mine har verken barn eller kjæreste, men det har ikke brydd meg så mye. Men nå begynner jeg å føle meg litt lei av dem, som om vi ikke har noe til felles. Det begynte med at jeg ble lei av mas om å feste i helgene, også klaget de over at jeg brukte for mye tid med kjæresten, også forventer de at jeg kun skal prioritere de når jeg har barnefri, men de forstår ikke at jeg også trenger litt alenetid, som de har veldig mye av.

Det er spesielt to venninner som pleier å kontakte meg. Hun ene kan jeg stole på og ha gode samtaler med, men hun er også veldig sær på en annen måte, og litt bedreviter. Klager mye over hverdagslige ting og andre ting hun kan gjøre noe med. Hun andre har jeg vokst opp med, og vi har vært gjennom så mye dritt, at jeg ikke lenger har særlig respekt eller sympati for henne. Hun sliter mye, har alltid konflikt med noen og mye drama, og jeg er lei av det. Jeg ønsker å være sosial, men ingen av disse to er de jeg ønsker å være sosial med. Føler vi er så forskjellig. Begge disse elsker timelange telefonsamtaler, mens jeg er i en annen livssituasjon og har ikke samme behov som noen av dem. Og de begge tar seg nær av det, at jeg ikke tar nok kontakt.

Er det vanlig å føle dette? Kan man "vokse fra" to av vennene sine samtidig? Eller kan det være noe galt med meg, som ikke har behov for venner? Jeg trenger jo venner, men føler bare ikke at noen av disse gir meg noe positivt input, og jeg kunne faktisk klart meg uten.

Anonymkode: 778ce...b77

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Er litt i samme situasjon selv, bare omvendt. Jeg er den single og barnløse. Jeg vil gjerne møtes i helgene, over god mat og vin. De vennene mine som har barn, vil møtes med barna. De vil at jeg skal komme på besøk å hilse på barna og leke med dem. Jeg har ikke veldig lyst på det. Jeg har behov for å omgås voksne.

Tror det er helt normalt å føle sånn, når vi er på ulike stadier i livet. Å ja, det er lov å vokse fra venner. Det er også helt normalt.

Anonymkode: 9bb0e...4b7

• Liker 4
Skrevet

Jeg er 10 år yngre enn deg og uten barn, men høres ut som vi har de samme to venninnene... 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...