Kalmie Skrevet 12. mai 2020 #1 Skrevet 12. mai 2020 Hei! Jeg var veldig heldig og sikret meg sommerjobb allerede i midten av januar i år. Var aldri på intervju, men fikk tilbud og måtte sende svarslipp via brev. Jeg er ganske sikker på at arbeidsgiver fikk denne, fordi jeg sendte i tillegg mail om at jeg hadde takket ja og sendt svarslippen i posten, og fikk svar på dette. Jeg har derimot ikke hørt noe mer fra januar, og skal starte en plass i juni. Jeg har forståelse for at koronasituasjonen bremset ned prosessen litt, men er det greit å sende mail om oppstart og når man skal jobbe?
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2020 #2 Skrevet 12. mai 2020 Jepp, send mail! Jeg fikk dessverre selv en mail fra min sommerjobb i april om at de dessverre ikke hadde behov for folk likevel denne sommeren på grunn av viruset, så her er det helt innafor at du krever litt informasjon. Anonymkode: c5fe3...2ac 4
Kalmie Skrevet 12. mai 2020 Forfatter #3 Skrevet 12. mai 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jepp, send mail! Jeg fikk dessverre selv en mail fra min sommerjobb i april om at de dessverre ikke hadde behov for folk likevel denne sommeren på grunn av viruset, så her er det helt innafor at du krever litt informasjon. Anonymkode: c5fe3...2ac Uff, så kjedelig å høre. Håper ikke dette skjer her, da jeg har takket nei til to andre jobber, senest for to uker siden...
Sirah Skrevet 12. mai 2020 #4 Skrevet 12. mai 2020 Send en mail du Det er helt normalt å etterspørre mer informasjon når det nærmer seg. Skriv at du gleder deg til å begynne å jobbe og lurer på hva som er planen. 4
Kalmie Skrevet 12. mai 2020 Forfatter #5 Skrevet 12. mai 2020 4 minutter siden, Sirah skrev: Send en mail du Det er helt normalt å etterspørre mer informasjon når det nærmer seg. Skriv at du gleder deg til å begynne å jobbe og lurer på hva som er planen. Det skal jeg gjøre, takk! 1
Sirah Skrevet 12. mai 2020 #6 Skrevet 12. mai 2020 1 minutt siden, Kalmie skrev: Det skal jeg gjøre, takk! Lykke til 2
Kalmie Skrevet 12. mai 2020 Forfatter #7 Skrevet 12. mai 2020 Det viste seg at det var fordi at jeg manglet politattest. Jeg har fortsatt ikke fått en formålsattest, og det var jo så klart mangel når jeg bare søkte om politiattest med stillingstilbudet som vedlegg. Jeg har en annen politiattest som fortsatt er gyldig, kan jeg sende den, eller må jeg be om en formålsattest og søke om en ny politiattest som er spesifikk for denne stillingen, tror dere?
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2020 #8 Skrevet 12. mai 2020 18 minutter siden, Kalmie skrev: Det viste seg at det var fordi at jeg manglet politattest. Jeg har fortsatt ikke fått en formålsattest, og det var jo så klart mangel når jeg bare søkte om politiattest med stillingstilbudet som vedlegg. Jeg har en annen politiattest som fortsatt er gyldig, kan jeg sende den, eller må jeg be om en formålsattest og søke om en ny politiattest som er spesifikk for denne stillingen, tror dere? Send inn den gamle du har, også be om en formålsattest om de krever mer Bare spør du, så ordner det seg nok. Anonymkode: f7243...536 1
Kalmie Skrevet 28. mai 2020 Forfatter #9 Skrevet 28. mai 2020 På 12.5.2020 den 12.51, AnonymBruker skrev: Send inn den gamle du har, også be om en formålsattest om de krever mer Bare spør du, så ordner det seg nok. Anonymkode: f7243...536 Jeg gjorde akkurat det. Nå er det over to uker siden, og jeg har ikke fått noe svar. Det nærmer seg nok oppstart, det det må sies jeg blir frustrert. Jeg har en annen deltidsjobb også, og har fått full oversikt over vakter tildelt utover høsten, mens her vet jeg ingenting og kommunikasjonen med arbeidsgiver er treg.
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2020 #10 Skrevet 28. mai 2020 Har du telefonnummeret dere? Eller mulighet til å møte opp fysisk? Synes det høres veldig rart ut at de verken har bedt deg på intervju, eller gir deg info om oppstart. Du skal jo gjerne få litt opplæring også. Håper det løser seg! Stå på ditt. Du skriver at du har sagt nei til flere jobber, så disse her bør virkelig ikke trekke seg nå. Anonymkode: 0cb09...7e1 2
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2020 #11 Skrevet 28. mai 2020 Du må bare "mase" , ring dem. Helt innafor! Anonymkode: 9bf93...ab6 1
Kalmie Skrevet 28. mai 2020 Forfatter #12 Skrevet 28. mai 2020 35 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har du telefonnummeret dere? Eller mulighet til å møte opp fysisk? Synes det høres veldig rart ut at de verken har bedt deg på intervju, eller gir deg info om oppstart. Du skal jo gjerne få litt opplæring også. Håper det løser seg! Stå på ditt. Du skriver at du har sagt nei til flere jobber, så disse her bør virkelig ikke trekke seg nå. Anonymkode: 0cb09...7e1 Hei! Takk for svar. Har ikke mulighet til å møte opp fysisk nå da jeg befinner meg på studiestedet, men har nummeret til arbeidsgiver ja. Er det innafor å ringe synes du? Håper virkelig ikke de trekker seg nei, men siden de spurte om politiattest velger jeg å tro at jeg kommer til å jobbe der. Derimot utrolig dårlig kommunikasjon, aldri et intervju, ikke en formålsattest og null informasjon om opplæring og oppstart. Situasjonen virker nesten litt håpløs nå.
Kalmie Skrevet 28. mai 2020 Forfatter #13 Skrevet 28. mai 2020 37 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du må bare "mase" , ring dem. Helt innafor! Anonymkode: 9bf93...ab6 Tusen takk for svar! Da skal jeg prøve å få ringt etter langhelgen.
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2020 #14 Skrevet 28. mai 2020 2 minutter siden, Kalmie said: Tusen takk for svar! Da skal jeg prøve å få ringt etter langhelgen. Du kan jo evt sende en mail eller SMS og spørre om du kan ringe først Anonymkode: 88249...c23 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå