AnonymBruker Skrevet 12. mai 2020 #1 Skrevet 12. mai 2020 Jeg kjøpte et fond via banken, men får bare opp under beholdningsoversikt: «Det fondet har ordre under behandling» er det noe jeg må trykke på for å få ting i orden? har stått dette i flere dager. (Sparebank1) Anonymkode: 3570c...400
addict Skrevet 12. mai 2020 #2 Skrevet 12. mai 2020 Da jeg skulle opprette fond via banken min så tok der uhorvelig lang tid, typ flere uker før pengene faktisk kom inn i fondet. Endte med at jeg droppet hele greia og brukte Kron i stedet (app). Ekstremt fornøyd med dem, pengene er inne neste virkedag full oversikt hele tiden.
newman01 Skrevet 12. mai 2020 #3 Skrevet 12. mai 2020 De fleste banker har en ganske stor forsinkelse på kjøp av andeler i fond. I Nordnet tror jeg det går rimelig fort. Med mindre man daytrader i fond skal det ikke være veldig betydningsfullt. Man kan riktignok gå glipp av en tidsbegrenset nedtur, men ellers er konsekvenser små. Hvilken bank brukte du? Jeg har Sbanken, og syns ikke de somler så altfor mye
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2020 #4 Skrevet 12. mai 2020 Jeg har også prøvd i Sbanken og syns det går rimelig fort der... Har aldri opplevd at det tar flere dager... Anonymkode: 8f846...426
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2020 #5 Skrevet 12. mai 2020 Det tok lang tid første gang jeg kjøpte også. Men du vet jo hvor mye du har kjøpt for, gjør du ikke? Jeg skjønner det er spennende å følge med på, men et fond skal gjerne utvikle seg over år, hvorfor sånt hastverk? Anonymkode: 8ec33...690 1
newman01 Skrevet 12. mai 2020 #6 Skrevet 12. mai 2020 Dersom du ikke hadde VPS-konto eller ASK-konto i forkant kan det fort ta litt ekstra tid til administrasjon?
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2020 #7 Skrevet 12. mai 2020 Det er vanlig med 2-5 virkedager før handelene er gjennomført og kontoen din er oppdatert. Tar det flere uker er det noe rart på gang og jeg ville kontaktet banken. Anonymkode: b9816...199 1
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2020 #8 Skrevet 12. mai 2020 Helt vanlig at det tar noen virkedager, dette står nok opplyst på bankens nettsider hvis du leser nøye. Du får kursen den dagen du la inn ordren, eller for den påfølgende virkedagen dersom du la inn ordren for sent på dagen. Anonymkode: 1e814...179 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå