AnonymBruker Skrevet 12. mai 2020 #1 Skrevet 12. mai 2020 Vi er forlovet og har lyst å gifte oss, ha en fest og en kjekk feiring. Jeg drømmer om brudekjole og hårpynt. Problemet vårt er at vi har ikke venner. Få nære gode venner. Jeg har noen venninner, men stort sett bekjente. Det har han også. Jeg er redd vi ikke får utdrikningslag, eller noe som helst støtte eller hjelp med bryllup. Vel, foreldre stiller alltid opp, men jeg tror ikke jeg vil ha utdrikningslag med mamma og svigermor... Men jeg har jo lyst å feire oss! Er redd bryllupsfesten også blir rar, mange perifere venner og bekjente, ingen som holder tale, ingen som stiller opp med gøyale påfunn... Hvordan har dere som har hatt det likt gjort det? Anonymkode: 395d4...40d
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2020 #2 Skrevet 12. mai 2020 Hm, er det så viktig å bli drukket ut? Eller å ha massevis av folk i bryllupet? Vi har mange nære venner, men ingen av oss ønsker utdrikningslag eller stor fest. Ikke hårpynt heller for den saks skyld. Er det mulig for dere å endre innstilling? Å tenke at dere gifter dere for deres egen skyld, og at det kun trenger å være romantisk og fint for dere to. Alternativet er jo å jobbe hardt for å bygge opp et nettverk over flere år, for å så gifte seg da. Anonymkode: f133e...69a 5
Hunmedham Skrevet 12. mai 2020 #3 Skrevet 12. mai 2020 Jeg kan kjenne meg igjen i situasjonen, og flere enn dere tror har nok kjent på slike tanker. Jeg ville ha minnet meg selv om at det er vielsen som er det viktigste. Hva med å ikke ha en stor fest og et stort bryllup, men gifte dere f.eks. på reise, eller bruke pengene på en reise etter vielsen i stedet? Jeg kjenner folk som har overrasket alle rundt seg ved å forteller at nå er de gift, og så har de dratt på en fantastisk tur omtrent på direkten. 3
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2020 #4 Skrevet 12. mai 2020 Litt på siden av det du spør om, men vi har en ganske fin vennegjeng og hadde bryllup med ca 60 pers. Omtrent 45 familie og 15 venner. Men det var ingen venner som holdt tale og ingen som hadde noen gøyale påfunn. Er det vanlig? Kun ett av de mange bryllupene jeg har vært i hvor vennene har funnet på sprell. Ville ikke hengt meg så mye opp i det. Anonymkode: d4200...2b8 4
Crema Skrevet 18. mai 2020 #5 Skrevet 18. mai 2020 Dette er jo drømmescenario for ett destination wedding! Hvis dere har noen få nære venner og litt familie så kan dere booke en herlig liten bryllupsferie, kanskje en langhelg, til ett sted som er fint. Trenger ikke være dyrt, masse flotte og billige reisemål i Europa. Her er det jo en kjempestor fordel å ikke ha en enorm gjesteliste!
Belima Skrevet 20. mai 2020 #6 Skrevet 20. mai 2020 På 12.5.2020 den 8.08, AnonymBruker skrev: Vi er forlovet og har lyst å gifte oss, ha en fest og en kjekk feiring. Jeg drømmer om brudekjole og hårpynt. Problemet vårt er at vi har ikke venner. Få nære gode venner. Jeg har noen venninner, men stort sett bekjente. Det har han også. Jeg er redd vi ikke får utdrikningslag, eller noe som helst støtte eller hjelp med bryllup. Vel, foreldre stiller alltid opp, men jeg tror ikke jeg vil ha utdrikningslag med mamma og svigermor... Men jeg har jo lyst å feire oss! Er redd bryllupsfesten også blir rar, mange perifere venner og bekjente, ingen som holder tale, ingen som stiller opp med gøyale påfunn... Hvordan har dere som har hatt det likt gjort det? Anonymkode: 395d4...40d Det jeg forstår er at ingen av dere har søsken, bare foreldre. Det er ikke vanlig at venner holder taler, det er gjerne brudens og brudgommens familie som gjør det. Dere kommer også til å ha forlovere begge to, så de kan også holde tale eller lage en sang hvis de vil. Ikke alltid alle holder taler, noen velger å lage en sang i stedet for tale av familien også. Det med utdrikninglag har "tatt av" i en del kretser i senere tid. Vet mange ikke ønsker store utdrikninslag, men heller samle noen nære gode venner en kveld for å kose seg. Det er forloverene som skal ordne med utdrikningslag for dere. Du kan jo nevne for den du velger, at du hadde syntes det hadde vært gøy å ha det. Da jeg giftet meg for mange år siden, så var vi tilsammen 10 personer. Kirkebryllup og mottakelsen i kjellerstua til svigerforeldrene mine. Ingen taler eller sanger. Ikke utdrikningslag for noen av oss. Vielsen var jo det som var viktig, ikke alt det andre.
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2020 #7 Skrevet 21. mai 2020 Det er vel ikke vanlig å få så mye hjelp og støtte (utover forlovere såklart). Vært i 3 bryllup siste årene, 100ish gjester. Var de tradisjonelle talene, altså ingen vennetaler utover forlovertalen. Og ingen gøyale påfunn heller. Jo, forresten, i det ene hadde en venninnegjeng laget en sang til bruden. Men det var det eneste venneinnslaget i de 3 bryllupet. Så vil bare si at det å ikke få slikt ikke er noe å være skuffet over, de færreste får det (og de tradisjonelle talene er faktisk mer enn nok) 🙂 Anonymkode: 10f78...d63
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå