Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi er ganske glad i hverandre, men kulturen krasjer litt.  Hvordan forholder man seg til sånne forhold? 

Anonymkode: c8dbd...535

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Må vurdere om det er verdt det. Er det store eller små ting? Grunnleggende verdier dere er uenige om? 

Anonymkode: 92195...857

• Liker 2
Skrevet

Lærer seg den andres kultur slik at man forstår forskjellene bedre og hvorfor de gjør som de gjør. Det er jo noe av det spennende med å bli sammen. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Kultur innenlands eller over grenser?

Anonymkode: 722e1...fbc

AnonymBruker
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kultur innenlands eller over grenser?

Utenlands.

AnonymBruker
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Må vurdere om det er verdt det. Er det store eller små ting? Grunnleggende verdier dere er uenige om? 

Anonymkode: 92195...857

Det er litt verdier og sånt. Hun er en type som synes at å gifte seg er viktig, mens jeg tenker å bli kjent godt med hverandre er aller viktigst og at det med å gifte seg er et stort steg å ta, men hun presser litt tid på meg, sier blant annet at kanskje i løpet av 6 år da! må vi være gift osv. Hun sier at det er kun kødd, men jeg føler at hun er seriøs på dette. Lignende ting og det skremmer meg litt. Eller så er hun også ganske opptatt av familien sin, ønsker dem ofte på besøk osv, det er noe jeg er imot. Er ikke så komfortabel med å ha folk rundt meg ofte.  

AnonymBruker
Skrevet

Er det rart at hun ønsker at dere skal gifte dere innen 6 år?  Hva ser du for deg er rimelig? Hvor gamle er dere? 

Og hvor ofte er ofte besøk? 

Anonymkode: 90061...d72

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Visse ting må man ta med på kjøpet. Blant annet hverandres familier, og deres omgangsform. Hvis ikke, blir det vanskelig. Utlendinger fra sydligere strøk  har ofte et nærere og kanskje også mer konfliktfylte relasjoner, sett med nordiske øyne. Vet det, er der selv. Om du ikke kan leve med dette, er det vanskelig. Om du er mer enn ganske glad i henne, slik du skriver, og ønsker et liv med henne, ja da må du omfavne hele henne. Lær om kulturen, møt hennes folk. 

AnonymBruker
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Det er litt verdier og sånt. Hun er en type som synes at å gifte seg er viktig, mens jeg tenker å bli kjent godt med hverandre er aller viktigst og at det med å gifte seg er et stort steg å ta, men hun presser litt tid på meg, sier blant annet at kanskje i løpet av 6 år da! må vi være gift osv. Hun sier at det er kun kødd, men jeg føler at hun er seriøs på dette. Lignende ting og det skremmer meg litt. Eller så er hun også ganske opptatt av familien sin, ønsker dem ofte på besøk osv, det er noe jeg er imot. Er ikke så komfortabel med å ha folk rundt meg ofte.  

Kunne du tenk deg å få barn i løpet av de seks årene?

Anonymkode: 89c6e...f46

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette høres ikke ut som så veldig kulturkrasj. 

Jeg er gift med en fra utlandet, og ja det var viktig for ham. Mer viktig for ham enn det var for meg å ikke gjøre det. 

Ellers er raushet viktig i alle forhold, og man bør ikke nekte noen å pleie sine relasjoner, uansett. 

Det er for mye familiebesøk for min del også, men jeg må ikke nødvendigvis være med på alt. Jeg finner på annet innimellom. Det hadde ikke vært aktuelt for meg å nekte min kjære omgang med familien når han ønsker det. 

Anonymkode: b4b7a...3c7

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Gifter hun seg så vet hun at hun er økonomisk sikret. Og ja de maser om ekteskap for å sikre seg selv. Er hun fra norden eller utenfor? En må vel gifte seg for å få oppholdstillatelse?

Anonymkode: 14393...f29

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi er ganske glad i hverandre, men kulturen krasjer litt.  Hvordan forholder man seg til sånne forhold? 

Jeg er gift med en mann med utenlandsk bakgrunn, men han er født i Norge. Egentlig er de fleste i familien det, men mange kom hit da de giftet seg med noen av hans søsken. De har en helt annen kultur, og det er ting jeg først ikke forstod. Nå har jeg selv vært i det aktuelle landet og lært mye mer, og jeg forstod hvorfor de gjør som de gjør. Det er selvfølgelig mye jeg rynker på nesen av, men det er noe jeg holder for meg selv, og så lenge det ikke går utover meg, så driter jeg i det ☺️ 

Jeg tenker hvis dere er glad i hverandre så kan man strekke seg litt ekstra og adoptere de tingene dere liker fra hverandre og forhandle om tingene dere ikke liker så godt.. 

Jeg liker godt denne kulturen mannen min har, for det er mye fysisk avstand på tvers av kjønn . Det er tommelopp for meg :)

Anonymkode: ff201...cb0

AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Gifter hun seg så vet hun at hun er økonomisk sikret. Og ja de maser om ekteskap for å sikre seg selv. Er hun fra norden eller utenfor? En må vel gifte seg for å få oppholdstillatelse?

Anonymkode: 14393...f29

Nei. Er man fra EU-land, trenger man ikke å gifte seg for å få oppholdstillatelse.

AnonymBruker
Skrevet

Ta et maraton og se alle episoder fra 90 days fiance, der lærer dere hva dere ikke skal gjøre, og hva dere bør gjøre 😁

Anonymkode: 95ca3...9d1

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Ta et maraton og se alle episoder fra 90 days fiance, der lærer dere hva dere ikke skal gjøre, og hva dere bør gjøre 😁

Hvordan er dette relevant til TS?

AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fordi hele serien handler om hvordan takle kulturkræsj? 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
46 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Se 90 days så skjønner du 

Anonymkode: ff201...cb0

AnonymBruker
Skrevet

Hun er vel bare glad i familien? Har ikke noe med kultur å gjøre

gift innen 6 år? Why not?

Anonymkode: 16670...120

AnonymBruker
Skrevet

Gift innen 6 år, er da ikke raskt? Vi giftet oss etter 3 år sammen 

Anonymkode: 503a9...4af

AnonymBruker
Skrevet

Etter å ha vært sammen med en muslim har jeg kun ett råd; løp så langt og fort som mulig bort fra ham!!!! 
og få ALDRI ALDRI ALDRI barn med en muslimsk mann!!!! 

Anonymkode: d280b...31f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...