Gå til innhold

Hva er den mest oppsiktsvekkende detaljen du har sett på en eiendom?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en ganske stor eiendom som jeg holder på å utvikle. Jeg har et område på tomten som jeg har lyst til å gjøre noe spesielt ut av. Så da lurer jeg: hva er det lekreste/flotteste/morsomste/mest praktiske dere har sett på feks en tomt eller et hotell?

Feks var jeg på hagebesøk der de hadde laget boccia-bane i det ene hjørnet.... På et hotell falt jeg for muligheten til å sitte ved bålpanne med herlig saueskinn-styling. Eller hagen jeg så som hadde et diiigert sjakkspill lagt med fliser i gresset....

Har du sett noe som du synes er lekkert?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Høres ut som du burde sett på «Small spaces big dreams» med Monty Don. Det var før tilgjengelig på Netflix men du finner også noen på youtube. 

Anonymkode: f0654...464

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

En venninne av mamma hadde en egen bålplass i hagen der hun bodde før. De bodde ved et vann (helt i vannkanten med egen brygge ut i vannet), og hadde satt opp en stor bålpanne og laget sitteplasser rundt pluss et langbord med benker ved siden av. Det var ekstremt koselig å sitte der og grille på sommeren, og kjempepraktisk når vi var der og sto på skøyter om vinteren. Kort vei fra skøyteisen til kakao, pølser og varme rundt bålet. 😄 

Anonymkode: 16056...18d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Spørs på plassen da. Er det utsikt, kan lysthus/grillhytte være fint. Er det barnefamilier du selger deg inn mot kan et litt avansert lekestativ være luksus. 

hva med mulighet for utendørs kino, med stort lerret? 

Anonymkode: cd991...f8f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvilken målgruppe? 

Gjør det fleksibelt. Ville laget et lysthus som kunne brukes som vinterhage eller drivhus. Utegrill. Stor, delvis overbygd platting til hverdagslek og fest. Uttak for vann til matlaging eller basseng. Flate områder som er lett å gjøre om til hva som helst av spill og lek. 

Anonymkode: ed865...db7

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville lagt tilrette for barna med kule apparater:) 

Anonymkode: 7851f...a15

Skrevet

Jeg ville laget store møbler av stein ('sofaer') med bålplass i midten. Evt med halve plassen dekket med gapahuk. Lunt og med fin utsikt, da kan det brukes hele året. Pass på at du har et sted som er stort nok for oppbevaring av haugevis av saueskinn, ullpledd og ved). Det ønsker jeg meg når jeg får plass og penger 😊

Skrevet

Det kommer helt an på utseende og stil på huset, om det er en flat eller kupert tomt, om der er stein, vann, skog.  Er der naboer, utsikt, og hvilken utsikt?  De vakreste hagene jeg har sett er de som tar hensyn til alt dette. 

På NRK har der gått en serie som heter "Hagen min".  Du finner den sikkert på nettet.  Selv om mye dreier seg om planter der, vil du garantert få ideer til din egen eiendom. 

Så synes jeg også at man bør stille seg det samme spørsmålet som når man innreder huset sitt inn - hvordan bruker jeg hagen min, hva trenger jeg?  En småbarnsfamilie har forskjellig behov fra de med tenåringer osv. 

Vi har også stor eiendom.  Den er delt inn i soner ut i fra hva akkurat vi synes er viktig.  Barnebarna har sitt eget område med huskestativ og trampoline. Hundene har stor hundegård.  En del er for jordbær og rabarbra, men skal utvides til mer grønnsaker i år.  På terrassen er det lunt å sitte vår og høst, men for varmt om sommeren.  Derfor har vi også steder i hagen, med bord og/eller benker, hvor det er mer svalt..  Har også et område for båling og grilling, med plass til mange.  

Mulighetene er mange :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...