AnonymBruker Skrevet 14. juni 2020 #21 Skrevet 14. juni 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Påstanden din var at islam ikke er den rette religionen, det vet verken du eller noen andre. Anonymkode: a9c98...14d Jo, det vet jeg og jeg fortalte deg nettopp hvorfor. Anonymkode: 80cd8...9d1
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2020 #22 Skrevet 14. juni 2020 På 11.5.2020 den 23.04, AnonymBruker skrev: Jeg har lenge gått rundt og tenkt på dette da enkelte i min familie har begynt å filosofere "litt vel for mye" om dette med muslimer og bønn.. 1. Hvorfor må vi egentlig be? Er det virkelig eneste veien til paradis? I koranen står det at om man ber alle 5 bønner til *riktig tid* så kommer man til paradis.. men det er ytterst få i verden som ber alle 5 bønnene innnen *riktig tid* hver eneste gang, hver eneste dag, i resten av sine liv.. betyr det at våre bønn er "bortkastet" siden de ikke foregår innen riktig tid? 2. Hvorfor føler man på vanskeligheten for å vedlikeholde de 5 daglige bønnene? Hvorfor føler man seg så lat rundt dette? 3. Og hva kan man gjøre for å vedlikeholde dette? Spesielt da for de som har en hektisk hverdag hvor det ikke er mulig å be i arbeidstid og man må ta dem igjen når man kommer hjem for eksempel.. 4. Hvorfor må vi absolutt be hele 5 ganger om dagen og ikke "så mange vi rekker om dagen" ? 5. Og dette er et dypt spørsmål, forhåpentligvis som gir et godt svar for de som vil vurdere å konvertere til islam.. Hvordan vet vi at å være muslim og å be er den eneste rette tingen å gjøre? Hvordan vet vi at dette er verdt vår tid og energi? Hvordan vet vi at islam er den rette religionen? Anonymkode: b0bf5...656 Til spørsmål 2, i lys av hva du skriver under spørsmål 1; Hvis kriteriene for å komme til paradis er bønn fem ganger om dagen og du ikke gidder å gjøre det til enhver tid, da forteller du meg at du EGENTLIG ikke tror. For hvordan ville du da tørre å la være? Når det er sagt, synes du ikke det virker litt merkelig at det er akkurat bønn som åpner veien til paradis? Anonymkode: 69d90...2d8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå