AnonymBruker Skrevet 11. mai 2020 #1 Skrevet 11. mai 2020 Hei! Jeg er helt grønn på hekk, men vil så gjerne få en fyldig og flott hekk. Derfor har jeg prøvd å finne ut hvilken type det er, så jeg kan lese meg opp.. men jeg blir ikke klokere. Noen som har litt peiling og kan hjelpe meg i riktig retning??☺️ Anonymkode: b0f94...b86
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2020 #3 Skrevet 12. mai 2020 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Spirea Anonymkode: 43aac...9c4 Jepp, spirea. Passer elendig som klippet hekk etter min mening, men er nydelig om den kan få være frittvoksende. Ved formklipping av spirea får du "koster" i endene av grenene, og disse blir gjerne tynne og dårlige, tørker lett ut og får lite blomster og blader. Ikke minst blir det veldig lite grener det kan komme blomster på. Dessuten vokser det mindre grønt innover på grenene, og veldig mye av hekken kommer til å bestå av bare, bladløse grener selv om fasongen er firkantet og velstelt. Frittvoksende spirea derimot får lange, bøyde grener med tett i tett av hvite blomster. Anonymkode: 94e37...59b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå