LatersBaby Skrevet 11. mai 2020 #1 Skrevet 11. mai 2020 Lever på lite kalorier. Trengte å gå med 7-8 kg. De første ukene gikk jeg ned 4 kg. Nå har vekta stått bomstille de siste 2 ukene. Jeg har prøvd alt. Spist mindre, spist mer, bevegd meg mer osv. Ingen forandring! Noen som har noen råd? Sliter virkelig på motivasjonen 😅
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2020 #2 Skrevet 11. mai 2020 Hva veier du og hvor mange kalorier spiser du? Anonymkode: 5cbc6...730
LatersBaby Skrevet 11. mai 2020 Forfatter #3 Skrevet 11. mai 2020 Jeg veier 66 kg, og spiser lite nok kcal til å skulle gå ned 1 kg uka..
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2020 #4 Skrevet 11. mai 2020 Det er helt vanlig med et platå. google Whoosh-effect non keto Anonymkode: 0d035...c58 2
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2020 #5 Skrevet 12. mai 2020 To uker er ikke særlig lenge å stå fast, det er helt normalt:) Etter 2-3 uker på samme vekt bør man prøve å gjøre endringer med tanke på kosthold/aktivitet.Jeg vet at det er frustrerende å gjøre "alt" rett, men å stå stille og at to uker i en vektreduksjonsfase føles ut som to år. Likevel må du bare være tålmodig. Jeg går ned 1 kg på to uker, så pga syklus står den stille i to uker og midtveis i syklusen forsvinner 1-2 kg over natta uten at jeg har forandret kostholdet Anonymkode: 8de72...4a3 1
LatersBaby Skrevet 12. mai 2020 Forfatter #6 Skrevet 12. mai 2020 Takk for svar! 😊 Jeg lurer også på om det kan være kroppen som kjemper litt i mot. 65-66 kg har vært min "normalvekt" i mange år, før jeg hadde en periode hvor jeg gikk opp endel i vekt. Så det føles som kroppen sitter litt fast der 😅 Men som 167 lang vil jeg gjerne ned til 62-63 kg. Går bare smøre meg med tålmodighet og se om det blir noe forandring snart.
Gjest Fallabella Skrevet 12. mai 2020 #7 Skrevet 12. mai 2020 Jeg har hørt at man fort kan bomme på telling av kalorier. Aner ikke om det gjelder deg men en sjekk av hva du spiser kan være en ide. Det å ligge lavt på karbohydrater en stund for så å gi kroppen masse karbohydrater iløpet av en dag før man fortsetter på lavkarbo skal også fungere. Dette er ting jeg har lest, på lavkarbo har jeg opplevd såkalt woosh, altså at kroppen brått slipper vann noe som påvirker vekten. Trener du kan du jo ha økt i muskelmasse? 😊
Navani Skrevet 12. mai 2020 #8 Skrevet 12. mai 2020 Du må bare være tålmodig Jeg startet på 71,5 kilo i januar, og nå i mai har jeg "bare" gått ned til 69,2. Det er rett over 2 kilo på fire måneder, altså 0,5 kg i måneden. Jeg er allerede normalvektig, var også det i starten (er 172 høy), og jeg har innfunnet meg med at det vil ta tid, fordi det er bare noen få kilo. Kroppen har nok ikke lyst til å miste de kiloene. Jeg skal ned til et sted mellom 65 og 67, for da passer jeg alle klærne mine mer komfortabelt igjen Jeg har hatt platåer som har vart i 3-4 uker disse månedene, og man må bare fortsette og ha gode vaner. Litt bevegelse daglig om man kan, for meg er det ofte en gåtur, og å begrense middagsporsjonene er viktig for meg. Det går sakte, men det går nedover. Jeg håper å kanskje være ferdig over sommeren, men jeg gidder ikke å stresse. Jeg skal tross alt leve godt med endringene jeg gjør, og kroppen føles allerede mye bedre ut. Jeg teller forøvrig ikke kalorier, hadde kanskje gått fortere om jeg hadde gjort det, men jeg har ikke lyst.
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2020 #9 Skrevet 12. mai 2020 Det har bare vart i 2 uker, og du har allerede prøvd så mye forskjellig? Man går sjeldent ned helt jevnt hver uke. Syklus har også noe å si. Men hovedregelen er at om du spiser få nok kalorier så går du ned på sikt. Lykke til:) Anonymkode: e5c98...847
FluffyChix Skrevet 12. mai 2020 #10 Skrevet 12. mai 2020 Ja, dette er lite kalorier som backfirer deg. Spis litt mer så skal du se vekta rører på seg. 1
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2020 #11 Skrevet 12. mai 2020 4 hours ago, LatersBaby said: Takk for svar! 😊 Jeg lurer også på om det kan være kroppen som kjemper litt i mot. 65-66 kg har vært min "normalvekt" i mange år, før jeg hadde en periode hvor jeg gikk opp endel i vekt. Så det føles som kroppen sitter litt fast der 😅 Men som 167 lang vil jeg gjerne ned til 62-63 kg. Går bare smøre meg med tålmodighet og se om det blir noe forandring snart. Det finnes en Ted X talk hvor det blir gått gjennom hvordan kroppen alltid vil forsøke å holde seg på den vekta den har hatt lengst. Når man har nådd vekta man ønsker, må man beholde den i minst seks måneder før kroppen slutter å motvirke deg ved å ville ha deg opp igjen til vekta den er mest vant til. Anonymkode: b50ec...d3b
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2020 #12 Skrevet 12. mai 2020 3 minutter siden, FluffyChix skrev: Ja, dette er lite kalorier som backfirer deg. Spis litt mer så skal du se vekta rører på seg. Ikke min erfaring. Anbefaler å fortsette som du gjør. Anonymkode: e5c98...847
FluffyChix Skrevet 12. mai 2020 #13 Skrevet 12. mai 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ikke min erfaring. Anbefaler å fortsette som du gjør. Anonymkode: e5c98...847 Fortsett gjerne. Leptin og Grehlin går ville veier. Fettlagringshormonene går i nødmodus. Cravings oppstår - krasj i nærmeste godtehylle om en stund. Dårlig søvn, påfølgende av mer spising av mindre bra ting pga lite søvn. Osv osv. Fatter ikke at man utsetter seg for det her fordi man tror lite mat er det som skal til. Jeg forstår det på et vis, jeg trodde det selv i mange år - men det er virkelig ikke løsningen å gå rundt å spise lite mat og være sulten, grinete og generelt ha alt på ustell i kroppen fordi man nekter seg mat. For all del, gjør man det man vil med kroppen, men det er ikke smart å leve på lite kalorier over tid. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå