Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Baby på 3,5 mnd nekter plent å ligge i vogna. Helt i starten når han var typ nyfødt og ikke protesterte på noe som helst så kunne jeg trille tur som bare det hver dag men det ga seg fort. Nå kommer vi ikke lenger enn akkurat ut døra stort sett før det er full baluba fra vogna. Føler jeg har forsøkt det meste, div vognleker som han viser null interesse for, white noise(funker som bare det for søvn inne men ikke i vogn), har forsøkt sportsdelen da noen mener de kan være nysgjerrige og vil se mer(funka absolutt ikke), Har forsøkt å amme han rett før med klærne på slik art jeg legger han ned sovende, men så fort jeg legger han ned i vogna så er han lys våken og starter griningen svært kort tid etterpå.  

dette har ført til ett evig mas fra både min mor og svigers. De er skjønt enige om at alle barn har godt av å ligge i vogn så at de griner får de bare gjøre for det går over så sovner de. En årsak til dette maset er fordi de begge har veldig lyst til å trille rakkeren på tur. 

jeg har prøvd og prøvd å er passe lei daglig mas og press rundt denne vogna. Jeg er forøvrig førstegangs å dette er første barnebarnet så det er ekstra mye mas. Det tar på å ødelegge dupper hele tiden. Hvis jeg putter han i vogna for å gå så klikker han helt til han blir løftet opp når vi klmmer hjem igjen. Da ender jeg opp med en overtrøtt baby. Kan legge til at han generelt sliter med søvn på dagtid. Natten går som en drøm men på dagen er han ofte vanskelig å få til å sove. 

Er det slik at noen babyer bare ikke blir fortrolig med vogn eller er det jeg som ikke er sta nok? 

Anonymkode: bcff0...fa0

AnonymBruker
Skrevet

Noen barn liker ikke vogn. Ikke vits slite seg ut med prøve overtale baby til at "jo, vogn er awesome for mormor bare MÅ trille. NÅÅÅÅ! Ikke om 3 mnd. NÅÅÅ" 

Anonymkode: 5c152...325

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvis det er mulig i din vogn, prøv å få liggedelen sånn litt opp. Hvis det ikke er mulig, bytt til sportsvogn. Mange babyer, inkl begge mine, klarer ikke å ligge flatt i vogna pga refluks/oppstøt ubehag. Det er ikke bare pga nysgjerrighet. Men også begge mine vile aldri sove i vogn som ikke var i bevegelse. Så veldig kos var det ikke for min del, skulle de sove i 2-3 timer - måtte jeg gå rundt i nabolaget i 2-3 timer. Gikk fort ned i vekt da, etter fødselen.. Fra 8-9 mnd begynte vi turer med vogna uten soving, og sove heller inne for dagslur. 

Men apropos «mas». Både din mor og svigermor må mer enn gjerne bare ta babyen på tur, i vogna. Han sovner nok i vogna eventuelt, og gjør han ikke det, spør de ikke flere ganger. Ellers så venter de et par måneder og spør igjen. På ingen måte er skadelig for babyen, selv om han skulle være misfornøyd i 20 min. Og du får være hjemme og sove eller bare slappe av litt. Du trenger det helt sikkert. Ikke drop å ta imot hjelp fordi du er redd de ikke får det til, la det bli deres problem. Av et eller annet grunn, disse babyer, de kan finne på å oppføre seg helt annerledes med bestemødre, selv så små. Helt sant. 

Anonymkode: 68b2b...71c

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Noen barn liker ikke vogn. Ikke vits slite seg ut med prøve overtale baby til at "jo, vogn er awesome for mormor bare MÅ trille. NÅÅÅÅ! Ikke om 3 mnd. NÅÅÅ" 

Har kommet til det punktet at jeg tenker at vogn er ikke noe for oss, ikke før han evt kan sitte i sportsdel. Problemet er disse kaklehønene som bare ikke gir seg med dette maset. Sa til mannen istad at nå selger vi vogna for jeg gidder ikke mer. Har vi ingen vogn så er det heller ikke noe å mase om🤔(håper jeg)

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Samme her, han hylte hvert sekund han lå i vogna. Ville opp og se. Han tålte ikke vogn før vi kunne bytte til sittedel da han var 6 måneder. Jeg prøvde flere ganger, men både jeg og baby ble så stressa så vi ga opp. Noen babyer er sånn, skjønner ikke hvorfor man skal tvinge dem til noe de ikke vil når de er så små.

Anonymkode: 296b1...12b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Mine barn også, hylte som besatt i vogna til vi byttet til sportsdel ved 5-6 mnd. Da begynte de å sove alle dagduppene sine der. Var veldig merkelig. 

Anonymkode: e535b...778

AnonymBruker
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis det er mulig i din vogn, prøv å få liggedelen sånn litt opp. Hvis det ikke er mulig, bytt til sportsvogn. Mange babyer, inkl begge mine, klarer ikke å ligge flatt i vogna pga refluks/oppstøt ubehag. Det er ikke bare pga nysgjerrighet. Men også begge mine vile aldri sove i vogn som ikke var i bevegelse. Så veldig kos var det ikke for min del, skulle de sove i 2-3 timer - måtte jeg gå rundt i nabolaget i 2-3 timer. Gikk fort ned i vekt da, etter fødselen.. Fra 8-9 mnd begynte vi turer med vogna uten soving, og sove heller inne for dagslur. 

Men apropos «mas». Både din mor og svigermor må mer enn gjerne bare ta babyen på tur, i vogna. Han sovner nok i vogna eventuelt, og gjør han ikke det, spør de ikke flere ganger. Ellers så venter de et par måneder og spør igjen. På ingen måte er skadelig for babyen, selv om han skulle være misfornøyd i 20 min. Og du får være hjemme og sove eller bare slappe av litt. Du trenger det helt sikkert. Ikke drop å ta imot hjelp fordi du er redd de ikke får det til, la det bli deres problem. Av et eller annet grunn, disse babyer, de kan finne på å oppføre seg helt annerledes med bestemødre, selv så små. Helt sant. 

Anonymkode: 68b2b...71c

Jeg har forsøkt begge deler, både sportsdel men også å heve ryggen i baggen men da satt han så sammen skvist og rart(i baggen) så det ble ingen seier der heller. Brukte sportsdelen i 2 uker hvor jeg sporadisk gikk turer, ikke hver dag men annenhver stort sett. Er virkelig ikke gøy å gå tur stup i ett når det bare blir grining. Også er det ikke bare sutring heller, det bygget seg opp til han hyler. Han skal bare ikke ligge i den vogna, må bruke evigheter på å roe han og på nytt forsøke å få denne overtrøtte sinnataggen til å ta en dupp hjemme. 

han har forøvrig ikke hatt noe problem med selve baggen for jeg forsøkte en periode å ha baggen oppe i stua for dag dupper i håp om at han skulle like P sove der. Det går bare fint å få han til å sove i den så sant den ikke står på 4 hjul ute. Han sover ikke i vogna uansett om den står stille eller er i bevegelse utenfor huset. 

du sier noe der, får vel bare sende de av gårde på tur også får de lære hvordan han er. Det blir isåfall en gang og aldri mer😂

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har kommet til det punktet at jeg tenker at vogn er ikke noe for oss, ikke før han evt kan sitte i sportsdel. Problemet er disse kaklehønene som bare ikke gir seg med dette maset. Sa til mannen istad at nå selger vi vogna for jeg gidder ikke mer. Har vi ingen vogn så er det heller ikke noe å mase om🤔(håper jeg)

Haha! Vet hva du mener... Vi kapitulerte og brukte sjal og sele. Personlig syns jeg det er mye mindre stress. 

AnonymBruker
Skrevet

Her var vogn russisk rulett på den alderen... Noen ganger gikk det fint, men ofte ble det hylskriking. Hadde alltid med bæresele, og tok bare vogna om vi absolutt trengte den. 

Men! Det løsnet rundt 5-6 måneder (før vi byttet til sportsdel, til og med) så det trenger ikke være sånn for alltid. Hadde vært på babysang eller noe lignende med mye stimulering og hun var så trøtt etterpå at vips klarte hun å sovne i vogna på vei hjem. Og hun ble vant til det etterhvert. 

Anonymkode: 30346...473

Gjest Albbas
Skrevet

Begge mine har hatet vogn intenst frem til vi kunne bytte til sportsdel. Førstemann ble aldri helt fortrolig med sportsdel heller, men gikk greit for korte turer. Andremann stortrives i sportsdel. 

Har brukt myyye bæretøy. Kan ikke besteforeldrene gå bæretur i stedet? Min mor har hvertfall vært sååå stolt når hun har fått bære dem i sjal. 

AnonymBruker
Skrevet

Begge her hatet vogn. Endte alltid med å bære dem i sjalet. 

Anonymkode: d7ad5...4f1

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Litt som eldste her. Hun kunne være våken i vogna, hun kunne sove i bagdelen i stua, men hun kunne ikke sove i trillende vogn. Det hjalp heller ikke med sportsdel. Hun sov enten i bag eller seng inne, eller bæretøy. I barnehagen sov alle på madrass på gulvet. For henne gikk det ikke over. Vogn var bare greit når hun var våken (og hun sov ikke i bil heller). De to neste likte å sove i vogn.

Anonymkode: 3bcf5...89c

AnonymBruker
Skrevet

Min minste er akkurat lik. Bagdelen til vogna var helt uaktuell, og sittedelen på emmaljunga likeså. Var nok en blanding av ikke å kunne se og ikke kunne bevege seg i vognposen. Snakk om sint liten størrelse!

Fant frem gamle bugaboo vogna når snøen ble borte og hun ble litt over 4 mnd. Hun sitter i litt tynnere pose. Og VIPSS! Ingen hyling i det hele tatt. Sportsdelen i bugaboo er utrolig bra da, anbefaler deg å prøve en slik 😊 den har vært magisk på alle tre barna våre! Har vendt henne fremover, men det er lett å bytte på, selv underveis på tur.

Anonymkode: a2ed3...cec

AnonymBruker
Skrevet

Bæresele! 

Anonymkode: ae9c0...3a6

AnonymBruker
Skrevet

Mi er 1,5 år og hater forsatt vogn 😂

Anonymkode: 10bd9...423

AnonymBruker
Skrevet

Har hatt en vogn-nekter selv, så med henne var det bæresjal og bæresele som ble redningen. Der var hun alltid fornøyd og sov godt😊 Først da hun nærmet seg året ble vogna godtatt. 

Anonymkode: 07370...6af

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...