Gå til innhold

Høy basaltemperatur under mens

WilmaNordie

Anbefalte innlegg

Hei, 

jeg har tempet i 2 sykluser da jeg har fryktet veldig kort lutealfase. Jeg har sett i begge syklusene at temperaturen holder seg høy i mange dager etter at mensen har begynt. Er dette noe andre også opplever? 
I de 7 andre syklusene mine som jeg har notert ned i en app har jeg hatt spotting rundt 3 dager før mens. Nå har jeg det slik at jeg har 2-3 dager med spotting og deretter ofte blør veldig lite de 4 første dagene jeg regner som mens og har ingen symptomer på mensen. Det er ofte bare brunt det som kommer ut. Når det da har gått 4-5 dager med lite blødning så kommer menssmertene og jeg blør mye i 3-4 dager, så er det over. Da synker også gjerne temperaturen. Legger ved bilde av de to fasene mine med temping og håper noen kan hjelpe 🙂

195E658F-6985-4EB2-9BD0-62DAF61D5A75.png

Endret av WilmaNordie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg har for lite progesteron og dermed fort korte lutealfaser - og det er akkurat slik ja.
Kroppen prøver den stakkars å holde progesteronen oppe, så tempen svinger veldig sånn etter 7 dager etter eggløsning, går ikke ned før mensen kommer skikkelig. 

Jeg har laget to barn med progestrontilskudd som fikset biffen, så jeg vet at jeg har dette problemet.
Med progestron eller eggløsning ble lutealfasen 13-14 dager lang og tempen holdt seg høy hele veien. Slik det skal være :) 
Uten bare kaos, hehe. 

Anonymkode: 74b45...a1c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det tar noen dager hos meg også før temperaturen synker noe særlig når mensen kommer. Det varierte litt fra syklus til syklus, men jeg sluttet etter hvert å tempe under mensen fordi det bare var forvirrende. Jeg har tempet i to runder, og da vi prøvde på nr. to, hadde jeg for kort lutealfase. Da skyldtes det nok at syklusen ikke hadde kommet ordentlig i gjenge etter fødsel, og det rettet seg gradvis av seg selv. Med nr. 1 ble jeg ikke gravid uten hjelp (IVF), men jeg hadde lutealfase på 13 dager, og ikke mangel på progesteron. Som brukeren over nevner, kjenner jeg andre som har brukt progesterontilskudd med hell når de har hatt kort lutealfase. 

Anonymkode: a3ea1...514

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre dette forekommer hos andre også, jeg finner bare at tempen alltid synker rett før/like etter at den kommer. Takk for svar 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Temperaturen synker når du får mensen, men spotting er ikke mensen. Dersom du bare får brunt så er ikke det å regne for menstruasjon og da er det ikke rart temperaturen holder seg høy.

Anonymkode: 8a604...9d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...