AnonymBruker Skrevet 11. mai 2020 #1 Skrevet 11. mai 2020 Hei, stemmer det at de har nesten ikke smitte der i forhold til andre land? hvordan har de klart dette? Noen som kjenner de er litt missunnelig? Tenk hvor lite smitte vi hadde hatt om vi bare hadde stengt flygrensene i begynnelsen. Ja, de ville mistet jobben, men de kunne sikkert fått kompensert dette av staten? men nå er det jo ikke bare flyselskapene som mister inntekt, men så og si nesten alle! så vil si alle taper nå når man valgte å ikke gjøre dette i begynnelsen. Jeg er ikke noe ekspert på dette temaet, men synser mine tanker... hva tenker dere? Anonymkode: d599f...f55
Kågebruker Skrevet 11. mai 2020 #2 Skrevet 11. mai 2020 Vodka og badstu er løsningen. Synd at Norge har stengt ned alle svømmehaller.
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2020 #3 Skrevet 11. mai 2020 2 minutter siden, Kågebruker skrev: Vodka og badstu er løsningen. Synd at Norge har stengt ned alle svømmehaller. Haha, ja er nok forklaringen 😂 Er vel ikke så mye badstu bruk i Norge sammenligned med Finland og Hviterussland, der har jo mange badstuer hjemme i sine private hjem. Anonymkode: d599f...f55 1
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2020 #4 Skrevet 11. mai 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Haha, ja er nok forklaringen 😂 Er vel ikke så mye badstu bruk i Norge sammenligned med Finland og Hviterussland, der har jo mange badstuer hjemme i sine private hjem. Anonymkode: d599f...f55 Det har faktisk blitt mer vanlig blant nordmenn også å ha badstu hjemme. Ikke det at jeg noengang har sett gleden i å koke meg selv. Men virus tåler neppe dampkoking så kanskje det har noe for seg.... Anonymkode: c50f8...24f
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2020 #5 Skrevet 12. mai 2020 Hviterusserne er beryktet for å ikke ha kontroll på smittsomme sykdommer - hvis du ikke teller, kommer du også godt ut på offisielle statistikker. Merkelig, det der! 😜 Hvis du vil ha et konkret eksempel, kan du Google oversiktskart over utbredelsen av afrikansk svinepest i Europa. Det er et grelt eksempel på hvor lite kontroll Hviterussland har. Afrikansk svinepest er en svært smittsom sykdom på gris og villsvin med mer enn 90% dødelighet, og det et tjukt av villsvin i Hviterussland. Det er tjukt av tilfeller i samtlige naboland. Mens Hviterussland ikke har et eneste registrert tilfelle. Så hvis du spør om jeg tror de har minst like mye korona som andre land i området, så sier jeg JA. Anonymkode: ce565...03b
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2020 #6 Skrevet 12. mai 2020 Det er i allefall lettere for Hviterussland å ha kontroll på folk som kommer inn i landet enn det er i Norge. Ingen havner, kun en stor internasjonal flyplass i Minsk, og kontrollerte toggrenseoverganger til nabolandene. Tenker på da de sa de skulle stenge flyplassene i Norge, og vi trodde myndighetene hadde kontroll, og så viste det seg at på Torp kom det inn fly etter fly med spanjoler osv... Mens resten av landet var i tilnærmet lockdown. Det ville IKKE skjedd i Hviterussland. Anonymkode: 4c768...1a4
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2020 #7 Skrevet 12. mai 2020 Lite og lite. De har vel ca 253 smittede PR. 100.000 innbyggere, og det er vel i underkant av 10 millioner som bor der, så de ligger litt under Sverige. Dødeligheten er ikke så stor, men om en skal stole på disse tallene skal være usagt. Anonymkode: a8838...742
Anbefalte innlegg