Gå til innhold

Hverdag med barn og hund

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er fortsatt i permisjon nå, og koser meg med lange trilleturer med hund og baby. Føler jeg har energi og overskudd til å gi begge det de trenger (er gressenke i 2 uker hver 6. uke).

Kjenner jeg er litt bekymret for hvordan hverdagen kommer til å bli med jobb, barnehagebarn og hund. Hvordan får dere det til å gå opp? Tenker både lufting av hund før jobb, men også etter jobb/barnehage. Hunden trenger jo tur og kos etter 7-8 timer alene hjemme. :) Har heldigvis svigers som nabo som sier de kan hjelpe til. :)

Anonymkode: 7c423...6c7

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er fortsatt i permisjon nå, og koser meg med lange trilleturer med hund og baby. Føler jeg har energi og overskudd til å gi begge det de trenger (er gressenke i 2 uker hver 6. uke).

Kjenner jeg er litt bekymret for hvordan hverdagen kommer til å bli med jobb, barnehagebarn og hund. Hvordan får dere det til å gå opp? Tenker både lufting av hund før jobb, men også etter jobb/barnehage. Hunden trenger jo tur og kos etter 7-8 timer alene hjemme. :) Har heldigvis svigers som nabo som sier de kan hjelpe til. :)

Sykemeldt nå, men 2 åring, hund og gravid. En mann som jobber mye så det faller ofte på meg. Lufter hunden 3-4 ganger daglig, gjerne sammen med 2 åringen. Så har vi hundegård i tillegg fir ekstra avlastning på mine tøffeste dager. Har på vekkerklokke 30 min før alle andre våkner for å lufte hunden. Samboer lufter hunden mens jeg lager middag. 2 åringen er ofte med på turen da. Så luftes hunden mens jeg legger 2 åringen og luftes igjen når før samboer legger seg. 

Helgene så er vi ute stort sett uansett vær, er vi avgårde på besøk så er hunden med. 

Anonymkode: d5808...ee0

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Har klart det fint med 2 barn og hund, ikke trengt noe annen hjelp enn pass i feks ferie. En lufter hunden om morgenen og ettermiddagen pluss kveld, mens den andre er med barnet. Er man to voksne går jo dette helt greit. I helgene kan alle dra ut på tur :)

Anonymkode: 4236e...4d6

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er alene alene 4 uker med hund og barn. 
Gode rutiner og en hage eller evt luftegård er gull verdt👌🏻 Ellers er bæremeis å anbefale! Lett å putte ungen oppi og bare å ture avgårde👏🏼

Anonymkode: f1886...c10

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk for svar, ble litt lettet nå. :) Men er som sagt alene i 2 av 6 uker pga. mannen jobber på sjøen.

Er det "innafor" å lufte hunden om morgenen før lille våkner? Selvsagt ikke dra langt av gårde, men rundt nabolaget? Hadde jo gjort det veldig mye enklere. Evt. er det "innafor" å dra hjemmom å lufte hunden før jeg henter i barnehagen? (Barnehagen barnet skal gå i er bare et par minutter i gåavstand fra huset vårt).

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tusen takk for svar, ble litt lettet nå. :) Men er som sagt alene i 2 av 6 uker pga. mannen jobber på sjøen.

Er det "innafor" å lufte hunden om morgenen før lille våkner? Selvsagt ikke dra langt av gårde, men rundt nabolaget? Hadde jo gjort det veldig mye enklere. Evt. er det "innafor" å dra hjemmom å lufte hunden før jeg henter i barnehagen? (Barnehagen barnet skal gå i er bare et par minutter i gåavstand fra huset vårt).

Går bare rett utenfor døren så hunden får tissa og bæsja. Vi går maks 3 meter på morgenturen. Han har heldigvis fått et fast sted å gjøre fra seg, ikke så langt fra døren. Jeg har på monitoren når jeg går ut. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Absolutt innafor å dra hjem for å lufte hund før du henter i bhg. Hvis du har babycall, og døra er åpen (i tilfelle brann) så bør det gå greit å gå en kort runde i nabolaget så lenge du bare er et par minutter unna. Du har ikke mulighet til å gå til bhg med hund og barn?

Anonymkode: 9a676...a0f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Her har det gått helt fint å være ute første 30 min etter barnehagen, med både hund og barn. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar igjen. :)

Jo, kunne absolutt tatt morgenturen på vei for å levere i barnehagen, men må man ikke inn i barnehagen når man leverer? (Har aldri hatt barnehagebarn så mulig jeg spør dumt..) Ser ikke for meg å dra inn en ivrig labrador som elsker alt av folk inn i barnehagen hver morgen.😂 men om det er normal praksis at de ansatte kommer ut og henter er det absolutt en mulighet. :)

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar igjen. :)

Jo, kunne absolutt tatt morgenturen på vei for å levere i barnehagen, men må man ikke inn i barnehagen når man leverer? (Har aldri hatt barnehagebarn så mulig jeg spør dumt..) Ser ikke for meg å dra inn en ivrig labrador som elsker alt av folk inn i barnehagen hver morgen.😂 men om det er normal praksis at de ansatte kommer ut og henter er det absolutt en mulighet. :)

Jeg ville sett an nabolaget før jeg binder fast en hund til en stolpe mens jeg selv er inne og leverer i barnehagen. For meg så føles det ikke trygt nok for hunden. Du vet aldri hva slags folk som går forbi den hunden på morgenen. 

Noen barnehager har også regler for lufting av hund i barnehagens området. Både pga avføring og allergier. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg ville sett an nabolaget før jeg binder fast en hund til en stolpe mens jeg selv er inne og leverer i barnehagen. For meg så føles det ikke trygt nok for hunden. Du vet aldri hva slags folk som går forbi den hunden på morgenen. 

Noen barnehager har også regler for lufting av hund i barnehagens området. Både pga avføring og allergier. 

Huff nei, det er ikke aktuelt å binde han fast i en stolpe mens jeg går i fra han. Han er min andre "baby" og betyr veldig mye for meg. Tror ikke han er trygg nok til det, i tillegg går det mange barn forbi barnehagen. Mange slemme barn dessverre.

Løsningen blir nok å lufte han enten før eller etter levering i barnehagen. :) er jo et pluss at barnehagen er veldig nærme huset vårt. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Huff nei, det er ikke aktuelt å binde han fast i en stolpe mens jeg går i fra han. Han er min andre "baby" og betyr veldig mye for meg. Tror ikke han er trygg nok til det, i tillegg går det mange barn forbi barnehagen. Mange slemme barn dessverre.

Løsningen blir nok å lufte han enten før eller etter levering i barnehagen. :) er jo et pluss at barnehagen er veldig nærme huset vårt. 

Gjør som meg, stå opp en stund før barnet. Eller stå opp i god tid slik at barnet rekker å være med på det. 

I går var vi inne halve dagen så når hunden måtte ut så ba jeg 2 åringen om å finne seg jakke og sko. 2 åringen føler mer at han også har hund når vi gjør slikt sammen. Her han sjekke at hunden både har tissa og bæsja slik at 2 åringen føler ansvar. Jeg syns det er viktig. 

Da han var baby så hadde jeg ergobaby og hund i bånd. 

Her er bhg 20 min kjøring fra hjemmet og vi rekker å lufte før levering kl 7.30 hver morgen. 

AnonymBruker
Skrevet

Husker hunden alltid fikk diaré på natten når jeg var alene med baby😂 Aldri ellers🙊 Jeg ut med baby på hånda(for hun våknet jo av sutringen til hunden hun også), og hunden i bånd midt på natta🙊 Minner!

Anonymkode: bae85...be1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...