Gå til innhold

Hvordan er barnebursdagene nå?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan fungerer barnebursdager nå om dagen? Starter det i barnehagene eller venter man til 1. klasse? Hvem inviterer man?

Barnet mitt er fortsatt baby, så er ikke aktuelt helt enda. :) Er bare nysgjerrig. Barnet mitt har bursdag tidlig på høsten, så vil tro jeg er en av de første som evt. må arrangere bursdag etter barnehagestart/skolestart. 

Og hvordan foregår bursdagene nå om dagen? Når jeg var liten var det pølse i brød, papptallerkner og vi fisket godteposer, hadde stolleken og adjektivfortelling. Er det slik fortsatt? 

Anonymkode: e7c93...204

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en femåring og en niåring, begge hadde sin første barnebursdag da de ble 5, men vet at noen starter før, barna mine har vært i flere 4-års bursdager.

Hjemmebursdag er mest vanlig i barnehagen og 1.klasse, men fra 2.klasse og utover så brukes fritidsklubber og trampolineparker flittig. Dette er ganske dyrt, men til 9-åringens bursdag så feiret vi sammen 3 kompiser, og sparte penger på det.

Det var heller ikke alle som hadde adjektivfortellinger og stolleken før i tiden. Jeg hadde det, men mange hadde uengasjerte foreldre som bare satt på en film. Husker at de bursdagene var dritkjedelige

Anonymkode: c87e2...a5f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Her starter bursdagskjøret ved 4 års alderen 😄Vi har invitert alle jentene på avdelingen i bhg. Både 4, 5 og 6 åringer. 10-12 stk. Alltid veldig kjekt! 

Anonymkode: 584b3...8e0

AnonymBruker
Skrevet

Noen starter fra 2 år og noen fra 1. klasse, det er veldig forskjellig. Der vi bodde før startet noen få fra 2 år og resten fra 3 år. Der vi bor nå startet de fleste fra 4 eller 5 år og noen fra 1. klasse.

Anonymkode: 83c20...190

AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Og hvordan foregår bursdagene nå om dagen? Når jeg var liten var det pølse i brød, papptallerkner og vi fisket godteposer, hadde stolleken og adjektivfortelling. Er det slik fortsatt? 

Anonymkode: e7c93...204

Vi har det fortsatt sånn, men det er også veldig forskjellig. Mange har det på lekeland, trampolinepark o.l. Men har inntrykk av at de fleste som har det hjemme gjør det på "gamlemåten". :)

Anonymkode: 83c20...190

AnonymBruker
Skrevet

Her startet det når barna begynte på storbarnsavdeling i bhg. 3-4 år. 

Anonymkode: 165f8...705

AnonymBruker
Skrevet

Her starter man stort sett når de blir 4. Vi har byttet litt på å ha det hjemme, på jobben til min mann (skole med gymsal), trampolineland, bowling og lekeland. Har inntrykk av at det er vanlig å bytte litt på, men mange har det hjemme. Vi har prøvd, men jeg orker ikke rotet og sølet😝 så nå finner vi på litt forskjellig annet. Neste gang skal eldste ha på en gård hvor de får ri og grille☺️

Anonymkode: 16f27...8d8

• 4 måneder senere...
Skrevet

Lurer jeg også på. 

Anonymkode: cbe7b...121

Skrevet

De fleste starter ila tiden på storbarnsavdeling😊er veldig stas for dem fra 4 år💞

Anonymkode: 6aaef...df5

Skrevet

Her startet de fleste med å invitere fra barnehagen til treårsdagen, så mitt barn var i barneselskaper der fra hun var 2,5 år. 
Hennes egen treårsdag var svært etterlengtet, og hun var veldig involvert i planlegging av både kaken, pynten, maten og aktivitetene. Valgte selv ut pappservise i butikken, samt hvilken duk i skuffen det var hun likte best. Hjalp oss å bake pizzasnurrer osv. Det samme gjaldt for så vidt 2årsdagen, men da inviterte vi bare egne venners barn osv. 

Hun hadde jo fått med seg konseptet bursdag, så det hadde ikke gått å vente til femårsdagen eller skolestart her.

Anonymkode: 39363...ce2

Skrevet

Her startet det i år, fire år. Det er likevel ikke alle som har hatt bursdag dette året. Usikker på om det er pga. korona eller at de venter enda litt. 

Anonymkode: d9c14...7b8

Skrevet

Våres sønn har feiret bursdagen med bhg fra han var 2  år. Vi har tema bursdager  går stort sett i sjørøver /kaptein Sabeltann. Har noen ganger hatt det på skolen (min mann er lærer ) i år hadde vi det hjemme. 
invitere hele bhg. 😊De er bare 18 stk. Serverte pizza,pølser og hamburger . Og kaker 😊Hadde reptil show det kan absolutt anbefales . Ungene synes det var kjempe gøy 😊

Anonymkode: 8c637...dcf

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...