Gå til innhold

Jente som tisser på gulvet med vilje?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ei tre år gammel jente som sluttet med bleie for et år siden. Hun bruker fortsatt bleie på natten. 

Men hver ofte når hun skal ta kveldstell eller dusje og i den forbindelse er naken og løper ut i stua/rom/kjøkken, så tisser hun på gulvet og sier  "nå må jeg dusje". Noen ganger tror jeg at hun gjør det for å utsette leggingen, men jeg sier jo selvsagt ikke det. Uhell kan skje! 

Hva er grunnen til at et barn kan gjøre slik? Erfaringer? 

Anonymkode: 604ae...9a3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Grunnen kan jo være det du sier å utsette legging. Eller å få dusje. Men det kan være følelsen av å være naken gjør at hun glemmer seg.

AnonymBruker
Skrevet

Ikke la henne løpe naken i stue/kjøkken så lenge hun ikke kan holde seg....? Da vil jo dette slutte enten det er uhell eller hun gjør det med vilje. Går jo an å si at hun må gå på do for å tisse selv om hun er naken, hun har jo sluttet med bleie og burde få vite at man ikke skal tisse på gulvet (mener ikke kjefte men bare si ifra og forklare). Kan jo spørre også om det var uhell eller med vilje, en 3åring kan vel prate ok?

Anonymkode: f687a...96d

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har ei tre år gammel jente som sluttet med bleie for et år siden. Hun bruker fortsatt bleie på natten. 

Men hver ofte når hun skal ta kveldstell eller dusje og i den forbindelse er naken og løper ut i stua/rom/kjøkken, så tisser hun på gulvet og sier  "nå må jeg dusje". Noen ganger tror jeg at hun gjør det for å utsette leggingen, men jeg sier jo selvsagt ikke det. Uhell kan skje! 

Opplevde dette med en yngre bror, han gjorde det i ren trass. I blant når jeg passet på han så måtte han vaske det selv. Han sluttet med det når han måtte bruke tid på å vaske det vekk selv. 

Anonymkode: 0f9b3...917

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Opplevde dette med en yngre bror, han gjorde det i ren trass. I blant når jeg passet på han så måtte han vaske det selv. Han sluttet med det når han måtte bruke tid på å vaske det vekk selv. 

Føler det er så nedverdigende:/

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke la henne løpe naken i stue/kjøkken så lenge hun ikke kan holde seg....? Da vil jo dette slutte enten det er uhell eller hun gjør det med vilje. Går jo an å si at hun må gå på do for å tisse selv om hun er naken, hun har jo sluttet med bleie og burde få vite at man ikke skal tisse på gulvet (mener ikke kjefte men bare si ifra og forklare). Kan jo spørre også om det var uhell eller med vilje, en 3åring kan vel prate ok?

Anonymkode: f687a...96d

Jeg spør selvfølgelig, hun sier det er uhell, så jeg er jo forsiktig med å bli synlig irritert. Med meg så skjer dette minimalt, for jeg lar henne ikke løpe rundt naken, men noen ganger skjer det likevel 😅

15 minutter siden, minister-mio skrev:

Grunnen kan jo være det du sier å utsette legging. Eller å få dusje. Men det kan være følelsen av å være naken gjør at hun glemmer seg.

Jeg tror det, for det skjer for det meste når hun går naken. Og hun får dusje selvsagt om hun spør (jeg dusjer henne et par tre ganger i uken og ved behov selvfølgelig). 

AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Føler det er så nedverdigende:/

Jeg spør selvfølgelig, hun sier det er uhell, så jeg er jo forsiktig med å bli synlig irritert. Med meg så skjer dette minimalt, for jeg lar henne ikke løpe rundt naken, men noen ganger skjer det likevel 😅

Jeg tror det, for det skjer for det meste når hun går naken. Og hun får dusje selvsagt om hun spør (jeg dusjer henne et par tre ganger i uken og ved behov selvfølgelig). 

Ikke nedverdigende. Handlinger får konsekvenser, det er det hele. Også ros når det er vasket opp. Også veiledning for å gå på do i stedet, sånn etter det skjedde. 

• Liker 2
Skrevet
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hehe, hun er en typisk 3-åring. 
Hørtes jo innmari artig ut, sikkert lyst til å dusje?
Prøv å spørre om hun vil dusje og avtal tid for dusj før leggetid :)
Før det blir nødvendig for henne å finne på dette for å få dusje. 

Mi har ikke gjort akkurat det, men det kunne hun gjort, bare tilfeldig finner hun på andre ting. 
Hører iaf en kjent strategi for å få gjøre noe de syns er gøy. Og å drøye leggetid. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...