Gå til innhold

Nella Fantasia

Anbefalte innlegg

Gjest giftes06
Skrevet

Elsker denne sangen(melodien) og vil veldig gjerne ha den som inngangsmarsj.

Men jeg vet ikke hva teksten handler om, har den med Jan Werner, tror han synger på italiensk eller noe, noen som vet hva teksten går ut på?

Er det også noen som har hørt denne som inngangs/utgangs-marsj før?

Tenkte å høre med presten om den kan brukes, men er uansett greit å vite hva teksten er :) Passer ligsom ikke helt hvis den handler om sorg :tunge1:

Videoannonse
Annonse
Gjest giftes06
Skrevet

Tror kansje sangen heter "gabriels obo" når jeg tenker over det :tunge1:

Gjest Praxis
Skrevet

Hvis det er Gabriels Oboe du snakker om her, så er det ganske vanlig å bruke den som inngang. Vi skal selv ha den, med fiolin!! Den er nydelig!

Gjest fanta
Skrevet

Arve Tellefsen har en nyyydelig innspilling av denne og Sarah Brightman har en nydelig vokal versjon.

Her er en engelsk oversettelse av sangen.

Gjest giftes06
Skrevet

Tusen takk :klem:

Vet ennå ikke om vi skal ha med vokal, men teksten var kjempefin (kjekt å vite hva som blir sunget)

Så da var inngangen i boks!

Men blir nok på orgel for vår del, men kommer til å bli nydelig *frysninger på ryggen*

Tusen takk igjen :)

Gjest Ms Chanandler Bong
Skrevet

Å det er en nydelig sang. Skulle likt å høre den spilt på fløyte.

Synes den passer fint til inngangsmarsj.

Skrevet

Er dere sikre på at Nella Fantasia og Gabriels Obo er samme melodien?? Jeg ble usikker nå, for jeg hører ikke for meg den Nella F. Men jeg tror ikke det er samme sak...

Gab.O. blir ofte brukt i begravelser her på strøket, og har også hørt den i begr. helt andre steder i landet. Aldri hørt den i bryllup. Men den er helt nydelig. Jeg forbinder den imidlertid med begr.

Gjest Lene(-:
Skrevet

Gab.O. blir ofte brukt i begravelser her på strøket, og har også hørt den i begr. helt andre steder i landet. Aldri hørt den i bryllup. Men den er helt nydelig. Jeg forbinder den imidlertid med begr.

Aldri hørt den i begravelse, men i flere bryllup. Gå for den, min absolutte favoritt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...