GjestSiden2006 Skrevet 12. mai 2020 #21 Skrevet 12. mai 2020 (endret) Jeg har hatt begge deler, og i sekundet ungen er ute ved vaginal fødsel, så var all smerte borte. Ved keisersnitt satt det i ca 10 uker. Klarte ikke bære barnet ned trapper, eller hjelpe til med annet enn å brette klær. Skrek av smerter, fikk morfin i sprøyte i stompen på barselavdelingen. Tror de kappet av en nerve, dette området er fortsatt merkelig å ta på 6 år etterpå... De skal jo igjennom 6 lag først, ta ut baby, så sy igjen 6 lag. Det er mye. Man kjenner det godt. Jeg hadde også suturer/metallklips ved lukking av operasjonssåret, de var ikke vonde, ikke vondt å ta de vekk heller etterpå. Etter en vaginal fødsel var jeg oppe å gikk, tok en dusj osv strax. Dog var de 48 timene etter vannavgang ingen gåtur i parken heller, men ... Endret 12. mai 2020 av GjestSiden2006
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2020 #22 Skrevet 12. mai 2020 Kun født vaginalt; tvillinger. Var ganske trøtt etterpå, så trengte en nap 😅 Men etter det gikk jeg i dusjen, vasket håret, barberte meg, renset huden; deilig å føle seg litt fresh🙊 Etterpå hentet barnepleieren middag og noe å drikke til meg. Kunne ikke vært i finere form etter fødsel, synes jeg Fikk besøk av familien samme dag. Anonymkode: e1068...b23
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2020 #23 Skrevet 12. mai 2020 Etter keisersnitt var verst... Såpass forferdelig at jeg ikke tør å få flere, fordi det finnes en sjans for nytt ks... Anonymkode: 873ec...e94
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2020 #24 Skrevet 12. mai 2020 Har hatt et haste ks og et planlagt ks. Jeg var definitivt i dårligere form etter haste ks, enn det planlagte. Det skyldtes fordi kroppen hadde fått kjørt seg i lang tid før ks, og jeg mistet to liter blod under operasjonen. Var innlagt i en uke på sykehuset etterpå. Når jeg hadde planlagt ks var jeg uthvilt og avslappet på forhånd, så var ikke like stor påkjenning for kroppen. Jeg mistet kun 300 ml blod under den operasjonen. Dro hjem etter to-tre dager, selvvalgt. Anonymkode: 6d519...cd7 1
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2020 #25 Skrevet 13. mai 2020 Keisersnitt var verst, helt klart. Og det sier jeg selv om jeg hadde en tøff vaginal fødsel, mens keisersnittet var planlagt (medisinsk årsak, ville aldri valgt det selv) og foregikk som normalt. Anonymkode: 019aa...28a
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2020 #26 Skrevet 13. mai 2020 På 12.5.2020 den 13.08, AnonymBruker skrev: Har kun hatt planlagt ks. Tiden etterpå var jeg litt øm rundt operasjonssåret og måtte være forsiktig med å løfte/bære. Men heller det enn å få fødselsskader,lekke urin og avføring og få sexlivet ødelagt. Anonymkode: 0d351...d55 Jeg fødte vaginalt og sexlivet er MYE bedre etter fødsel faktisk 😊 Anonymkode: bdf2f...835
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2020 #27 Skrevet 13. mai 2020 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg fødte vaginalt og sexlivet er MYE bedre etter fødsel faktisk 😊 Anonymkode: bdf2f...835 Både til deg, d55 og alle andre: tror det eneste vi kan konkludere med, er at det er veldig store individuelle forskjeller. Jeg hadde selvvalgt KS, og det var vondt etterpå, men jeg fant trøst i at jeg selv fikk valget Anonymkode: 949a8...fa3
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2020 #28 Skrevet 13. mai 2020 52 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg fødte vaginalt og sexlivet er MYE bedre etter fødsel faktisk 😊 Anonymkode: bdf2f...835 Samme her. Ble trangere også etter å bli sydd 😊 Anonymkode: 8ff00...377
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå